Keleti kupék másfél millió forintig
Körkép: az égtáj, ahol a nap felkel, érdekes kupékat kínál
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Három vagy kétajtós japán csodákat kerestünk a használtautó-piacon, másfél millió forintig.
Néhány napja olyan kérdéssel fordult hozzám egy barátom, hogy keressek neki kétajtós, aránylag ritka autókat, megfizethető áron. Utóbbi kívánalomba szerintem a fenntarthatóság is beletartozik, így akadtam rá a felkelő nap országának és Dél-Korea autóiparának kupéira, amelyek a szerviztapasztalatok alapján, valószínűleg nem keserítik meg a tulajdonosaik életét.
Honda Civic Coupe
Most már csak az amerikai piacon forgalmazzák a Civic kupé változatát, ám korábban jutott belőle az európai piacra is. Mit jelent a korábban? Az 1990-es évek közepére gondolok, bár néhány fiatalabb, USA-ból idetévedt példányt is láttam a hirdetések között. A Civic kupé jellegzetessége, hogy a lépcsőshátúhoz hasonló hátsót kapott, így jól megkülönböztethető a háromajtós, csapotthátú változatoktól. A hasznaltauto.hu felületén a hatodik generációból láttam elfogadhatónak tűnő példányokat egymillió forint alatt. Bár külön bekezdést nem szentelek neki, de az Accordból is létezett kupé és belőlük is található itthon néhány eladó példány a másfél millió forintos határ alatt.
Honda Prelude
Arra számítottam, Civic kupéból találok a legtöbbet, ám ha csak néhány példánnyal is, de a Prelude megelőzte. Az 1995 és 2001 közötti modellek mindegyike másfél millió forint alatt kelleti magát, bár a futásteljesítménye mindegyiknek jelentős. Ebben a típusban olyan érdekes megoldásokat is alkalmaztak, mint például a hátsókerék-kormányzás, amely idős korban visszaüthet. A ’90-es évek végi változatok megbízhatóságáról egyébként kevés panasz olvasható a szerviztapasztalatokat böngészve.
Honda CRX
Száguldó koporsóként is hivatkoztak az 1990-es évek elejének Honda CR-X modelljeire, ám hiába a riasztó gúnynév, élményautózáshoz egészen jó választás az 1,6 literes motorral kínált kis kupé. Kicsivel 500 ezer forint felett hirdetik őket, ennyiért persze már 200 000 km felett járnak futásteljesítményben. A fiatalabb példányok már egymillió forint felett várnak új gazdára, pedig köztük sem ritka a kétszázezret futott darab. A szerviztapasztalatok a CR-X esetében is meglepően kevés nyűgről szólnak, annak ellenére, hogy már nem mai csirke a típus.
Hyundai Coupe
Tökéletes választás a Hyundai Coupe is azok számára, akik olyan autót keresnek, amelyből kevés fog szembe jönni az utakon. Másfél millió forintból többnyire az 1996 és 2001 között gyártott első generációból nagyobb a kínálat, de akadnak második generációs példányok is. Az 1,6 literes és a kétliteres benzinmotorra is kevés panasz érkezik a tulajdonosoktól.
Mazda MX-3
A Mazda kínálatában az MX-előtagú modelleket kell keresni, ha kupéra vágyik a vásárló. A mindenki számára ismert MX-5 most nem játszik, hiszen az egy roadster, de ott az MX-3. Csak épp nagyon kevés példányt kínálnak eladásra. A négyüléses kompakt kupé 1992-ben érkezett a piacra és 1998-ig maradt gyártásban. 1600 és 1800 köbcentis változatokat kínálnak itthon eladásra, akár 200 ezer kilométer alatti futásteljesítménnyel is. A vélemények alapján súlyos hibákra nem kell számítani ezeknél az autóknál (sem). Az 1987 és 1997 között gyártott MX-6, ahogy a nevéből is sejthető, a 626 kupé változata, ám ráakadni nem könnyű. Néha megjelenik egy-egy darab a kínálatban, aztán egy darabig eltűnik. Igazi kuriózum tehát, ha valakinek sikerül becserkészni.
Mazda RX-8
Igazi különlegesség a Mazda RX-8 is a Wankel-motorral, illetve a hátsó ajtóival. Így a kettő, illetve háromajtós halmazból kiszorul, de szerintem mégis itt a helye a listán. Persze a bolygódugattyús erőforrásról felemás hírek érkeznek. Miközben a korábbi tulajdonosok nagyon szeretik az RX-8-asukat, az 1,3 literes motorról rengeteg problémát megosztanak a különböző fórumokon. Másfél millió forint alatt még 200 000 kilométernél kevesebbet futott autókat is lehet találni.
Mitsubishi Eclipse
Szintén ritka látvány az utakon az Eclipse, valószínűleg azért is, mert jól szolgálják tulajdonosaikat és nem akarnak megválni tőle. A kopó alkatrészeken kívül többnyire problémamentes az autó. Másfél millió forintból a második és a harmadik generációs modelleket is meg lehet vásárolni. Utóbbiak futásteljesítménye természetesen jóval kisebb. A motorkínálatban a kétliteres, illetve 2,4 literes erőforrások a jellemzőek.
Nissan 100 NX
A Nissan palettáján az X-végződésű modellek tartoznak a „keleti kupé” csoportba, ám árban csak a 100 NX fér bele a másfél milliós keretbe. A 200 SX és a 300 ZX már más ligában játszik a Z-modellekről nem is beszélve. Sajnos a 100 NX is olyan, mint a Mazda MX-6. Néha feltűnik egy-egy példány a hirdetések között, de olykor el is tűnik a színről egy darabig.
Toyota Celica
Kedvelt kupé itthon a Toyota Celica. Található a kínálatban idősebb, ötödik generációs modell 1990-ből, de a modernebb, hetedik generációs példányokból is találni másfél millió forint alatt. A kettő között pedig ott a kereklámpás hatodik generáció, amely sokak nagy kedvence. A kínálat tehát szerteágazó, ez a futásteljesítményre is értendő. Kínálnak 200 000 km alatti, de 300 000 km felett futott autókat is. A kereklámpás és a hetedik generációs modellek hibalistája elég rövid. Szinte csak a kopó alkatrészek cseréjéről szükséges gondoskodni.
Első lélegzetvételre tehát ezek a keleti kupék jutottak eszembe, ám a kommentek között szívesen olvasom az ötleteiteket, hogy milyen modelleket javasolnátok. Illetve akár azt is, hogy Ti melyiket választanátok a felsoroltak közül!
Keleti kupék másfél millió forintig
Modell | Motorok | Évjárat | Kilométeróra-állás | Vételár |
Honda Civic Coupe | 1,5, 1,6, 1,7, benzin, 100-125 LE | 1993-2004 | 145 000-320 000 km | 450 000-1 200 000 Ft |
Honda Prelude | 1,8 2,0, 2,3, benzin, 105-160 LE | 1985-2001 | 130 000-230 000 km | 250 000-1 300 000 Ft |
Honda CR-X | 1,4, 1,6 benzin, 90-125 LE | 1990-1997 | 170 000-280 000 km | 400 000-1 350 000 Ft |
Hyundai Coupe | 1,6, 2,0, 2,7, benzin, 114-167 LE | 1996-2006 | 115 000-280 000 km | 400 000-1 500 000 Ft |
Mazda MX-3 | 1,6, 1,8 benzin, 106-130 LE | 1992-1998 | 150 000-250 000 km | 350 000-750 000 Ft |
Mazda RX-8 | 1,3 benzin, 231 LE | 2004-2005 | 104 000-178 000 km | 900 000-1 400 000 Ft |
Mitsubishi Eclipse | 2,0, 2,4, benzin, 140-150 LE | 1995-2003 | 100 000-300 000 km | 650 000-1 350 000 Ft |
Nissan 100 NX | 1,6 benzin, 90-101 LE | 1993-1994 | 240 000-250 000 km | 245 000-250 000 Ft |
Toyota Celica | 1,8, 2,0 benzin, 143-192 LE | 1990-2004 | 115 000- 320 000 km | 385 000 - 1 500 000 Ft |
„Három vagy kétajtós japán csodákat kerestünk a használtautó-piacon, másfél millió forintig.”
Én ezt a mondatot kijavítanám „távol-keletire”, mivel egy Hyundai is helyet kapott a listában 🙂
A Coupéban a motor, és a váltó is Mitsubishi, ergo félig-meddig japán. 🙂
Ifjúkorom álomautói. KImaradt a Lexus SC és a Legend kupé, a prelude-ból pedig az előző (tortszeletlámpás) volt a kedvenc, ez konkrétan a földbe vitte a sikersorozatot..
„Keleti kupék MÁSFÉL MILLIÓ FORINTIG” Lexus SC? 🙂
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=218023678&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=15200&makeModelVariant1.modelId=13&pageNumber=1&scopeId=C&fnai=prev&searchId=33d09b45-e67b-9c50-f6c7-4ec26709916b
Ó, a „mobile.de”… de kis butus vagyok, hogy felejthettem el 🙂 Itt az a fő szempont, hogy itthon legyen belőle kézzelfogható kínálat – már az MX-6 és a 100 NX kapcsán is leírják, hogy ez sajnos nem igazán teljesül. A te logikád szerint akkor a Subaru SVX is kimaradt 🙂 Sőt, Mitsu FTO is van jobbkormányosként 🙂 Nekem amúgy az Integra ugrott be, de sebtiben felnéztem a hahura és el is vetettem az ötletet…
Ha igazi kevenc akkor Nissan 300ZX twin turbo, esetleg Mitsubishi 3000GT vagy Dodge Stealth, Supra Twin turbo, de ezek már a 30-40000 eurós árakat viszik. Kedvencem az a fótó amit 2 éve lőttem egy 300ZX-szel amin oldtimer feliratú rsztábla volt.
Az itt felsorolt autók jó része hétköznapi autók műszaki paltformján alapul (kivéve pl a Celica GT4-t), és ebben a korban már mind nyugdíjas piehenő éveit töltik, különben rég széthullottak volna.
Szüval ott kezdődik hogy ne valami lerohasztott vagy széttuningolt vacak legyen, a CRX esetében akkor pusztítást végeztek a rossz tulajok, hogy a pár maradék tényleg gyönyörű, gyári állapotú darab.
Valszeg az alkatrészbeszerzés sem egy leányálom, ez nem a Jaguar. Szerintem úgy néznek ránk a japánok az öreg kontinensen mint a Marslakókra. Úgy néz ki a Toyota az első amilyek lassan felébred, bár gyanítom, a német részlegnél aktiválták magukat: http://www.toyota-collection.de/de/home.php
Ezekhez, talán a civic kupé és a az rx8 kivételével alkatrészt találni fel ér egy kutatóexpedícióval, jobban jár az ember ha párosával veszi őket hogy legyen 1 donor.