A képeken látható fekete Golf mellett valószínűleg a legtöbben elsétálnánk, anélkül, hogy gyanút fognánk, hogy nem egy teljesen hagyományos fekete Golf ment el mellettünk. A semmitmondó ruha azonban ebben az esetben a legtökéletesebb álca, mivel a változatlannak tűnő karosszériaelemek alatt már a következő, hetedik generációs Golf padlólemeze és futóműve rejtőzik.
A Wolfsburg környékén elcsípett prototípus az MQB kódnevű, teljesen új fejlesztésű moduláris padlólemezre épül, melyre a hetes Golf után új Touran, Golf Plus és Scirocco modelleket építenek majd. Ezzel egy időben a tengelytávot is megnyújtották, ennek köszönhetően a főbb riválisoknál (például a Ford Focusénál vagy a Renault Megane-énál) tágasabb hátsó lábtérre és nagyobb csomagtérre számíthatunk.
Néhány technikai részlet is napvilágot látott az új Golffal kapcsolatban. A kettős feltöltésű TSI benzinmotorok egész garmadája lesz elérhető az autóhoz, egészen a szupertakarékos 85 lovas 1,2-estől a
Golf R csúcsváltozatot hajtó 300 lóerős kétliteres verzióig, de természetesen lesz konnektorról tölthető hibrid, három liter alatti fogyasztással, és teljesen elektromos változat, e_Bluemotion néven. A gázolaj szerelmesei 1,6 és kétliteres motorokat választhatnak, az alapváltozatok elsőkerék-hajtással és hatfokozatú kézi váltóval lesznek kaphatók, míg a csúcsmodellekben elérhető lesz hétfokozatú, duplakuplungos DSG-váltó és négykerék-hajtás is.
Ha jobban megfigyeljük a képeket, az első lökhárító közepén észrevehetünk egy burát, mely a sávelhagyásra figyelmeztető elektronika és a sebességhatárokat figyelő rendszer kameráját rejti. A továbbfejlesztett fedélzeti számítógéppel már az internet is elérhető lesz, és feltehetően a legfrissebb navigációs és telefonos megoldások is kaphatók lesznek az új Golfhoz.
A hetedik generáció premierje a jövő márciusi Genfi Autószalonon várható, és Kovács úr legújabb autója nagyjából jövő év októberében kerülhet a kereskedésekbe.