Nem csak technológiájával, méreteivel is elkápráztat a nyolcadik generációs Golf kombiváltozata
Amikor annak idején először megláttam a nyolcadik Golfot a kémfotókon, már akkor furcsának tartottam az elejét. Egy olyan világban, ahol minden orr magas és szögletes, ez valamiért lapos és kerek lett. Kombiként ráadásul a megemelt, de rövid autók közt nem csak alacsony és széles, de hosszú is mer lenni, és ez nagyon jól áll neki. Nem feltétlenül külsőleg, inkább vezetési élmény és praktikum terén. A lekerekített formák ugyanis kiemelkedő légellenállást eredményeznek. Az ötajtós változat 0,275-ös értékéhez képest az érzetből ítélve a kombié sem lehet sokkal rosszabb: vitorlázáskor olyan érzés, mintha egyáltalán nem is lassulna.
Kellő távolságból nézve egyáltalán nem tűnik óriásinak a bármit IS elnyelő puttony
Ezt a lágy hibrid rendszeres, másfél literes, DSG-vel párosított turbómotornak hála úton-útfélen meg is tapasztalhatjuk. Rendszeresen - ráadásul teljesen észrevétlenül - kapcsolja ugyanis le kettő hengerét vagy a komplett motort annak függvényében, hogy a kívánt sebességváltoztatáshoz mennyi erőre van szükség. A váltó is csak a háttérben megbújva teszi a dolgát, olyan finoman és gyorsan kapcsol, hogy nem is veszel tudomást a létezéséről. Direkt figyelnem kellett a kijelzőn, hogy mikor mennyi a fordulatszám és hány hengert tart épp szükségesnek, így rájöttem, hogy
normál országúti használat mellett ez igazából egy 750 köbcentis kéthengeres motor, ami a gyorsításokhoz két további hengert be tud kapcsolni.
Lágy hibrid rendszerének köszönhetően még a teljes leállításokat és újraindításokat is csak a műszeregység információiból lehetett észrevenni. A kéthengerezés is csak néma csend esetén tűnik fel, ha épp sikerül kiszűrni a motorzajt a rengeteg hangszigetelés túloldaláról. Éppen ez teszi kiemelkedővé az eTSI-t: úgy spórol helyetted, hogy te észre sem veszed, csak vezeted a mindig 130 lóerősnek hitt motort, és pontosan az történik, amit szeretnél, legyen az bármi.
Az autó szíve-lelke a technológiája, az 1.5 eTSI egy remek választás még így, 130 lóerővel is
Az utazás kényelme szempontjából nem csak a hangszigetelést és a hihetetlenül finom hajtást éri meg felhozni, ez az autó maga a megtestesült kényelem. A háromzónás, hátulról is vezérelhető klíma és az anyagok minősége egyaránt pozitív csalódás volt nekem. Például az első ülésekről elérhető minden felületnek jó a tapintása: puha, rugalmas, gumiszerű műanyagból van.
Az ülések jól tartanak és kényelmesek is, alapárasságuk csak azon látszik, hogy nem elektromosan állíthatók
Ergonómiai szempontból is nehéz belekötni az autóba, kényelmesek az ülések, és bár alapfelszereltségben nem elektromosak, nekem semmi problémám a tekerőkkel és karokkal, ha ilyen jól működnek. Legfeljebb annyi, hogy a középső kartámasz lehetne valamivel magasabban, és én örültem volna, ha vannak külön kezelőgombjai a klímának, ha máshoz nem is, de legalább az alapfunkciókhoz. Anyagminőség terén hátul már valamivel rosszabb a helyzet, de még mindig jobb, mint néhány olcsóbb autóban elöl. Ide is jutott ugyanis szövetbetét és változtatható színű hangulatvilágítás, bár a kárpit anyaga itt már az igazi kemény műanyag. Ennek mondjuk lehet gyakorlati haszna, a puha borítások ugyanis jóval gyorsabban amortizálódnak az út közben unatkozó, netán rendetlenebb kisgyerekek társaságában.
Elöl kiemelkedő az anyagminőség, hátul már csak átlagos - nem tudom, hogy a drágább felszereltség ezen a téren többet ad-e, de nem is biztos, hogy kell
Erre pedig lehet számítani ebben az autóban, hiszen méreteivel bőven elég lehet akár három fiatalabb gyerkőccel is, szükség esetén pedig felnőttekkel is meg lehet tölteni a hátsó sort, hosszabb távokon sem lesz panasza senkinek. Isofix csatlakozóból ennek ellenére csak két pár jutott a hátsó sorba, pedig széltében kényelmesen elfér a három gyerekülés. A csomagtartója is több mint családbarát, 611 literes, de ülésdöntéssel akár 1642-re is növelhető a literszáma. Kempingezni is ideális, a csomagtérpadló felső állásában ugyanis tökéletes síkba érkezik a hátsó üléssor, ráadásul a lágy hibrid rendszernek köszönhetően olcsón kérhető bele rendes konnektorcsatlakozó is hátra. Mindezen túl még egy panorámatetővel már tényleg tökéletes vadkemping-randihelyszínt csinálhatna bármilyen világvégi mezőből.
Nem hiszem, hogy lehet szemléltetni egy fotón, hogy ez mekkora - amikor ülésdöntés nélkül hazahoztam benne egy új, bedobozolt sütőt, kipakolás előtt még be tudtam ülni mellé a csomagtartóba
Ráadásul az a világvége lehet akár ténylegesen a világ végén is, az autó hatótávolsága ugyanis benzineshez képest meglepően jó, országúton könnyedén 1000 kilométer fölé vihető. Ennek elsődleges oka nem a tank mérete, hiszen az csak 50 literes. Viszont
ez az eTSI egyszerűen nem hajlandó fogyasztani.
A teszthét során országúton, autópályán és városban is használtam, és még így is 5 litert közelítő átlagot tudtam autózni vele. Mivel könnyedén előcsalhatók belőle a tankolás óta gyűjtött adatokon túl az adott napon vagy adott úton mért értékek is, így pontosan tudom, hogy kizárólag városban, hidegen, rövid utakat járva is 6 liter környékén tud maradni, autópályán a szabályokat betartva valamivel 5 liter felett van a reális elvárás, országúton viszont mindenféle kompromisszum nélkül tudja a 4,5 literes 100 kilométerre vetített fogyasztást, kis odafigyeléssel - és sok észrevétlen kéthengerezéssel - még ennél is hihetetlenebb számok érhetők el.
A beltérben minden letisztult és elegáns, a sok zongoralakk ellenére is kéne, ezt hajlandó lennék állandóan takarítgatni
A sofőr előtti kijelző lehet akár teljesen üres és letisztult is, de szükség esetén bármilyen adatot ki lehet kérni rá - ez nem az összes lehetőség, csak ahogy én beállítottam
Ezt a kocsit nyugodtan ajánlom mindenkinek. Hajtáslánca annyira rugalmasan igazodik az elvárásokhoz, karosszériaméreteivel pedig annyira sokrétűen használható, hogy nem tudom elképzelni, kinek ne felelhetne meg. Ráadásul ha valakinek még erősebb kéne, mindösszesen 123 000 forintért mérik bele a +20 lóerőt. Van belőle dízel is, de ha ez ennyit eszik, nem tudom, megéri-e.
Nagyon jó vezetni, ez a legjobb tulajdonsága
Das Auto - szólal meg a reklámszlogen a fejemben minden pillanatban, amikor észreveszem, hogy miben ülök. Pedig elég ritkán veszem észre, ez az autó ugyanis nem kell, hogy percenként az arcodba tolja magát. Nem kell bizonyítania semmit, csak egyszerűen van, működik, teszi a dolgát, te pedig eljutsz vele oda ahová szeretnél. Mindent észrevétlenül, tökéletesen csinál, neked pedig fel sem tűnik, hogy éppen 4, 2, vagy 0 henger jár. Nincsenek rántások, nincsenek zörejek, csak hasítasz át a világon ötliteres fogyasztással, miközben tudod, hogy mögéd bárki és bármi befér. Ha családi túra, akkor két babakocsi, ha költözés, akkor a szekrénysor, ha pedig bevásárlás, akkor az egész utca heti listája. Számomra ilyen egy autó, ezért szeretem a kombikat, főleg a jó kombikat. És ez a legjobb, amit valaha vezettem. Tudom, hogy klisé, de ezt tényleg fájó szívvel fogom visszaadni.
Az első és a nyolcadik egymás mellett - teljesen más stílus a kettő, nagyot is nőtt a 45 év alatt a Golf, viszont most is egyértelműen kategóriája egyik, ha nem a legjobb autója
Értékelés
Pozitív
Hatalmas csomagtartó, remek zajszigetelés, kiváló motor, váltó, futómű, kényelmes, tágas és logikus utastér, háromzónás klíma
Negatív
Klímapanel hiánya, alacsony könyöklő, közepes hangrendszer
Árak
Tesztmodell alapára
9 425 740 Ft (2021.05.08.)
Tesztautó ára
10 036 830 Ft (2021.05.08.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 5000-6000 1/min-nél
Nyomaték:
200 Nm 1500-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,4 s
Gyári vegyes fogyasztás:
4,8 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
kombi
Belső szélesség elöl:
1495 mm
Belső szélesség hátul:
1455 mm
Belmagasság elöl:
940-1015 mm
Belmagasság hátul:
960 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1265 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1050 mm
Csomagtér magassága:
530-760 mm
Csomagtér hossza:
1030 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1850 mm
Raktérnyílás szélessége:
1010 mm
Raktérnyílás magassága:
810 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (7 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
200 Nm 1500-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 5000-6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,4 s
Gyári vegyes fogyasztás:
4,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,2 l/100km
“a gyakorlatban biztosan ez lesz a befutó”
Tavaly az Octavia, a Corolla a Ceed és a Focus után az ötödik helyet csípte meg a Golf Magyarországon.
Mielőtt magunk alá csurdítunk a fogyasztás miatt, említsük meg, hogy a RAV4 2.5 hibrid 222 lovas erőforrással pont ennyit fogyaszt.
“Kell ennél több” A kérdés nem csak ez, hanem az, hogy 10000000 ft-ért kell -e ? Majd a piac eldönti.
Sajnos az ára pöttyet elszaladt. Zsinórban 4 golf kombit vettem, mindet imádtam, erre vártam +1évet, de a 7-es golfhoz képest sok ponton visszalépés. A mennyezeti szemüvegtartó, a világításkapcsoló alatti tároló eltűnt. A helye megvan, nagy sivár műanyaggal. Biztos sokba került a zsanér+ a zár.. Az infotaiment katasztrófa, minden gombot száműztek és a fenti panelon tapicskolj, ha bármit szeretnél. De legalkább működne, de nem. Fagy szaggat, nem indul. Octavia, leon ugyan az. tessék elolvasni a népítéleteket pl octavia. a tulajok a hajukat tépik. Több pontos durva spórolás jelei vannak. A megadott méretek sajnos pontatlanok. A csomagtartó a kerékdobok között 101cm, az ajtó 97cm, tessék lemérni, + az alsó állásba téve a csomagtérpadlót nem kivehetően benntmaradnak a vezető műanyagok kétoldalt, ami 95 cm-re határol. Szóval a csomagtartó papíron nagyobb lett, a valóságban és a használati értékben kisebb. A 150L nagyon is megéri a felárat, nem a +20LE miatt, hanem a +50NM miatt, a nyomaték 200 helyett 250Nm, na ez minden gyorsításkor érződik. Az ára vicc. tudom elszálltak az árak, de ennyiért Passatot vettem végül (10,5m) jól felszerelve, és nincs hiányérzetem.
Mi ez a hulladék ?
10millió ?
Annyiból már autót veszek.. RAV4, 11ért már van.
De ezerszer inkább egy Vitara/Scross 6 millióért, mint ez 10ért.
Lesz egy ettől jobb autóm és még marad 4 milkó is a zsebemben. xD
Az azért erős, hogy az említett suzukikat egy golffal egymás mellé tegyünk…
Nem egy liga, még akkor sem ha konkrétan ez a 8as több szempontból tényleg nem lett erőlépés elődjéhez képest.
Valóban nem egy liga a Suzukikkal a Golf, viszont nem is ér többet 4 millióval, mint a Suzukik.
Ne bohóckodjunk már, ez csak egy vw.. ezerszer inkább egy Vitara/Sx4 és 4 milko a zsebbe, mint ez.
Kia Ceed kombi 160 lovas motorral, dct váltóval 7,3 misi a hahu szerint.
Ennyivel nem ér többet a Golf, legalábbis nekem.
10,8 misiért 204 lóval adják.
Elfelejtettétek odaírni az elejére, hogy fizetett hirdetés.
Ezt mondjuk az elmúlt hónap összes Toyota cikkéhez is odatehették volna, legyen az teszt vagy hírbeszámoló.
Ha aranyérmet kellene adni marketing-részlegnek, simán ők érdemelnék…
igen, toyota most nagyon tolja, holott azért messziről sem jóárasak az autóik.
az is fura, h idén pl a nagycsaládos mezőnyben a proace vezet, ami drágább mint a testvérek, csúnyább a cockpitje mint a combonak, és csomagokban lehet drágán extrákhoz jutni, mégis azt veszik, mintha nem ugyanazon a gyártósoron készülne mint a citroen vagy az opel.
Na jó, de a Toyota autókat gyárt, Vw meg csak nudlikat.
Hát én még csak képeken láttam, de kívülről erősen hasonlít az eladhatatlan Fiat Tipo-ra.
Meg kell, hogy mondjam, nagyon de nagyon szürkére sikerült. Nincs benne semmi ami megragadná a figyelmem.
53 500 db Tipo kelt el tavaly Európában, kétszer annyi, mint Mazda 3.
Az csalóka, mert nincs benne a török eladás, hiszen ott Egea-nak hívják és óriási mennyiség fogy belőle (meg egyébként a Balkánon és Észak-Afrikában is viszegetik). Bár szerintem a Fiat jobban örülne neki, ha piacképes lenne az 5 ajtós és exportálhatnának Európába, a líra leértékelése miatt kész aranybánya a török járműgyártás (vagy akármigyártás), nem véletlenül akarta a VW is oda vinni a saját típusait, csak ők végül teszetoszaságból lemaradtak a buliról.
Szerintem ez nem sok, ahhoz képest, hogy mekkora a Fiat, mint autógyártó.