Kényelemre vágyó nagycsaládosoknak: Citroën Grand C4 SpaceTourer
Citroën Grand C4 SpaceTourer 1.5 BlueHDi 130 Automata Feel teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hat évvel ezelőtt debütált a Citroën C4 Picasso harmadik, egyben a Grand C4 Picasso második generációja. Tavaly leginkább nevet váltottak: C4 SpaceTourer és Grand C4 SpaceTourer néven folytatták karrierjüket.
Minimális frissítés mellett új nevet is kapott 2013-as debütálása óta a Citroën Grand kivitelben, hétülésesként is kapható kompakt egyterűje, praktikusságával ma már ritka ajánlat
Alaposan megkavarta egyterűinek kínálatát tavaly a Citroën. Kifutottak a Picasso szériák (amiből persze a még Xsara alapú, buborékforma Xsara Picasso volt az első). A C3 Picassót már korábban nyugdíjazta a C3 Aircross, míg a C4 Picassókat C4 SpaceTourer névre keresztelték a furgonos személyszállító "nagy" SpaceTourer után. Szokni kell, hogy a Grand C4 már nem Picasso, de a lényegén ez nem változtat: a 4,6 méteres, kerekded, de mégis praktikusan hasábformájú autó szokatlanul tágas. Méretével, de puszta létezésével is egyedülálló lassan a kompakt-egyterű szegmensben.[BANNER type="1"]
A menetfény és a hátsó lámpa is LED-es, a halogén tompított nem túl acélos
A Citroën, legalábbis a Grand C4 SpaceTourerrel még nem ült fel a crossover-SUV-vonatra, ennek pedig előnye, hogy ha nem is egy Dacia Lodgy szinten olcsó autó, de azt és a haszonjármű-alapú hétüléseseket leszámítva mégis a legolcsóbb ajánlat, alapváltozata akciós áron 6,4 millió forintról startol a 130 lóerős 1,2 literes, 6 fokozatú váltós és turbós benzinmotorral, amivel "nagycsaládos" ára 3,9 millió forint. Ráadásul alapból nagyon jól, sok egyéb mellett kétzónás automata klímával, elektromos rögzítőfékkel, tolatóradarral, 6 hangszórós és kihangosítós, érintőképernyős hifivel felszerelt.
Ha a második, Feel felszereltségű, dízelmotoros és automata váltós tesztautó 8,15 millió forintos listarárára pillantunk, nem olcsó, de a nagycsaládosok 5,65 millióért megkaphatják, márpedig ennyi pénzért nagyon is jó ajánlat!
Ma már a Feel felszereltséghez is 12 colos, személyre szabható digitális műszerblokk jár (a tesztautó még nem ilyet, egyszerűbbet kapott), a vékony tetőoszlopok szokatlanul jó kilátást hagynak
Hátrafelé haladva érezhetően csökken az ülések komfortszintje, de mindhárom sorban el lehet azért férni, elöl a kompakt kategórián túlmutató a kényelem
A C4 SpaceTourer igazi családi autó, guruló nappali, második sorában három egyenértékű, isofixes üléssel. Ezek az ülések persze csöppet keskenyek, de az azért mégis nagy szó, hogy három gyerek, illetve három gyerekülés gond nélkül, biztonsággal elfér. Még leghátra is be lehet férni, felnőttként is, igaz, ott azért az ülés mérete és a helykínálat sem az igazi, élni kell azzal a trükkel, hogy a második sor üléseinek tologathatóságával az ottani lábteréből is lecsippentünk egy kicsit. A gyerekeket nem fogja zavarni, azért viszont iszonyatosan hálásak, hogy az egyterűből jó kilátást kapnak. Nem csak ők, a kifejezetten kényelmes első ülésekben helyet foglalók is, ugyanis elöl osztottak, és így nagyon keskenyek a tetőoszlopok.
Elöl-hátul tisztességes méretűek az ajtózsebek, hátra sötétítő roló is jutott
Az automata előválasztója praktikusan a kormányoszlopra került, a vékony kar kapcsolási érzete lehetne jobb
A hasábforma jól átlátható, van gyerekfelügyelő tükör is, aminek nem csak az a lényege, hogy a szülő rá tud nézni csemetéjére menet közben, hanem az is, hogy a hátul ülő gyerek ugyanabban a tükörben szintén láthatja a sofőrt, leginkább szülőjét. Az ilyen apróságoktól, sok-sok pakolórekeszétől lesz nagyon is szerethető a Grand C4 SpaceTourer, persze valódi ütőkártyái is bőséggel vannak, például 7 üléssel is 170, öttel 645 literes, csaknem 2 köbméteresre és 2 méter hosszúra bővíthető raktere és komfortos vezethetősége. A komfort nem csak a rugózási kényelmet illeti, amiben tényleg nagyon jó, hanem a kulturált hajtásláncot is.
Öt üléssel óriási, de még héttel is van némi raktér (a fotó Eneos termékmegjelenítést tartalmaz)
Síkba dönthető utasülést is választhatunk, de azért mögötte sem szerény, 1,95 méter hosszú a raktér
Méretével (4,6 méteres hosszúság, 1,83 méteres szélesség) a Grand C4 SpaceTourer városban még éppen élhető, előnyére válik, hogy kerekei nagyon alászedhetők, így fordulóköre meglepően kicsi. Dízelmotorral igazi terepe a hosszú távú utazás, akár országúton, akár autópályán. A 130 km/órás tempót is mindössze 2000/perc főtengelyfordulattal vihetjük a 8 fokozatú automatával, a BlueHDi ilyenkor alig hallható, s nem fogyaszt többet 5,5 liternél, ha csupán 120-ra vesszük vissza a tempót, máris egy literrel visszük lejjebb a fogyasztást, országúti tempónál nagyjából 1,5-2 literrel kevesebbel is megelégszik. Városban nyilván leginkább a dugó mértékétől és attól függ az étvágya, hogy egy-egy bemelegítési ciklus hány kilométerre oszlik el. A verdikt egyértelmű, a Grand C4 SpaceTourer finom és tökéletes családi autó, dízelmotorral pedig csak azoknak ajánlható, akik egy-egy indítással 20 kilométer fölötti távokat autóznak. Nekik viszont nagyon!
A Grand C4 SpaceTourer kényelmesen rugózik, klasszikus egyterűs vezethetőséget ad, dízelmotorjával bemelegedve csendes, a hosszú távokat autózóknak takarékossága miatt azzal ajánlható
Jó kis összefoglaló.
Sokáig ilyen feel felszereltségű volt a tervben , végül Touran lett.
Osszehozva hasonló felszereltség esetén 350000 lett drágább a Touran , viszont összességében a jobb összeszerelési minőség és az ertektartas miatt maradtam a Touran nál.
Egyébként jelenleg nem is arul 4 hengeres benzinest a Citroen