A limitált széria a Q8 55 e-tron quattro modellen alapul, az akkumulátor kapacitása 106 kWh
Az első dedikáltan elektromos modelljét varázsolta keményebbé az Audi egy különkiadás erejéig. A lánykori nevén e-tron, majd a frissítés után Q8 e-tron elnevezéssel futó modellt a Dakar-rali inspirálta, ahol idén is rajthoz állnak a németek. Harmadik nekifutásra is az RS Q e-tront viszik a sivatagba, ami jó reklám a márka villanyautóinak, bár a versenyautóba benzint is kell tankolni. Azért az Audi sem olyan bátor, hogy egy villanyautóval próbálja meg teljesíteni a távot, az RS Q e-tronba egy kétliteres TFSI motort is beépítettek, ami generátorként funkcionál.
Kategóriájához mérten bírja a strapát, de arra figyelni kell, hogy maradjon szufla a konnektorig
A Q8 E-Tron Edition Dakar a normál verziónál vagányabb, a nagytestű SUV-nek jól áll a keményebb megjelenés. A műszaki alapok változatlanok, a villanymotor teljesítménye 408 lóerő, ezzel 5,9 szekundum alatt éri el a 100 km/h-át, ami egy hajszállal lassabb a normál verizónál. Szintén a terepgumik és a rosszabb légellenállás átka, hogy 531 kilométer helyett 487 a maximális hatótáv, de ettől még nem fog az Audi nyakán maradni az Edition Dakar. Az autó hasmagasságát 3,1 centivel megemelték, ezzel a terepszögek 20, 26 és 20 fokra nőttek elölről hátrafelé haladva. Azért a Q8 nem fog Defendereket alázni terepen, a gázlómélység mindössze 30 centis, de az átlag SUV-nél többet tud.
A kupéból nem készül Dakar verzió, a 120 ezer eurós ár nem kevés, ugyanez a hajtáslánc már 87 ezer eurótól hazavihető, ha lemondunk az egyediségről
Az Audi mindössze 99 példányt készít a Dakar szériából, a német ár 120 ezer euró, azaz 45 millió forint. Ezért az emelésen és a terepgumin kívül tetőcsomagtartót és egyedi grafikát ad, na és a tudatot, hogy jó eséllyel soha nem jön szembe még egy ugyanilyen autó.