Kéne valamelyik autó az idén próbáltakból?
Közeleg az év vége, jöhet egy kis visszapillantás: vajon volt olyan tesztautó, ami magával ragadott?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még nem értünk az év végére, tesztet is hozunk még, mégis vissza tudunk már tekinteni az egész évre, s szerzőnként meg is válaszoljuk, hogy akadt-e olyan tesztautó, amibe visszavágynánk.
Közeleg az év vége, karácsony van, béke van. Itt a merengés, az álmodozás, vagy akár az évre visszatekintés ideje. Idén 79 tesztünk jelent meg eddig, legalábbis új autókról, s lesz még kettő. Fontosabb talán, hogy használt autókról is hoztunk vagy 50 tesztet. Meg persze írtunk még hosszabb-rövidebb, leginkább rövidebb próbák alapján temérdek újdonságról is. Komolyabb tapasztalattal azonban inkább csak a hosszabb próbákon alapuló tesztek után rendelkezünk, sőt, sajnos ez a tömegtermeléses tesztelés sem az igazi, ritka az olyan lehetőség, mint ami például a nyáron adódott, hogy épp egy tesztautóval mehettünk el Olaszországba, ráadásul autós kalandra, egy Mazda MX-5 kalandos vásárlása kapcsán. Rendszerint nem jutunk az Adriai-tengerig, hanem még jó esetben is csak a Balatonig az autókkal, melyekről aztán véleményt kell írnunk. Olyan véleményt, amivel családok jellemzően második legkomolyabb vagyontárgyának vásárlásához adunk iránymutatást. Nem játék tehát az autótesztelés sem, ebben is van felelősség. Nem verhetjük át az olvasókat, ehhez ki is kéne próbálni az autókat, viszont sokszor kérdés a hol és a miként, miközben azért nyilvánvaló, hogy a világ üzemanyagát sem pöfékelhetjük el az ügy érdekében, illetve időnk sem végtelen.
Ez a realitás ugyanis, ebben élünk földi halandóként. Leszámítva a céges flottamenedzsereket vagy a kormányzati beszerzőket, leginkább használt autókat vásárolunk. Itthon és külföldön is. Látszik is ez az újonnan és használtan elsőként forgalomba helyezett autók számán. Utóbbi a magasabb és ahhoz jön még a hazai tulajdonosváltások még sokkalta nagyobb száma. Így, bár hiába nemigen tudok olyan autót mondani az idén általam tesztelt 36-ból, ami valamilyen szempontból, valamilyen jellemzőjével ne tetszett volna, különösebb vágyautóm nincs közülük. Egy top3-as listát persze könnyedén meg tudok nevezni. Vannak autók, amelyeket szívesen látnék itthon, szívesen indítanám minden reggel, s még a tankolását is gond nélkül vállalnám.
Én ugyanis ilyen józan vagyok, ha úgy tetszik, lehet mondani azt is, hogy az igazi kispolgár, akinek útközben pörögnek a bankók a szemei előtt, hogy most éppen mibe is kerül az utazás. Igen, ez van, én ilyen vagyok, meg praktikus is. Szeretem, ha a családom befér az autóba, szeretem, ha a gyerekem is kilát abból, nem csak én. Higgyék el, fontos ez, azt talán nem kell ecsetelni, hogy a sofőrnek miért fontos kilátnia, azt pedig csak annak, aki még nem tapasztalta: a gyerek jóval hosszabb utazásokat bír nyűglődés nélkül, ha közben kilát. Meg nem azért utazunk egy csomószor, hogy lássuk a világot? Hát, akkor kár lenne utazás közben megfosztani a kitekintés lehetőségétől a csemetét!
Tovább nem csigázom az olvasókat, jöjjön a listám. Talán nem lep meg senkit sem, legalábbis azok közül, akik ismernek, s ismerik az éves teszt-termést, hogy a top3-as listám első helyén az a Renault Grand Scénic 1.6 dCi áll, ami kereken 6 literes fogyasztással vitt minket - nem a családomat, hanem engem és az autómániás kollégákat/cimborákat - 3000 kilométeren át. Kiszolgált az autó, tette, amit tennie kell, belefértünk, kényelmes volt, csendes volt, kellően erős és takarékos volt. Második helyre betenném a Toyota Auris Touring Sports HSD-t, ami autópályán zajos ugyan, városban viszont maga a megváltás: csendes és takarékos, Xanax helyett is remek a hétköznapokra. Harmadikra pedig be kell tegyem a harmadik generációs Mazda3-at, na nem a dízelt, hanem szigorúan a 2,0 literes benzinest, ami alig volt torkosabb a gázolajosnál, és jóval olcsóbb. Meg pörgős és csendes. Vezethetőségével és kényelmével az autó nagyon tud valamit, meg a formájával is. Rajongtam érte, de bevallom, úgy vagyok az autókkal, mint vén kujon a nőkkel, mindegyiket tudom szeretni.
Van persze egy, ami most külön helyen áll, az én kis viskó-garázsomban, ahová kiskanállal kell bekanalazzam, ez a 2007-es Renault Grand Scénic, ami tény, hogy már kicsit kopott itt-ott, de még hibátlanul szolgál, viszi a családot, akár a hétköznapokon, akár nyaralni, s hétülésességével vagy öt ülés mögötti 630 literes csomagterével nem ritkán nyeri a "Melyik autóval menjünk?" vetélkedőt. A munka az persze munka, az új autókat le kell tesztelni, az olvasókat meg kell ismertetni az újdonságokkal is, ki kell próbálni az újabbnál újabb modelleket és rendszereiket. Ám higgyék el, olyanok a jobbnál jobb tesztautók a sajáthoz mérten, mint hűvös, akár luxusszínvonalú hotelszoba a szeretettől meleg otthonhoz képest. Vissza tehát egyik idén tesztelt autóba sem vágyom. Van persze álomautóm, ám ahhoz még úgy tűnik, némi idő el kell teljen, hogy az valóban az enyém lehessen majd, használtan. Meg persze kell majd hozzá egy kis szerencse is, a használt autó vásárlásához ugyanis az kell nagyobb kanállal, mint a pénzből. Ez benne a játék (is)... De ez már egy másik történet!
witzírta: 3 órája
Ajajaj! Nem vagyok renault párti, nem szeretem őket,sőt-azt gondolom rondák, de lehet,hogy tévedek.
Hidd el, nem tévedsz!
Persze, persze, remek autó a Mazda3, én sem vitatom, ám ha hosszú távra több mint négyen megyünk, akkor a Mazda3 sem jó, ahogyan a legtöbb nem egyterű/kisbusz sem az. BÚÉK!
BUÉK Mindenkinek!
Köszönöm! Szintén BÚÉK! A szín érdekes, nálam sem volt döntő, ahogyan használt autó vásárlásánál nem is lehet az, de teljesen szeretem, az előző autóm is piros volt, szintén véletlenül. Egyébként a felármentes színek közül legtöbbször a piros a legjobb. Ezért persze számos gyártónál nem is felármentes már…
Tisztelt Cikk Író! Fején találta a szöget! Nekem is ez lenne a listám mert talán én is ilyen racionálisan gondolkodó vagyok és talán mert nekem is ilyen (színű) Scenicem van mint Önnek…nyilván nem a szín miatt…Valóban vannak akiknek nem a forma, gyorsulás, marketing – presztízs érték, hanem egyéb földhöz ragadt okok alapján van a választás – talán kényszerből is – ne a lakosság 90 %-a ilyen „átlag” feltételeknek megfelelő kritériumok alapján ha döntene scenic-et venne…de nem mindenki dönt hideg racionális fejjel…BÚÉK
Ja én nem is ugyanarra használnám őket, hibridből még egyet sem próbáltam személyesen, a többit meg igen, más más összeállításban.
Ismerem az 1.5Dci-t jó jó de én alapban benzinpárti vagyok autószerelőként is, és nem csak az alkatrészárak miatt, hanem mert szeretem a természetet, és törekszem arra hogy nem szennyezzem vagy legalább minél kevésbé. Ja meg szeretnék gyerekeket is, és nem örülnék ha dízelfüstöt szívna a kis tüdejük.
Hugomék 1.6Tdci-vel járnak, mondtam nekik hogy oké, kevesebbet fogyaszt ha szerencséjük van költeni sem kell rá sokat, de a fránya kipufogógáz az lassan jobb ha már a teherautóban is hibrid, dízel nélküli lesz.
Csak mellékesen jópár dízelt szereltem már euro 5-ig és az euro5-ösöknek is az egr rendszere egy korom, rendszeresen el is tömődik tönkretéve azt, az olajuk jópár típusnak egy korom, a szűrőrendszerek eltömődnek, meg rendesen át is jut rajtuk a szemmel kevésbé látható rész. Én sohasem dohányoztam de míg ilyen szervizekben dolgoztam,(a szervíz hibája is) az idegbaj kerülgetett hogy mérgezik az életem. Én nem a fehérkesztyűs selyemfiú típus vagyok, egy olaj szoktam lenni amúgy is szereléskor, de amit beszívok azt én akarom eldönteni hogy mi legyen.
Amúgy Tesla S, az autó, a törekvésük, a dizájnjuk, én örülök a sikerüknek, és remélem hogy a sok beképzelt autógyártót jó irányba terelik, ha nem is az elektromos hajtásé lesz a jövő, és annak ellenére is hogy a kocsijuk elején sérülékeny az akkucsomag.
Arra viszont kíváncsi lennék, hogy a te autód hányszor dobja fel a motorkontrol lámpát az egr miatt évente, (főleg lassú bemelegedési időszak miatt rövidtávú használatnál) Ha még nem tette majd lehet hogy megteszi. Az 1.6 Tdci az minden télen de van hogy nem csak akkor.
A 2006-os facelift miatt én nem cserélném le az enyémet, és nem is lenne érdemes anyagilag inkább egy 2009-es újabb modellre.
Az enyémbe 5-ös váltó van, 2006-tól meg 6-os kettőstömegű lendkerekes a benzinesbe is ha jól tudom.
Talán euro4-es is a motor? Inkább ne dobja fel a motorkontrol lámpát.
A Scenic abban jó hogy normál méretű autó széltében hosszában, időseknek sem kell lehajolni hogy beüljenek, nem dől ránk az oldalüveg ha hátra ülünk 3-an akkor sem, jó a kilátás belőle. Jó méretű a csomagtartó, az ikeás cuccok is pont elférnek benne, ami egy kombiban csak hosszában jobb itt magasságban. Szerintem design-ban is vállalható még, a korábbi renaultokhoz képest, és a korabeli sőt újabb más márkákhoz képest is.
A Prius+ tavaly járt nálunk teszten. Olyan, mint a hibridek általában. Városban nagyon kellemes, hosszú távú utazásnál egy egy 1.5 dCi takarékosabb. Persze nincs benne kuplung, nincs benne kettős tömegű lendkerék, és csendes.
A Scénic kapcsán tény, hogy a Scénic II és III között messze nincs akkora különbség, mint amekkora volt az I és II között. Ugyanakkor csomó apró különbség van már a Scénic II esetén is a 2006-os facelift kapcsán is. A Scénic IV-re kíváncsi leszek, bár 2015 előtt biztosan nem jön.
Amúgy tetszik mindegyik általad említett autó, mondjuk egy Prius + ra kíváncsi lennék, a mazda meg nekem is benzinesben kellene, de az új 6-ost előbb kipróbálnám hogyan megy a benzinessel.
Én valahonnan másképp közelítem meg ezt az autós dolgot, bár vannak fenntartásaim és én úgy gondolom a Scenic, Grand Scenic a 2004-es modellváltás óta ugyanazt a platformot használja ami jó is meg nem is.
Szendvicsplatform, még a nagyobb mennyiségű nagyszilárdságú acélok korszak előtti és pont az a hátránya hogy nehezebb mint a mai súlycsökkentős korszaknak megfelelő autók.
Előnye viszont az lehet hogy ha van egy kisebb/nagyobb baleset, nem kellenek hozzá drága nagyszilárdságú acélok ha!!! javítani akarjuk. Újan is azért lehet olcsóbban megvenni talán ezeket az autókat mert nincs bennük ez.
Ha megnézzük a méretcsökkentett motorral szerelt verziót pl 1.2tce, és az 1.6 régi benzinest, nekem ez van 2004-es rövid Scenic, de egy újat, könnyebb az 1.6-os.????
Valahol mintha azt olvastam volna hogy a Renault gyártó nem annyira a súlycsökkentésre inkább a légellenállás csökkentésre megy rá.
Én nem tudom de kinézetre a 2013-as modell tetszik, de a 2009-es nem igazán jön be, sőt a kettő közt is volt valami ráncfelvarrás szerű az meg szerintem eléggé szörnyű.
Én a Renaulttól is azt várnám hogy olyan technikai váltás/stílusváltást csináljon mint 2001-ben a Lagunánál, 2003-ba a Meganenál, 2004-be a Scenicnél….. , és persze minimális méretnövekedést is.
Ami nem a legjobb a Scenicemben az ülőlap a vezetőnél lehetne hosszabb 181cm vagyok, őrülnék ha a kormányt jobban magamra tudnám húzni, bár ez nem annyira.
Viszont ami szerintem nagyon jó!!!
Mentem sok új autóval, ültem elöl hátul is hosszabb távon egy új A6-os audiban (kb17milliós) hátul is és gyakorlatilag begörcsölt a lábam benne mert hosszú távon rossz szögben áll, a Scenicnél nincs ez, pedig nincs hátul luxus kanapé behajlított lábbal.(Egészségügyileg semmi bajom)
Én inkább benzin párti vagyok, normál és viszonylag takarékosan vezetek, de tartom a forgalom tempóját, így 7-7,3 között járok el,(le is szoktam ellenőrizni) előzgetek is ritkán, (hangulatfüggő nálam) vidéki város 20km-es körzetéből járok át a néha tömött városon.
Szerintem ezek viszonylag jó adatok ennek az autónak.