Kéne a Mazda MX-5 MPS?
Nem hivatalos rajzokon a Mazda MX-5 MPS
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
MPS eddig nem létezett, de volt turbós Mazdaspeed változat 2004-ben. Egyáltalán kell nekünk még erősebb MX-5? Persze, hogy kell!
Éppen csak bemutatkozott a legújabb, és régóta várt ND szériás Mazda MX-5-ös. Kisebb és könnyebb lett elődjénél. Hogy pontosan hány lóerős, és milyen motor fogja hajtanai, azt még nem tudni egyelőre, de az biztos, hogy alapból nem lesz turbós. A most leköszönt előd, az NC legerősebb, kétliteres változata 160 lóerős volt. A világ legnépszerűbbjének számító roadster eddig is hálás tuningalap volt, többféle turbós átalakító készletet is kínálnak hozzá. A tuningra persze mindig van, és lesz is igény, de az MX-5 volt a legjobb példa arra, hogy egy kocsi a gyári, utcai változatában is lehet nagyon élvezetes, mondhatni tökéletes.
A Mazda 2011 óta nem fejleszti már a korábbi MZR motorcsaládját, hanem az újabb Skyactivra tette fel mindenét. A korábbi MPS-ek 2.3-as turbós motorja a régi generáció tagja, és sosem építették az MX-5-be. Az új 3-as és 6-os már a Skyactivval fut, és a kis MX-5 sportkocsi is a nagy sűrítési viszonyú, feltöltés nélküli benzines hosszában beépített változatait fogja megkapni. Ezek közül az 1.5-ös a 3-asban 100 lóerős. Egy kis reszeléssel, erőnöveléssel a korábbinál könnyebb új MX-5 utóbbival is mehet majd olyan jól, mint az előd a 126 lóerős 1.8-assal. Az erősebbik 2,0 literes 165 lóerőt tud, amivel már jobban mehetne az új ND szériás MX-5, mint a korábbi NC. Főleg, ha találnának benne még egy pár lóerőt. Hogy lesz, lehet-e MPS, az még nem világos. A piac és a vásárlók is igényelnének egy legalább 200 lóerős változatot, ami minden idők legerősebb MX-5-öse lehetne. Lehet nem is MPS néven, hanem a sztenderd modellek csúcsaként fogják majd kínálni, és egyelőre úgy néz ki, biztos turbó nélkül.