Kéne még egy milliárd a Hungaroringnek

Nyereséges, de gyorssegélyt kér a Hungaroring

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hogy a pálya megfeleljen a szakmai elvárásoknak, egymilliárd forintnyi gyorssegélyt kér a Hungaroring vezetője. Gyulay Zsolt közben lemondott MNASZ-elnöki posztjáról.


Bár a Hungaroring Sport Zrt. három esztendeje nyereséges, illetve a tavalyi évet közel 100 millió forintos plusszal zárta, körülbelül egymilliárd forintos gyorssegélyre lenne szüksége ahhoz, hogy megfeleljen az idei sportszakmai elvárásoknak - mondta Gyulay Zolt, a társaság elnök-vezérigazgatója az MTV Ma Reggel című pénteki adásában. Az MTI beszámolója szerint Gyulay ezt azzal indokolta, hogy a Hungaroring 1985-ben épült, s már nem lehet tovább halogatni a modernizációját. Elavult az egész elektromos hálózat, a vízelvezető rendszer és az aszfalt minősége is, valamint a digitális átállás sem hagy időt.
Hirdetés

Gyulay stábja készített egy előterjesztést a kormánynak a 2014-2021-es időszakra, ami a sportszakmai feladatok mellett az infrastrukturális fejlesztéseket is tartalmazza. Arról is beszélt, hogy a pályával kapcsolatos komoly munkák miatt a Hungaroring vezetése egész embert kíván. A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöki posztjáról időközben lemondott, és biztosan nem indul az újraválasztásért. Úgy érzi, február 1-jével rendezett anyagi körülményeket hagy utódjára a szövetségben. A szervezet január 15-i ülésén amúgy egyedül Móczár Péter általános alelnök döntött úgy, hogy marad az elnökségben. Az MNASZ rendkívüli közgyűlését február 21-re hívták össze.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

12 thoughts on “Kéne még egy milliárd a Hungaroringnek

  • 2017.10.29. at 14:37
    Permalink

    Nem az a baj, hogy pénzre lenne szüksége a pályának, mert nyílván néha nem úgy jön ki a gazdálkodás, rosszul ütemezték a karbantartást, esetleg nagyok a nemzetközi elvárások, satöbbi.
    A baj az, hogy már évek óta a magyar autósportot egyenlővé tették a Hungaroringgel. A rally, rallycross, s más szakágak versenyzői hatalmas éves díjakat fizettek minden apróság után, viszont szinte semmit nem láttak viszont belőle – nem lett jobb a szervezés, nem kaptak tévé-megjelenést, tojtak rá mi van velük. Az MNASZ gyakorlatilag kiszipolyozott már mindenkit, csak hogy a Hungaroringet fejleszthesse. Ez nyílván jó volt annak, aki ott versenyez, de nem lehet egy egész ország autósportját egy pár négyzetkilométeres területre centralizálni. Persze az is megérne egy misét, hogy mit csináltak olyan politikusok az Autósport Szövettségben, akit autóversenyt csak tévében láttak, de amit ők eljátszottak pénzt már úgy sem lehet visszaszerezni. Vagy tudomásul kell venni, hogy a mi kis országuk legyengített gazdasága nem tud versenyezni az arab, kínai vagy koreai pályák minőségével, vagy vegyük rá az F1 nagydíj haszonélvezőit, hogy ők is szálljanak be a pálya fenntartásába.
    Megjegyzem, hogy Franciaország vagy Finnország például már évek óta nem próbálkozik drága F1-es szintű beruházásokkal, mégis egészségesek a saját, hazai versenysorozataik, s nem ismeretlenek a világ motorsport-színpadán. Tán ha az elmúlt években nem csak a motorsport gazdasági előnyeit üldöztük volna, mi is jobb kilátásokkal nézhetnénk a jövőbe?

  • 2017.10.29. at 14:37
    Permalink

    Ebben egyetértek veled, de ne azt nézd csak hogy most 1 milliárd kellene rá, hanem azt is hogy folyamatosan mennyit költöttek évente, 2 évente rá amit itt nem írnak le. Ez is csak azért azért bukik ki mert ez már egy nagyobb összeg.
    Arról nem is beszélve hogy 1-2 év múlva megint ha nem is ekkora összeget de újra költeni kell rá.
    Én értem hogy mennyi előnye van , de gazdasági szempontokat kell nézni, nem azt hogy az ország előnyére válik mert van egy ilyen drága pálya ami f1 futamokat is rendez, vagy rendezne. Sosem értettem miért ugrik bele olyan hülyeségekbe az országunk ami anyagilag nem hozza vissza közel sem az árát, ezt konkrétan a stadionokra értem. Persze ez a kép más lenne ha lenne miből, de így???

  • 2017.10.29. at 14:37
    Permalink

    Szerintem félre érted a helyzetet. Egy ilyen volumenű létesítménynek sokkal nagyobb pénzvonzata van, mint amit magában a belépők vagy egyéb bevételek jelentenek. Ráadásul ez még nyereséges is, csak eljárt felette az idő. Most lehet bele kell dobni egy milliárdot, de ha nem jön ide a Forma1 meg pár nagyobb kaliberű futam, akkor több milliárdtól esik el az ország. Ez az amit egy stadionról sem lehet elmondani. Mellesleg motorsportban vannak sikereink, fociban meg már a mozgássérült kupára is csak nézőnek mehet bármelyik magyar csapat. Mindezt úgy, hogy a fél GDP-t beletolták 3 év alatt:D

  • 2017.10.29. at 14:37
    Permalink

    Szerintem a bevételről kell szóljon, nem a kiadásról amibe beleölik a pénzünket.
    A stadionokkal kapcsolatban is csak annyit hogy olyanra építsék meg hogy a focipálya helyére lehessen más igazi sporttevékenységet tenni., meg akkor ha az országnak tényleg megy….
    A hungaroring is a bevételről szóljon akkor ha gazdaságos lesz valóban lesz miről beszélni.
    Tudom hogy más sport is van ott, de ennyi erővel a Nurburgring is csődben van.. vegye meg valaki akinek van rá.

  • 2017.10.29. at 14:37
    Permalink

    Szomorú, hogy egyes embereknek nem jut el az agyáig, hogy milyen előnyt jelent egy forma egyes verseny az országnak.
    Talán ők azok, akik tapsolnak a stadionokra elköltendő több tíz milliárd forinthoz? Esetleg éljenzik a jelenlegi rendszert? Nem csodálkoznék.

  • 2017.10.29. at 14:37
    Permalink

    Talán annyit, hogy motorsportban azért vannak sikereink, nem csak Forma1-ről szól az a pálya… Viszont egy negyed stadion árából megvan, kezeljük helyén a dolgokat és ezzel hasonlítsuk össze. Persze a Forma1 alatt is a környező szállodák, kereskedelmi egységek, mind kaszálnak, és elég szép adót is termelnek ebben a szezonban. Már ebből is meglehetne a felújítás… ugyanez elmondható pár új stadionról, ahol a városban még a dobozos sör és a szotyi se fogy jobban?

  • 2017.10.29. at 14:37
    Permalink

    Na ez is ritka h egyetértünk valamiben. A magyar autóiparról azért frissítsd fel a történelemi tudásod.
    [url]http://www.sci-tech.hu/autogyartas.sci-tech.hu/00home/00home.htm[/url] Azért a MÁG-t még illik ismerni.

  • 2017.10.29. at 14:37
    Permalink

    Okosan csinálta ez az ember is meg a vezetőség többi tagja is. 100 millió lett a cég bevétele de 1 milliárdot kellene költeni rá vajon kinek a pénzéből.
    Lemondott ezzel a felelősséget is levette a válláról, ez így működik Magyarországon.
    Itt a következő pénznyelő, van kitől elvenni, úgyhogy..
    Magyarországnak sosem volt saját autóipara, a rábán meg az ikaruson kívül de azok meg sosem versenyeztek itt.
    Részemről felesleges a Hungaroring ha sokkal többe kerül mint amennyi bevételt hoz.
    Ha közel azt a bevételt hozná mint amennyi a kiadás rá felőlem legyen, persze akkor is fognak ha az emberek nem akarják hogy az adójuk ilyenre költse a kormány.

Vélemény, hozzászólás?