Assetto Fiorano csomaggal még több az aerodinamikai elem
A Ferrari 296 GTB bemutatása után nem volt meglepő, hogy előbb-utóbb nyitott tetős változat is érkezik belőle, ami - ha nagyon röviden szeretnénk összefoglalni - nagyjából ugyanazt tudja, mint a kupé, csak hát... nyitott tetővel. Ettől függetlenül azonban meg kell ragadni újra az alkalmat, hogy tudatosítsuk magunkban, micsoda furcsa szerzet is ez a 296. Egyrészt enyhén retro stílusa új dizájnnyelvezetet vezetett be a Ferrarinál, de a modern részleteket olyan okosan vegyítették bele, hogy egy kifejezetten egyedi összhatás keletkezett. Míg a Portofino és a Roma minden tételt kipipált az általános "hogyan tervezzünk szép autót" tanokból, addig a 296 egy merészebb útvonalat választott, és ott is sikerrel járt. Ez ugyanígy vonatkozik a kabrió GTS-re is, ugyanis a gombnyomásra 14 másodperc alatt eltűnő keménytető (maximum 45 km/h-ig) annyira megtartja a kupé vonalait, amennyire csak lehet, egyedül a B-oszlop "támaszai" és a középre helyezett motor fedője lettek kicsit lejtősebbek, a GTB-n utóbbi szinte teljesen vízszintes.
Felhajtott tetővel egy elegáns kupé
A másik egyedisége mindkét 296-osnak a meghajtása: egyrészt V6-os dolgozik bennük (ami Ferrariknál már egy ideje nem volt, de ezzel is a hagyományokhoz nyúlnak vissza, először 1957-ben mutattak be hathengeres modellt), ami nem mellesleg rekorder teljesítményt szolgál: 3 literes benzinmotorból utcai autóban még senki sem hozott ki 663 lóerőt. Másrészt még hibrid is, a hátsó kerekeket hajtó villanymotorral együtt 830 lóerő az összteljesítmény - mindez egy viszonylag kicsi autóban, a V6-os megoldásnak köszönhetően például sokkal rövidebb lett a korábbi, nyolchengeres középmotorosoknál.
A motorháztető kialakítása új a GTS-en
Számos műszaki bravúrt értek el az olasz mérnökök a 296-ossal, például 120 fokos szöget zárnak be a hengerek, és közéjük, a "V"-be integrálták a turbófeltöltőt. Ettől kisebb és hatékonyabb lett az erőforrás, és mindemellett még az elektromos keménytetőt is be tudták préselni, sőt, a motor még így is látható maradt egy üveglapon keresztül. Az okos aktív hátsó szárny és a karosszériába rejtett rengeteg aerodinamikai elem a kabrión is ugyanúgy teszi a dolgát, mint a kupén, 1540 kg-os tömegével pedig sem a keménytető, sem a kabrió kialakítás miatt szükséges erősítések az A- és B-oszlopokon nem hizlalták túl az autót.
Felhajtott tetővel is lehúzható a középső, hátsó kis ablak
Akár 25 km-t is meg lehet tenni ezzel a Ferrarival tisztán elektromos üzemmódban, vagy maximum 135 km/h-ig lehet némán gyorsítani. Lehajtott tetővel persze ennél izgalmasabb a hibrid üzemmód (a villanymotort nem lehet kikapcsolni - bár miért is kéne?), amikor a "kis V12-esnek" becézett motor is beröffen. Egyetlen kipufogó van hátul (Inconelből, egy acél-nikkel ötvözetből készült), de az dörgedelmes hangorkánt biztosít, állítólag még az F8 Tributónál is jobbat, hiába a turbó meg a kis hengerűrtartalom. Mindehhez a kütyükkel, illetve igény szerint bőrrel vagy Alcantarával kényeztető utastér társul, összességében tehát nyugodt autózásra vagy embert próbáló pályatempóra egyaránt alkalmas a 296 GTS, akár még tető nélkül is.
Nyolcsebességes duplakuplungos váltó gondoskodik a fokozatok belövéséről