Kell egy fenék? Itt az új Dacia Logan, és olcsó
Itthon is bemutatkozott a második generációs Dacia Logan
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már Magyarországon is kapható a második generációs Dacia Logan, s a piac legolcsóbb szedánja ugyanannyiba kerül, mint ötajtós testvére, a Sandero.
Tehát 2 millió, pontosabban 1 990 000 forint. Ez megint csak olyan dömpingár, amivel a riválisok nem tudnak versenyezni, még a többi francia, a szintén új PSA-páros, a Citroën C-Elysée és a Peugeot 301 sem. Aki az előző mondatba belekötne, mondván a Logan román, s nem francia, az azért jobb, ha beletörődik, hogy Dacia=Renault. A Sandero/Logan duó persze nem egyenlő a Clio/Fluence kettőssel, de ez szándékos - a Dacia kifejezetten olcsó kell, hogy legyen, nem köphet a Renault levesébe.
Mindazonáltal ez az új Dacia-limuzin nem csak az első nemzedék, hanem a nyugdíjazott Renault Thalia utódja is egyben, célcsoportjául ennek megfelelően a korábbi Thalia-tulajokat is említették a bemutatón. Zajos sikert várnak a modelltől, miként a Sanderótól is, ami állítólag szépen fogy úgy idehaza, mint szerte Európában. Pompás alternatíva a használt autóban gondolkodók számára is, hiszen amennyiben a zsebükben 2 millió forinttal kocsit keresők utánaszámolnak az üzemeltetési költségeknek (a szervizperiódus 1 év/ 20 ezer km), félredobják az előítéleteiket és értékelik a 3 év/100 ezer km-es garancia által nyújtott biztonságot, jó eséllyel költik el a pénzüket egy vadonatúj autóra.
Dacia Logan 2013 - méretek
- Hosszúság/szélesség/magasság: 4347/1733/1517 mm
- Tengelytáv: 2634 mm
- Nyomtáv elöl/hátul: 1493/1476 mm
- Hasmagasság: 155 mm
- Saját tömeg: 974-1059 kg
- Hasznos terhelhetőség: 522-531 kg
- Csomagtartó: 510 l
Az újabb személyes tapasztalat birtokában szerintünk abszolút érdemes a Logant legalábbis megnézni, megszagolni, s egy rövid körre elvinni, bár igaz, a modern autókhoz viszonyítva még ma is nagy a lemaradása. De baj az, hogy nem pihe-puhák a kárpitjai? Baj az, hogy nem kaphatók hozzá ilyen-olyan szuperkütyük? Baj az, hogy nem túlmotorizált? Baj az, hogy nincs például automata váltó, összkerékhajtás, hibrid hajtáslánc, stop-start rendszer meg sofőrsegédek tömkelege? Baj az, hogy hátul dob-, s nem tárcsafék figyel? Ugye, hogy nem?
Dacia Logan 2013 - műszaki adatok
1.2 16v 75 | 1.2 16v 75 LPG | Tce 90 | 1.5 dCi 75 FAP | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 3/12 | 4/8 |
Lökettérfogat (cm3) | 1149 | 1149 | 898 | 1461 |
Teljesítmény (LE 1/min) | 75/5500 | 72/5500 | 90/5250 | 75/4000 |
Nyomaték (Nm 1/min) | 107/4250 | 105/4250 | 135/2500 | 200/1750 |
Váltó (fajta/fokozatok száma) | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 14,5 | 15,1 | 11,1 | 14,6 |
Végsebesség (km/h) | 156 | 154 | 175 | 164 |
Kombinált fogyasztás (l/100 km) | 5,9 | 7,5 | 5,2 | 3,8 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 137 | 120 | 120 | 99 |
Fényezett lökhárító és kilincs, távirányítós központi zár, elöl elektromos ablakemelés, osztottan dönthető hátsó üléstámla már a középső Ambiance szinten is van. A belépő Access csomag kizárólag az 1,2 literes benzines kivitel sajátja, az Ambiance ennél 200, az Arctic 400 ezer forinttal kerül többe. LPG-s benzines, turbós benzines, illetve dízelmotor csak Arctic ellátmánnyal rendelhető. Olyan, a Daciának régebben idegen extrák is vannak már, mint tempomat, tolatóradar, bőrkápit, érintőképernyős multimédia navigációval - nem is vészesen drágán.
Ha valaki fennakadt az előbbi turbós benzines dolgon: bizony, 3 hengeres, 0,9 literes TCe erőforrás is választható a Loganhoz (és a Sanderóhoz is). Dízelből egyelőre az izmosabbik 90 lovas nem jön, de a 75 lóerős és 200 Nm nyomatékú 1.5 dCi is klassz a maga 3,8 l/100 km-es fogyasztásával. Ismétlés a tudás atyja: stop/start nélkül.
Dacia Logan 2013 - listaárak
Felszereltség | Motor | Ár (Ft) |
Access | 1.2 16v 75 | 1 990 000 |
Ambiance | 1.2 16v 75 | 2 190 000 |
1.2 16v 75 LPG | 2 440 000 | |
Arctic | 1.2 16v 75 | 2 390 000 |
1.2 16v 75 LPG | 2 640 000 | |
TCe 90 | 2 690 000 | |
1.5 dCi 75 FAP | 2 990 000 |
Aki arra kíváncsi, milyen a turbós Logan, ide kattintva olvashat róla - ezúttal azt az alap ezerkettest vittük el egy gyors körre, ami a legolcsóbb, s ami várhatóan a legnépszerűbb lesz. A 75 LE-s kis benzines korrekt darab, 100 km-en elvileg 5,9 liter üzemanyaggal is elketyeg. Persze autópályán vele már nem csupán gyenge, de hangos is a nem világbajnok légellenállású kocsi, miközben az étvágya is megugrik - ez van. Az ár/értéket kell nézni, azt, hogy a Logan célszerszám, eszköz, nem más. Csak egy kicsit, legalábbis az elődhöz viszonyítva. Annál kellemesebb kívül-belül, biztonságosabb, s valamivel vezetni is jobb az újat.
Mit hoz még idén a dinamikusan fejlődő Dacia? Rövidesen érkezik a Lodgy-alapú Dokker (személyautóként és kishaszonjárműként is), a márciusi Genfi Autószalonon leleplezik az új Logan MCV-t, s az év végén támad a méltán népszerű Duster faceliftes kiadása. Gyanús, hogy folytatódik a Dacia-sikersztori.
2011 óta a Ladáknak (kalina,priora,granta-niva) EURO 5 (!) -ös besorolású motorja van fogyaszátsuk: 5,9-7,1L az 1600ccm-eseknek. Tudom,mert nekem is van Kalinám tehát nem levegőbe beszélek,napi szinten járok dolgozni vele.
Nézd én sem vennék új autót ennyiért, hanem inkább egy néhány éves Scenic/C4 Picasso-ban gondolkodnék! Mert ég és föld az biztos. Új autóként viszont nem drága, s ha nem 2-3 évente cserélsz autót hanem 10 évente, akkor nem számít hogy mennyit buksz!
Nézd én sem vennék új autót ennyiért, hanem inkább egy néhány éves Scenic/C4 Picasso-ban gondolkodnék! Mert ég és föld az biztos. Új autóként viszont nem drága, s ha nem 2-3 évente cserélsz autót hanem 10 évente, akkor nem számít hogy mennyit buksz!
Persze hogy rendben van, annak aki használtan akarja venni, csak annak nem aki újonnan veszi, mert marha nagyot bukik rajta. Nem mondom hogy rossz autó, de ha lenne 2,4 millióm autóra biztos hogy nem ilyet vennék, hanem egy 1-2 éves még garanciás Ceedet ami még dögösen is néz ki.
Ütni verni használtan 500 ezerért vennék Daciat, LPG-vel munkaeszköznek, nincs ideálisabb autó arra a célra, olcsó a karbantartás, egyszerű szerkezet, gázzal még tankolni is olcsó, de újonnan 2,4 milliót biztos nem adnék egy autóért amit nyúzásra veszek meg.
„A 0,9-es meg már drága” 300.000 Ft-al kerül többi mint a régi szívó benzines. Szerintem ez minden csak nem sok. Nézd meg mondjuk a Skoda árait, ott sem olcsó az erőssebb felára. Az anyagár is teljesen rendben, minden autót így kéne árulni! De ha lada akkor csak kalina vagy a granta…
Ennyi erővel rakhatnának bele lada motort is, ahhoz még olcsóbb és bizonyított is! 🙂 A 0,9-es meg már drága, így elveszti az egyetlen előnyét a többi olcsó, de nem ennyire gagyi szedánhoz képest. Logant vennék, használtan fél millióért melózni járni, és ütni vágni, miután már nem nagyon maradt értéke amit elveszíthet, de az első generáció 6-7 év alatt le nullázta az értékét, gyakorlatilag anyagárban adják.
Az őskövület motornak is vannak ám előnyei!!! Például hogy nem romlik el, alkatrész olcsón és dögivel van, s ami a legfontosabb hogy ezek a motorok már bizonyítottak. De ha hiper-szuper motort akarsz, akkor azt is kaphatsz hozzá [b]0,9 Tce [/b]amely vadiúj fejlesztés!
Szerintem egyik gyártó garanciája se érvényes ha nem tartod be a kötelező szervizeket… de látod megvétel előtt ha nem érvényes a garancia a kiszemelt autóra. Egyébként a többi autó is lehetne ilyen olcsó mint a dacia, ha mindent kipakolnának belőle és csak azt hagynák benne ami a daciaban van, meg 10-15 évvel ezelőtt tervezett őskövület motorokat tennének bele. Mert konkrétan ezek a 75 lóerős 1.2-es motorok voltak már a 2001 körüli reanult twingokban meg cliokban, ami minimum 12 évet jelent, épp csak annyi módosítással, hogy üsse az euro 5-öt.
Jó, mondjuk a Ceed garanciája gondolom, akkor él, ha az autót a hetedik évéig márkaszervizbe hordod. Van egy olyan gyanúm, hogy az első 6 számjegyű nagyszerviz ajánlatnál bedobja pár büszke KIA tulaj a törcsit, és lemond a gariról.
Tény, hogy fapadosan a legolcsóbb új autó, de talán anyóson venne ilyen szempont(ok) alapján autót, hogy egyetlen szempont van, ÚJ LEGYEN, azonkívül abszolút semmi nem számít, hogy mekkora gagyi ócskaság, és egy ladában több extra van , a lényeg, hogy ÚJ. 🙂 Klímát csak minimum 2,35 millióért kapni. Én ennyiért inkább egy 1,5-2 éves 30-50 ezret futott kia ceedet vennék MÉG 5 év vagy 100-120 ezer km gyári garival ami eleve több mint az ÚJ dacia gari…
Hát nem is tudom…. nekem nem kellene. Egyrészt, akármilyen dizájnos is, azért elég olcsónak (nem akarom mondani, hogy gagyinak) néz ki. A Dacia névvel nekem semi bajom, hiszen tudom, hogy ez egy Renault, de mégis azt gondolom, hogy Renault néven sikeresebbek lehetnének Magyarországon. És gondolni kell arra is, hogy egyszer majd el kell adni, akkor majd lehet bajom a Dacia névvel, de hogy pénzembe fog kerülni az biztos.
Ha „csak” 2,4 millióm lenne (mert azért klíma és elektromos ablak nélkül nem venném), ami magyar viszonylatban elég sok pénz, akkor is körülnéznék a piacon. És lehet, hogy inkább valami más 1-3 éves még garanciális kocsit vennék. De bizony találnék újat és olcsóbbat is. A Fiat Lineából jópár darab van még raktáron, még színt is választhatnék. 2,29 millióért kapnék klímát, villanyablakot, légzsákokat, CD-s rádiót stb. szóval mindent, ami kell ezen a szinten. Ha meg elfogynak, akkor kivárnék egy akciót, és/vagy kicsit tennék a pénzhez, és egy Citroen C-Elyse-t vennék.
Szerintem ezeket te azért látod kicsinek, mert már szinte viccesen magasak, ami kicsit felborítja az arányukat.
A Logan II tengelytávja pl. hosszabb az Octavia II tengelytávjánál (2634 kontra 2578 mm).
A szélessége az Octavia I és II között van.
Gondolom, az lehet, hogy az összes Dacia ugyanarra a padlóvázra épül (még a Duster is), és így ezeket olcsón tudják ugyanazon a szallagon/gépekkel gyártani.
Vagy nem. Annyira nem értek hozzá 🙂
Adhatna a Dacia egy nagyobb négyajtós kocsit is – jelesül mint a Renault Fluance. Megint egy tömzsi,
kis tengelytávú keskeny szűk valamit vetettek az emberek elé- nesze vegyétek, ez van.
Pedig több ízben is cikkeztek egy nagyobb méretű Dacia sedan autó megalkotásáról, X52, Logan 2
miegymás. Amennyiben hajlandóak lennének elmozdulni a nagyobb kocsi fejlesztésének irányába,
úgy jelentősebb népszerűségre, s magasabb fokú tiszteletre is szert tehetnének!!!
Szerintem már az”olcsó”sedanoknál is van egyfajta tagozódás!Ár/méret/minőség szempontjából is.
Alul ugye van a Logan,középen C-elysee,a 301-es,a Linea,és az Aveo.A felső szegmens pedig egyértelműen Fluance és a Rapid területe.
Szerintem a józan ember választása valahol középtájon van/lenne(az enyém is),persze a választás szimpátia kérdése is.
Nem is vettem okoskodásnak.
Vicces, hogy hányfajta autót lehet hasonló technikai alapokra építeni 🙂
És egy pár Dacia innen a német oldalról is 🙂
http://dacia.de/home.php
[url]http://www.dacia-local.hu/pdf/arlista/arlista_logan.pdf[/url]
Itt a Logan árlista 🙂
Most néztem, hogy a Fluence alapára 3.3 millió (a Logané meg ugyebár kettő).
Azért ez nagy ugrás, annyiért a Rönó legyen is nagyobb és részletmegoldásaiban igényesebb…
A Loganból egy közepesen felszerelt, klímás is csak 2.4 millió. El nem tudom képzelni, hogy valaki autóvásárláskor Logan és Fluance között szüttyögne, túl nagy az árkülönbség…
Szerintem amúgy az új Logan/Sandero ugyanarra a bizonyos Nissan B plattformra épül, mint a régi Logan is, de az a Rönónál csak a Clio III/Modusnál jött, a Clio II/Thalia még talán nem arra épült (azok jóval kisebbek is).
Mint a kis kinai mondaná:Nekem teccik:)
Ekkora ostoba agyszüleményt már rég olvastam…
A német „eldobható autónak” veszi a Dáciát. Pár havi fizujából megveszi, aztán ha nem jön be eladja valami albán vendégmunkásnak, aki örül majd neki mint majom a farkának. A német buki egy-két havi fizut rajta, de leszarja. Mit vársz olyanoktól, akik kihajítják a ruháikat ha koszos ahelyett hogy kimosnák.
Németországban nem küzdenek ilyen ostoba előítéletekkel az emberek mint itt. Érdekes hogy ott viszik mint a cukrot a Dákókat. 🙂
Illetve a Duster szerintem felhúzta már annyira a Dacia itthoni presztizsét, hogy nem olyan „atomciki” már egy ilyen új Logan, mint amilyen 2004-ben a régi volt. Sima semleges tömegautó, senki nem néz már hülyének, ha van egy ilyened…
Tőlem 2005-ben azért megkérdezték páran, hogy jól vagyok e, amikor megvettem a Logant. 😀
Mondjuk így utólag kijelenthető, hogy nekem volt igazam, mert nem hullott csavarjaira az autó… 🙂
„Ha ez nem fog tarolni a magyar piacon akkor semmi” ne feledd hogy akkor még volt Thalia -aminek azért volt némi preztizse- , de most az szépen kifut. Tehát a kispénzű új autóban gondolkodóknak nem lesz túl sok alternatívája.
Mit értesz azon, hogy [i]„nem azonos kategória”[/i]? A méretek majdhogynem mm-re azonosak, a motorteljesítmények szintén. A karosszéria építés módja szintén. A használhatóság mértéke, a megbízhatóság szintén. Az hogy a presztízst a nagy többség különbözőképpen ítéli meg, az még nem jelent más kategóriát.
Nekem van egy 8 éves Loganom. Napi szinten (Budapesten) nyúzom, tényleg nem vigyázok rá különösebben. Az autónak a nagyvárosi harc nyomaitól eltekintve nincsen baja, eddig messze a legolcsóbban üzemeltethető járgányom volt. Minden költsége viccesen alacsony, a kopó alkatrészek is olcsók, de pl. a Casco is.
Simán lehet, hogy 2-3 év múlva veszek egy ilyen újat, nekem az elődje nagyon bejött…
Nem akarom lenézni, mert dicséretes, hogy szerényebb jövedelmű vásárlóknak is szeretne valaki korrekt járművet gyártani. De azért ne a Peugeot 301/Citroen Elysee Renault Fluence hasonlítsuk, mert nem azonos kategória !
Eléggé mutatós sedan lett a régihez képest,de a többi kis négyajtós között is az egyik legszebb!
Az árához képest normális kívül-belül és 2,39 millióért klímásan is megkapható.
Az utastér mérete alsó-középkategóriás,a csomagtartó gigantikus,a futómű ideális a másodrendű utakra is.Igazi mindennapi igásló.Az anyagok továbbra sem valami igényesek,de tényleg látható a fejlődés.
Ha ez nem fog tarolni a magyar piacon akkor semmi!Bár az elődjére is ezt mondták,aztán alig kelt el belőle….:-(
Nálunk még mindig furcsán-idegenkedve néznek egy”dákeszre”,nem tudom ez megváltozik-e valaha?
Én mindenesetre gondolkodóba estem.Sosem volt még román(francia) kocsim és nagyon szeretem a Lianát de könnyen lehet,hogy tavasszal egy Loganra váltok.