Kell félni a francia használt autóktól? Peugeot 405 és a többiek
Piaci körkép: közepes franciák a 90-es évekből
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Peugeot 405 plusz Citroën BX és Xantia, illetve Renault 21 és Laguna, elérhető árú, tágas francia autó kontra előítéletek, minőség és megbízhatóság.
Milyen más francia közepesek jöttek ki akkoriban? PSA-konszernbeli riválisa a Citroën BX (1982-1994), majd a Xantia (1993-2001) volt különlegesebb csomagolásban és pihe-puha, állítható futóművel, de persze hasonló értékekkel, míg Renault-ból az R21-es (1986-1994), utána pedig az első generáció Laguna pályázott a népek kegyeire. A Használtautó.hu oldalon látottak alapján elmondható, hogy Peugeot 405-ből ma is megannyi fut(na) útjainkon, 21-esből vagy BX-ből nagyságrendekkel kevesebb, 1997-ig bezárólag Xantiából vagy egyes Lagunából elég sok az eladó példány.
Peugeot 405 és francia társai - kínálat a Használtautó.hu oldalon
Modell | Évjárat | Motor | Ár (Ft) |
Citroën BX | 1984-1993 | 1.1, 1.4, 1.6, 1.7, 1.9 benzin, 1.7, 1.9 dízel | 45 000- 329 000 |
Citroën Xantia | 1993-1997 | 1.6, 1.8, 2.0, 3.0 benzin, 1.9 dízel | 93 000- 800 000 |
Peugeot 405 | 1988-1997 | 1.4, 1.6, 1.9, 2.0 benzin, 1.8, 1.9 dízel | 85 000- 500 000 |
Renault 21 | 1989-1994 | 1.7, 2.0, 2.2 benzin, 2.1 dízel | 80 000- 199 000 |
Renault Laguna | 1994-1997 | 1.6, 1.8, 2.0, 3.0 benzin, 2.2 dízel | 95 000- 790 000 |
A keresésnél nem szűrtünk karosszéria-kivitelre, állapotra, okmányokra, futásteljesítményre vagy felszereltségre sem, az azért több mint valószínű, hogy egy "százasból" nem kapni viszonylag gond- és törődésmentesen használható autót. Kétszer ennyit áldozva bezzeg máris az R21-es plafonnál járunk, s ha még egyet rá tudunk tenni, 300 ezer forint környékén már olyan BX-et guríthatunk haza, hogy megszólal. A Használói Véleményekből azt lehet leszűrni, hogy mindkét "öreg" meghálálja a bizalmat (helyenként benzin-gázosra átalakítva, esetleg automata váltóval is), és alig kell rájuk költeni, hoppá.
Laguna, Xantia? Már fel-felbukkannak a negatív vélemények is, hát igen, ez az a korszak, ami megalapozta a francia autókkal szembeni - Franciaországon kívüli - ellenérzésdivatot. Műszaki, elektronikai meghibásodások, olajfogyasztás, rozsda... Azt azért ne feledjük, hogy jellemzően 15-20 éves kocsikról beszélünk órájukban több százezer kilométerrel, a kisebb-nagyobb sérülések, törések garantáltak, szakszerű javításuk kevéssé, cserébe már gyakori az ABS, a légzsák, a klíma, igényeseknek bőrbelső, V6-os motor, minden van, ami kell, nem csak kényelem szériában.
A felettébb vegyes Használói Vélemények nem tudnak megingatni, elképzelhető, hogy autómustra lesz ebből. Tessék csak szólni, ha rosszul gondolom, de 2012-ben is lehetne szeretni egy 405-öst, nem? A címben feltett kérdésre meg határozott nem a válasz. Miért kéne jobban félni tőlük, mint egy hasonlóképp sokat látott és futott némettől vagy japántól? Sebaj, ha rossz a hírük (márpedig az), alacsony az áruk - már "csak" ki kéne fogni egy jó vételt.
Fiamnak volt egy 88′-as BX-e 1124 köbcentivel egy kamerás mobilért cserélte. Azt mondták nem vagytok normálisak.! Úgy fogtunk neki hogy megvettem a szervízkönyvét, és az összes hidraulika csövet kicseréltük mert kirohadtak és folyt az LHM. Lakatos kihegesztette, fiam lefújta, levizsgáztattuk és használta.Szerintem meg lehet javítani csak nem sokan értenek hozzá, ezért félnek tőle az emberek, de a rugózás megérte. Nekem volt 405 GRDT 1769 köbcenti 90 LE, klíma el. ablak elvitt Spanyolországba is nagyon szerettem
Nekünk egy 93-as 405 1.9grd.van! 12 évig volt taxi belement 860e km! Utána anyához került majd mikor meglett a jogsim hozzám. Nálam már túlment az 1millió kilométeren… Igaz 4éves korában elszakadt az ékszíj így motorgenerál volt! Elpusztíthatatlan komolyan mondom!
http://kepfeltoltes.hu/120615/F_nyk_p139_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120615/F_nyk_p139_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ő az!
24 éves 405-öm van. 1.6 benzin, 92LE Gyönyörű, korát meghazudtoló műszaki és esztétikai állapotban. Általában 12-16 évesnek szokták nézni. 16 volt eddig a max tipp. Erős, kényelmes, gyors. Nem rohad (ez hány, akár 10 évvel fiatalabb pl Astráról mondható el??) Igaz, nemrég belefigyelt bő 80000 Ft a hátsó futóműbe, de még 200000 km megint jöhet neki. 🙂
Klímát még el tudnám bele viselni, de ennyi idősen már úgyis bajos lenne, és nem ezért fogok autót cserélni.
Haverom nagy kombi Astra fan, már nem az első van neki, de jelenleg is sír, hogy el kéne adni, mert annyit kéne rá költeni, meg annyira rohad… 🙂 Mindig folyik neki a rozsdacsík valahonnan. Az én 405-ömön meg vannak több éves festékleverődések, és még mindig szürke a fém 🙂
A családban van mindhárom francia márkából (C3, Thalia) igaz, ezek újabbak, mindenki nagyon szereti. Akitől vettem, volt már neki és a családjának Mégane, az én 405-öm, 306, jelenleg 307, mindet szeretik, szerették.
[img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/120615/F_nyk_p139_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
[img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/120615/F_nyk_p140_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
405 1.9D volt fateromnak. Klíma elektromos ablak szervó riasztó…. 260e-el vettük, 440e-el adtuk el. A hátsó futóművön kívül néhány elektromos gond volt vele, a többi mind kopó cuccok. Masszív járgány volt, de ennek már lassan 10 éve és sajnos az idő nem állt meg. Nagy kár mert 1990 és 2000 közt nagyon jó kocsik készültek.
Bele lehet szeretni a 405-ösbe, ez tény. Nálam ez az érzés már 1997 óta tart. Jelenleg egy T16 motorosat nyűvök (meg 🙂
A kp-i injektorosakat inkább érdemes keresni, mint a karburátorosakat, de én a cikkíró helyében a második szériás 1.8-asokon is elgondolkoznék. Amellett, hogy takarékosak (alapvetően nyomatékos motor + nagyon hosszú váltóáttételezés) , több bennük az extra is, és tartós a motorja (van egy belgiumi példány, aminek még nem lett megbontva a motorja pedig már túl van a félmillió km-en).
Az egykilences, kp-i injektoros is erős, takarékos (annak idején a budapesti forgalomban 10 l-rel elment 115-120 km-t) . Az egyhatos is jópofa, meg a dízel is, meg a turbódízel is, meg a Berline is, meg a Break is, meg… – úgy vagyok a 405-ösökkel, mint Gombóc Artúr a csokival 🙂
Azért ezzel vitatkoznék. Odáig rendben van, hogy szinte minden autógyárnak multinacionális vállalatok a beszállítói, és többnyire az ISO TS szabványt követik, a mentalitás és a szakértelem azért nagyon nem mindegy. Nem véletlenül indult például a később világszerte átvett Lean vállalatirányítási rendszer a Toyotától. A Hondát is megemlítem, aki amit tehet, saját maga fejleszt.
ön egy 2000 évjárat környéki Xantia dízelt próbálnék ki szívesen, mind kombiban mind szedánban (v 5ajtós). Olyan normálisan néznek ki, akárhol utánaolvastam (Mo-n, külföldön) nincs velül több probléma, mint bármelyik más gyártó autójával. annyira a hydro-pneumatikus felfüggesztés sem rossz konstrukció, csak nálunk a bx-es korszakból terjedtek a réhírek, hogy szar, ami abból adódott, hogy a megfelelő hidraulikaolaj helyett kb a 2t rotakapa olajat öntötte a „szaki” bele.
Továbbmennék. Aki a mai világban kijelenti, hogy melyik márka jobb mint a másik, az szerintem kicsit tájékozatlan. Manapság mindenben van minden, olasz autóban japán és német alkatrészek, japán autóban fordítva. A japánok nagy részét már európában rakják össze.
Aztán lehet, hogy megszívnám az első franciával, de a használt az lutri…
nagyon jó a cikk, csak gratulálni tudok én is! (nekünk 206-osunk van, és semmi baja sincs)
Az ,hogy rosszak a francia autók,egyszerűen egy bődületes marhaság!Az elmúlt 20 évben a családunkban az alábbi autók szolgáltak minket gyakorlatilag kifogástalanul:bx,309,306,405,xsara1,xsara2,c4,xsara picasso 2.0hdi,xsara picasso1.6hdi.Az 1.6hdi jelenleg 190000 km-en van túl,és a fékbetéten és tárcsán kívül csak
kerékcsapágyat kellett cserélni,ezeket is fillérekért. Egyébként a psa dízeleket nem véletlenül használja a mazda,toyota,volvo,és a ford is.
Azon is el kellene gondolkodni, hogy az arab világban -Törökországtól Marokkóig – szinte csak francia kocsik szaladgálnak. Porban, homokviharban és teljes szervízhálózat nélkül. És működnek.
Gratulálok az Autónavigátor csapatának! Végre egy értelmes ember, aki autós szakújságíró létére le meri írni, hogy az öreg francia nem rossz, csak ha elhanyagolják! Nekem volt 10,5 évig egy 1.9 benzines 405, nagyon szerettem és soha nem volt vele nagy baj. Alapvetően olyan masszívak, hogy „előrejelzik” a hibát, azaz pl. ha elkezd morogni a kerékcsapágy, még biztosan el lehet menni vele 30-40e km-t anélkül, hogy baj lenne belőle (ugyanígy mondjuk a féltengelyekkel is).
Évi kb 10e km-t használtam, nagyon jó fogyasztással, alacsony fordulaton dízeles nyomaték, de ha kissé lerúgtam a pedált, akkor GTI-jellegű azonnali gázreakció jelentkezett és kilőtt, mint a rakéta :-)! Nagyon kényelmes utastér és rugózás, kiváló úttartás – nem véletlenül nyerte meg akkora fölénnyel az Év Autója választást, mint azóta egyik autó sem! Formavilágát is többen koppintották, ritka harmonikus vonalvezetésű a Sedan kivitel. Az MI-16-os kivitel futóművéről, összehasonlítva az akkori konkurens sportváltozatokat, ódákat zengett az angol szaksajtó.
A dízelek pedig szinte agyonüthetetlenek és szintén rendkívül jó fogyasztással bírnak.
Ne feledjük, a 405 (és a BX is, a Renault-okról nem tudok) már ’90-ben teljesen galvanizált karosszériával rendelkezett! Ha valaki beült a 405-ömbe bármelyik más nemzet autójából, elképedt a kényelmen és az elegancián :-).
7 évesen vettük, 14 évesen, 180 000 km-rel adtuk el a BX-et, semmi komoly meghibásodás nem volt. Nem rohadt, a gömböket kellett töltögetni. Nem tudom miért félsz a hidraulikától, én nem hallottam panaszt egy tulajtól sem az ismeretségi körömben. Azóta már volt Xsara, régi és új C4, megbízhatóan szolgáltak. Félre az előítéletekkel !
A 405 tényleg jo kocsi, persze nem a véglegesen leharcolt pédányokról beszélek.
Volt egy kombink,majd egy 4 ajtós , mondkettő szivódizel. Baj soha nem volt velük, a gyenge pontjuk csak a hátsó futómű,amit párévente fel kell újittatni.
Szia!
Készülsz valamilyen könyvvel a közeljövőben?
Köszi!