Az autó orrán ovális lyukakat vágtak az álcába a fényszóróknak, ám nem valószínű, hogy a sorozatgyártásba kerülő lámpatestek ilyen formát kapnának (Fotó: Automedia)
2023-ban érkezik a kereskedésekbe
az Ioniq 5 sikersztorijának a folytatása, a tisztán elektromos crossovert egy futurisztikus szedán követi a számozásban. Hajtás terén egy- és kétmotoros változatokra is számíthatunk, ebből az utóbbi valószín űleg 300 lóerő feletti teljesítményt kínál majd. Bár a dizájn sokkal visszafogottabb, mint a 2020-ban bemutatott Prophecy concept, attól még stílusos, modern és kellőképp futurisztikus is az Ioniq 6, csak éppen ötajtós kupé helyett jóval inkább egy lekerekített tetővonalú szedánnak néz ki.
Jól látszik, hogy megnőtt hosszban a koncepcióhoz képest, és a különleges ajtóit is elvesztette (Fotó: Automedia)
Ettől még az ajtók száma nem biztos, hogy változik, az autó tetejét elnézve ebből a prototípusból még bármi lehet. Egyértelmű viszont, hogy a menetiránnyal szembe nyíló hátsó ajtók és a B-oszlop nélküli utascella nem jutott el a gyártósorig. Legalább ilyen látványos, hogy megnőttek a túlnyúlások, aminek biztonsági okai is lehetnek, de az is előfordulhat, hogy az akkucsomag mérete indokolja a hossznövekedést. Bár ezzel a sportautós sziluett elveszett, a hátsó szárny megmaradt: azt még nem tudni, hogy a harmadik féklámpát is ebbe integrálta-e a gyártó.
Hátul marad a spoiler, kérdés, hogy a különleges lámpákból mennyit hagynak meg a koreaiak (Fotók: Automedia)