Keménytetősen is gyönyörű a Mazda MX-5
Mazda MX-5 RF - targatetővel bolondították meg a roadstert
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A keménytetős kabrió már ciki, a Mazda viszont sokat adott el a korábbi MX-5 lemeztetőséből. Most pedig targatetőt raktak roadsterükre.
Hihetetlen, hogy mekkora mester a Mazda. A mindenki által ajnározott, tényleg remek vezethetőségű MX-5 roadsterből úgy csináltak lemez-, egészen pontosan targatetőst, hogy az autó semmit sem veszített szexepiljéből, inkább kapott abból még egy jó adaggal. Talán egy különálló modellnek is tűnhet a New York-i Autószalonon még csak "show car"-ként, azaz koncepcióként bemutatott MX-5 RF ("retractable fastback" modell.
Érdekesség, hogy bár a keménytetős, így a vászonkalaposnál még jobb egész éves használhatóságot ígérő modell igazából csak az utasok feletti - amúgy üveg - panelt csomagolja el (elektromosan), de ehhez a teljes hátsó részt megemeli. A teljesen más, jóval összetettebb tetőrendszer ellenére az MX-5 RF csomagtere pontosan akkora, mint a vászontetősé: a tető helyzetétől függetlenül 130 literes.
Az MX nem igazán modellcsalád volt, csak egy elnevezés. Nem hiszem hogy sokan asszocálnának az egy/másfél modellgenerációt megélő MX3 vagy MX6-ra.
Én jóval alcsonyabb vagyok, de az MX5 nekem kényelmetlenül szűk volt. Az új is. A Z4 is passzentos de nem szorít sehol.
A Boxter pl egész kellemesen tágas, mégsem nevezném nehézkesnek.
A mai flexibilis platformmal az mX5 -ösből szerintem lehetne egy olyan autót csinálni amely egyszerre élményautó, és nem igényel egy második autót.
Ez nyilvánvaló, de kijelenthetjük, hogy korábban létezett MX-modellcsalád, még ha a másik kettő más szellemiségű is volt. Ha megszellőztetné a Mazda, hogy egy egész modellcsaládot tervez a jövőben az MX-5 köré, akkor akarva-akaratlanul is arra gondolna mindenki, hogy újra lehet MX-3 és MX-6.
Közel 2 m-es vagyok, kicsit mackós alkat…nyilván Te sem lehetsz egy kis ember, ha szűkösnek találtad. Egy nagyobb roadsternél csorbulnának azok a jellemzők, amik naggyá tették az MX-5-öst(vezetési élmény, kezesség, játékosság, stb.), ezért inkább rontaná a Mazda hírnevét, ahelyett, hogy tovább öregbítené.
Az Mx3 és az Mx6 másfajta koncepciót képviseltek. Előbbi egy 323 utóbbi egy 626-ra épített elsőkerekes dizájnerkupé volt. Az Mx5 nyilván más vonalat követett.
A mostani Mx5 legnagyobb hibája fő erényéből ered: marhára szűkös. Nem tudom mekkora vagy, de nagyon passzentos az MX. Erre a platformra, picivel nehezebb, de tágasabb autó szerintem sikeres lehetne…
Korábban volt MX-3 és MX-6 is. Sokan mondják, hogy már az MX-5 is kicsi, emiatt talán az MX-3-ast butaság lenne visszahozni. Bár a Toyota S-FR-re akár még lehetne is válaszolni a Mazdának.
Az MX-6 meg egy sportos kupé volt, messze nem akkora kultusszal, mint az MX-5-é. Nem hinném, hogy fel fogják éleszteni.
Egy nagyobb roadster nem hiszem, hogy várható a Mazdától – ők ebben a méretosztályban alkottak maradandót, nekik ez megy nagyon. Ettől feljebb már csak a közelgő, új RX-sportkocsi lesz azoknak, akik a sportos vonal megszállottjai, Mazdában gondolkodnak, de erősebbet, nagyobbat, drágábbat akarnak az MX-5-östől.
Ez így nagyon rendben van.
Most már csak egy nagyobb tesó kellene melléje erre a platformra, és kész a modellcsalád.
Villant[ós! A legjobb roadster mosmár sexi is!
gagyi kutyaól 😀
Coupe viszont varhato a Fiatbol.
Most még több hívet szerezhet magának az MX-5(bár eddig is nagyon sok volt). A keménytető által még inkább tömbszerű érzetet kelt az autó vezetés közben. Továbbá ez egy ütőkártya lehet a Mazda kezében, mivel a „testvérmodell”, a Fiat 124 Spider minden bizonnyal ilyet nem fog kínálni. A jinba ittai-érzés egy újabb dimenziójához érkezett:)