Hatalmas veszteséget termelt a Ford EV részlege tavaly, idén pedig az előzetes kalkulációk alapján úgy tűnik csak rosszabb lesz
Egy új elektromos platformon dolgozik a Ford, amely számos jármű alapját képezheti majd, de a legfontosabb szempont, hogy erre épülhet fel a márka olcsó akkumulátoros járműve. A gyártó mint ismert a múlt évben 4,7 milliárd dolláros (1690 milliárd forintos) veszteséget termelt a villanyautóival, idén pedig még súlyosabb kiesést jelenthet a biznisz, hiszen az előrejelzések szerint 5,5 milliárd dolláros (1978 milliárd forintos) mínuszban zárhatnak.
A haszongépjárművek még a vártnál is jobban fogytak
A belsőégésű motoros autóknál sem túl rózsás a helyzet a Ford szempontjából, ugyanis tavaly 813 millió dolláros (292 milliárd forintos) profitot realizáltak, míg az előzetes elemzések több mint kétszer ennyi bevétellel számoltak. A haszongépjárművek piacán viszont a vártnál is sokkal jobban teljesítettek, hiszen az adózás előtti nyereség kb. 651 milliárd forintnyi dollárra rúgott, ami 514 milliárddal több, mint az előzetes kalkulációk alapján - írta meg az Automotive News Europe.
A Mustang Mach-E egész szép eladási számokat produkál, viszont a Tesla jóval olcsóbban tudja kínálni a konkurens modelleket
Jim Farley, a Ford vezérigazgatója a tavalyi utolsó negyedévet értékelő eseményen elárulta, hogy immár két éve dolgoznak a projekten, amelynek vezetője az az Alan Clarke, aki 12 évig fejlesztett autókat a Teslának. Azt egyelőre nem árulták el, hogy pontosan mikor, és mennyiért jöhet a megfizethető villanyautó, de annak tudatában, hogy a Ford tavaly minden eladott elektromos személygépjárművén több mint 10 millió forintot bukott valószínűleg a lehető leghamarabb előrukkolnak vele, és a vezérigazgató szavai is erre engednek következtetni:
"Minden elektromos autókat fejlesztő csapatunk keményen dolgozik a hatékonyság és a költséghatékonyság érdekében, mert elképesztő küzdelem jön a megfizethető Tesla és kínai modellek ellen"