Kellemeset a hasznossal – Toyota Corolla 1.6
A kevesebb most sokkal több –Toyota Corolla Sedan 1.6 Comfort Tech
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Rengeteg olyan helyzetet lehetne felsorolni, amikor a sok extrától nem látjuk, valójában milyen is az adott autó legjobb oldala. A Corollából nem lesz többé ez a hagyományos szívómotoros változat, nagy kár.
Karakteres az új Corolla, és nem véletlenül fut már belőle sok, a harmadik legnépszerűbb új autó volt februárban
Ledesek az alap fényszórói is, de már Matrix LED is elérhető hozzá
Az 1,6-os kézi váltóshoz is alapból jár a radaros tempomat és a sávtartó
A kékes szürke fényezés népszerű, ezzel és a Tech csomaggal, téligumikkal sem ment 6 millió fölé az ára
Tolatókamerát és első-hátsó parkolószenzorokat is kapott
A Toyota trükkje az, hogy az alapkivitel és a csúcsfelszereltségű autó között lényegében csak a felni mérete változik külsőre.
Vagyis minden csinos apró részletet mutat az 1,6-os szedán is, amit a legdrágább hibrid. Másak a lámpái, persze, a ledes csúcs fényszórók a Style csomag részei lennének, de már ezek az alap halogén egységek is egész jól világítanak, de a ledes és eközött ég és föld a különbség. Ez az egyetlen olyan alkatrész, ami miatt érdemes lenne megrendelni a Style csomagot, vélhetően nem véletlenül hagyták ki a tolatókamerás és radaros, digitális műszeregységes Tech csomagból. Utóbbit ehhez az autóhoz megrendelték, főként a radarok miatt, ami a hosszú fenék mellé ajánlott is, előbbit nem.Elég jól összeállított formavilág és anyaghasználat, japános összeszereltség
A digitális műszeregység feláras, a multimédia és az elektromos kézifék mindenképp jár
A Corolla felszereltsége alapvetően is igencsak bőséges és helyenként rendesen meglepő is.
A legtöbb vezetéstámogató és biztonsági rendszer jár hozzá, ahogy például az adaptív, távolságtartós tempomat is. Sávtartóból egyszerűbbet kap, mint a hibridek, ez is képes finom kormánymozdulatokkal korrigálni, de csak ha már elértük a felfestést, szóval érdemes rá figyelni. Érdekes a dupla zónás klíma is, ahogy a 8 colos érintőkijelzős multimédia és az elektromos, tartó funkciós rögzítőfék is, mind elég hasznos kényelmi extra, amikért nem kell felárat fizetni már. Szövet borításúak az ülések, de magasságban is állítható a vezetőülés és nagyon jól formázott, remek tartású. Szintén állítható a kormány függőleges és tengelyirányban, a vezetési pozíció elég széles tartományban szabályozható, tökéletesen belőhető szinte minden ízlésre. Elég jók az anyagok, persze bőrt, vagy műbőrt csak a kormányon és a váltógombon találunk, de ezzel nincs is baj, azoknak jól áll, máshonnan meg nem hiányzik. Szép a kidolgozás és ami fontosabb, nagyon jó az összeszerelés, japánosan mozognak a kezelőszervek, valójában ez egy nagyon is élhető hely.Remek a helykínálat és egész jó a szövet minősége is, kiválóan beállítható az üléspozíció elöl
Négy elektromos ablak, elektromosan behajtható tükrök és sávtartó is van a fedélzeten mindenképp
Szépen néznek ki egy turbómotor katalógusadatai, de hiába tud hasonló értékeket a Toyota 1,2-ese, sehol nincs ahhoz a magabiztossághoz képest, ahogy ez az 1,6-os megy.
Indulásnál is van annyi nyomatéka, hogy ne kelljen trükközni a kuplunggal, szépen húz alacsony fordulaton és vígan forog magasabb tartományokban is. Kimondottan harmonikus és dinamikusnak érződő egység, amit magasabb, autópályás tempónál is tökéletesen ki lehet használni. Igazán kellemes karakter, ami az autó összes mechanikai elemére is igaz. Nagyon jól, feszesen és pontosan kapcsolható a hatfokozatú kézi váltó, és pontosan, könnyedén terelgethető a pont jó méretű kormánnyal. A motor fogyasztása is kedvező, 7 liter környékén tartható, ami még az 1,2 turbónak sem sikerült.Csinos részletei vannak, a 16-os felnikkel pedig a legkényelmesebb a futása
Dinamikusan, magabiztosan vezethető az 1,6-os szívómotorral
Szintén jó pont a 16 colos felniszett a ballonos abroncsokkal, eddig ezzel volt a legharmonikusabb a Corolla rugózása és messze a legcsöndesebb a futása.
Jó vezetni és elég jó benne ülni is, precízen japános az élmény, éppen ezért szokás Toyotát vásárolni. A szedán helykínálata sem szerény, 471 literes a csomagtartó és tisztességes a hátsó lábtér is. 60/40 arányban osztottan dönthető a hátsó támla és még a hátsó sornak is jut külön levegőbefúvó a középkonzol végén. A digitális műszeregység használata szokást igényel, a kormány gombjaival lassan ugyan, de kiismerhető a menürendszer. Miután az autó összes beállítását itt kell elvégeznünk, nem árt rendesen betanulni és értelmezni a furcsa rövidítéseket is, ezen a téren van még mit csiszolnia a Toyotának. Árát tekintve viszont a rizikófaktortól mentes mechanikai alkatrészek és a bármiféle kompromisszumot nélkülöző vezethetőség és az utastér igazán meggyőző egységet alkot. Egy ilyen Corolla szedán kevesebb mint 6 millió forintért hozható el a kiválasztott metál színnel és Tech csomaggal, vagyis messze nem fapadosan, sőt, ebben már tényleg minden szerepel, amire szüksége lehet bárkinek.Könnyed, pontos kormányzás, biztos és kényelmes futómű, hosszú élettartamot ígérő benzinmotor, remek összeszereltség, egész jó áron
Én szerettem volna magamnak egy ilyen cégest, de sem Toyota nem lehet, se nem benzines, pedig egész okosan lehet extrázni… 🙁 Még fehérben (nem a sima fehérben) is egész jól mutat.
Toyota miért nem lehet?
Valószínűleg mert a flottaüzemeltető nincs leszerződve velük. Nagyobb magyar cégről tudok nyilatkozni, ahol lehet választani Opelt, BMW-t, Volvót és a nagyfőnököknek Jaguar & Land Rovert (presztízsautóként), de mivel ezek lefedik a teljes árpalettát mást nem. Ha nincs rendelkezésre álló céges autó akkor viszont el lehet számoltatni akármilyen bérautót. Új autó támogatás (pont a kedvező cégautó lehetőségek miatt) nincs.
Nálunk Ford, Opel, Skoda és Kia a választék, de csakis és kizárólag diesel erőforrással, szerencsére szabadon konfigurálható a keret erejéig.
Akármennyire is nézem, lehet: Focus, Astra/Corsa, Ceed és Octavia. Fehérben mind a tipikus területi képviselős autó 🙂
Én vagy egy ilyen szívót szerettem volna (5 év után megveszem magamnak, rakatok bele egy LPG-t és nincs gondom) vagy a kisturbós kombit belőle.
ppgergő! Az ilyen élősködőkkel van tele az ország akik 10 milliós cégesautót kapnak közpénzből magánhasználatra…Lófaszt adnék,keresnek eleget vegyen magának mint a többi! És még válogatna!
Nagy kár, hogy a Toyota elfelejtett szép, vagy legalábbis emészthető autókat tervezni, ahogyan igaz ez a Mazdán kívül mindegyik japán gyártóra. Az utolsó bő 20-25 év Toyotái fertelmesek.