Kézzel készített alumínium karrosszériája van az Alfának, ami látszik is, például a bal első lámpa melletti résezés elöl hatalmas, de hátrafelé csökken (Forrás: carandclassic.com)
Nyomtalanul tűntek el a 75-ös Alfák az utakról, pontosan úgy, ahogy erről a fehér kupéról is leradírozták a modell összes stílusjegyét. A középkategóriás olasz szedán 1985 és 1992 között készült, a sornégyes motorok mellett V6-osokkal is szerelték, a Quadrifoglio Verde csúcsváltozat orrába háromliteres blokk került, a hajtás kizárólag a hátsó kerekek sajátja. Noha az olaszok a E30-as BMW konkurensének szánták, nem tudta megszorongatni a német modellt, a 2,4 milliós eladástól messze elmaradt a 375 ezres darabszám.
Mivel utcai alapokra épül, ezért legálisan használható a közúton, bár eddig nem nagyon vezette senki (Forrás: carandclassic.com)
A furcsa kétajtós szintén egy 75, csak nagyon jól álcázza magát. Az autót 1994-ben, a Carrozzeria Castagna olasz karosszériaépítő készítette, majd a Genfi Autószalonon is kiállították. A cél egyértelműen egy sportosabb, modernebb vonalvezetésű autó készítése volt, ami igazából sikerült, bár nem lett sem szép, sem igényes. A géptető túlnyúlik a fényszórókon, ezáltal mintha nem akarna az egység része lenni, az Alfa pajzsot imitáló elem negatívba dől, de talán a legrosszabb, hogy lökhárító középen megszakad. A hátulja jobban sikerült, a gömbölyű far a karosszéria alá berakott lámpákkal nem rossz.
Rika motorral szerelték Vittoriát, a belteret némi zöld Alcantara és műfa próbálja feldobni (Forrás: carandclassic.com)
A tervezők a ritka SZ-t vették alapul, amire szintén ráfogható, hogy megosztó a formája. A Vittoria névre keresztelt autó nem sokat futott, mindössze 2500 kilométert mutat számláló. A beltér sem maradt érintetlenül, a műszerfalat és az ajtókárpitokat zöld Alcantarával borították, az utas pedig egy darab fautánzatú betétben gyönyörködhet. A motorja háromliteres és 255 lóerős, a váltó ötfokozatú kézi. Az aukción 55-60 millió forint közötti összeget remélnek az autóért, amennyiből bőven kijönne más veterán Alfa is, bár azokból nem csak egy készült.
A háta egész formás, az autó orra viszont elég nagy mellényúlás volt, kemény feladat egy Alfát szebbé varázsolni (Forrás: carandclassic.com)