Kempingbusz készült a Toyota Proace Versóból
Toyota Proace Lerina: ha ledőlnél út közben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Azt mondják, a kempingbusz a legjobb megoldás, ha magunk akarjuk vinni az alvóhelyünket. Most a Toyota Proace Versóból is készült egy.
Van a sátrazás, ami kissé nyűgös, mert este építeni, reggel bontani kell, továbbá a hőszigetelés sem az igazi. Lakókocsit húzni macera, de az legalább lecsatolható, ha csak bemennénk nézelődni valamelyik belvárosba. A nagyobb méretű lakóautókkal utóbbira esély sincs. Van azonban a kempingbusz, amit sokan ideális megoldásnak mondanak. Ilyen a legfeljebb 3,5 tonnás, lakóautósított kisbusz, mint például a Mercedes-Benz V-osztály Marco Polo. Ezekkel már lehet autópályán is normális tempóban haladni, de fekhely is könnyedén kialakítható bennük. A kínálatba most érkezett a Toyota Proace Lerina, ami átgondolt kialakítású, ugyanakkor a német konkurenseknél olcsóbb modellnek ígérkezik.
Nevét a Cannes városára néző Lerins-szigetekről kapta, amelyek mindössze néhány négyzetkilométeren nyújtanak feledhetetlen élményt azoknak, akik érdeklődnek a középkori történelem, a lelki üdvösség és a Földközi-tenger háborítatlan természeti kincsei iránt. A lakóautóvá alakítást az erre specializálódott brit Wellhouse Leisure műhely végezte. Az alapokat egy közepes méretű Proace modell adta, aminek parkolása kompakt méreteinek köszönhetően nem okoz kihívást, mégis elegendő teret kínál akár egy több hetes családi nyaralásra.
A Proace Lerina busz alapkiépítésben kínálja a kényelmes franciaággyá átalakítható hátsó üléssort, a belmagasságot kényelmessé varázsoló, otthonos környezetet és persze felső dupla fekhelyet adó felemelhető tetőt, a tágas ruhásszekrényt, valamint a jól felszerelt, hűtővel és tűzhellyel is rendelkező konyhát. Az első üléseket hátrafelé forgatva, a tologatható hátsó padot előre húzva beszélgetésre, társasjátékra alkalmas ülősarkot rendezhetünk be. Az ülések hajtogatásával az alsó szinten is 2 fekhely alakítható ki, így akár négyen is kényelmesen alhatnak a 4,95 méter hosszú Proace-ben.
Az elektromos áramot a kempingekben szabványos csatlakozóról vételezhetjük, de ha erre nincs mód, 100 wattos napelem, illetve a kényelmi funkciókat kiszolgáló akkumulátor áll rendelkezésre. A beltér hőszabályozására szolgáló 2200 wattos fűtőegységgel akár főszezonon kívül is útnak indulhatunk. A tervezők ivóvíztartállyal is felszerelték a Lerinát, és bár ilyen kompakt alapterületen zuhanyzó nem fért el, a legalapvetőbb kényelmi funkcióról mégis gondoskodtak az építők: akit szólított már ki a természet a sátrából ítéletidőben, nagyra fogja értékelni a hordozható illemhelyet.
A végére hagytuk a két legfontosabb információt: egyrészt a Lerinához két extra, kiszerelhető ülés is rendelhető, amivel a nyaralás édes, de elkerülhetetlenül rövid hetei előtt és után, a hétköznapokban teljes értékű hatszemélyes autóként használható a Proace. A másik, hogy bár az átalakítást brit szakemberek végzik, balkormányos kiviteleket is vállalnak, így akár Magyarországról is megrendelhetjük tőlük ezt a pihenésre optimalizált, de a mindennapokban is tökéletesen helyt álló Toyotát, választhatóan 120 lóerős, kéziváltós, vagy 180 lóerős, automata sebességváltós kivitelben. Előbbi a PSA 1,6, utóbbi pedig 2,0 literes dízelmotorja.