Keleti kupék másfél millió forintig
Körkép: az égtáj, ahol a nap felkel, érdekes kupékat kínál
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Három vagy kétajtós japán csodákat kerestünk a használtautó-piacon, másfél millió forintig.
A Toyota Celica összesen hat világbajnoki címet szerzett a raliban. Kettőt a konstruktőrök között és négyet a versenyzők értékelésében
Néhány napja olyan kérdéssel fordult hozzám egy barátom, hogy keressek neki kétajtós, aránylag ritka autókat, megfizethető áron. Utóbbi kívánalomba szerintem a fenntarthatóság is beletartozik, így akadtam rá a felkelő nap országának és Dél-Korea autóiparának kupéira, amelyek a szerviztapasztalatok alapján, valószínűleg nem keserítik meg a tulajdonosaik életét.
Honda Civic Coupe
Most már csak az amerikai piacon forgalmazzák a Civic kupé változatát, ám korábban jutott belőle az európai piacra is. Mit jelent a korábban? Az 1990-es évek közepére gondolok, bár néhány fiatalabb, USA-ból idetévedt példányt is láttam a hirdetések között. A Civic kupé jellegzetessége, hogy a lépcsőshátúhoz hasonló hátsót kapott, így jól megkülönböztethető a háromajtós, csapotthátú változatoktól. A hasznaltauto.hu felületén a hatodik generációból láttam elfogadhatónak tűnő példányokat egymillió forint alatt. Bár külön bekezdést nem szentelek neki, de az Accordból is létezett kupé és belőlük is található itthon néhány eladó példány a másfél millió forintos határ alatt.
Többnyire amerikai példányokat találni
Honda Prelude
Arra számítottam, Civic kupéból találok a legtöbbet, ám ha csak néhány példánnyal is, de a Prelude megelőzte. Az 1995 és 2001 közötti modellek mindegyike másfél millió forint alatt kelleti magát, bár a futásteljesítménye mindegyiknek jelentős. Ebben a típusban olyan érdekes megoldásokat is alkalmaztak, mint például a hátsókerék-kormányzás, amely idős korban visszaüthet. A ’90-es évek végi változatok megbízhatóságáról egyébként kevés panasz olvasható a szerviztapasztalatokat böngészve.
Összesen öt generációt élt meg a Honda Prelude 1979-től
Honda CRX
Száguldó koporsóként is hivatkoztak az 1990-es évek elejének Honda CR-X modelljeire, ám hiába a riasztó gúnynév, élményautózáshoz egészen jó választás az 1,6 literes motorral kínált kis kupé. Kicsivel 500 ezer forint felett hirdetik őket, ennyiért persze már 200 000 km felett járnak futásteljesítményben. A fiatalabb példányok már egymillió forint felett várnak új gazdára, pedig köztük sem ritka a kétszázezret futott darab. A szerviztapasztalatok a CR-X esetében is meglepően kevés nyűgről szólnak, annak ellenére, hogy már nem mai csirke a típus.
Kiváló tuningalap a CR-X
Hyundai Coupe
Tökéletes választás a Hyundai Coupe is azok számára, akik olyan autót keresnek, amelyből kevés fog szembe jönni az utakon. Másfél millió forintból többnyire az 1996 és 2001 között gyártott első generációból nagyobb a kínálat, de akadnak második generációs példányok is. Az 1,6 literes és a kétliteres benzinmotorra is kevés panasz érkezik a tulajdonosoktól.
Egyes piacokon Tiburon néven is forgalmazták a Hyundai Coupét
Mazda MX-3
A Mazda kínálatában az MX-előtagú modelleket kell keresni, ha kupéra vágyik a vásárló. A mindenki számára ismert MX-5 most nem játszik, hiszen az egy roadster, de ott az MX-3. Csak épp nagyon kevés példányt kínálnak eladásra. A négyüléses kompakt kupé 1992-ben érkezett a piacra és 1998-ig maradt gyártásban. 1600 és 1800 köbcentis változatokat kínálnak itthon eladásra, akár 200 ezer kilométer alatti futásteljesítménnyel is. A vélemények alapján súlyos hibákra nem kell számítani ezeknél az autóknál (sem). Az 1987 és 1997 között gyártott MX-6, ahogy a nevéből is sejthető, a 626 kupé változata, ám ráakadni nem könnyű. Néha megjelenik egy-egy darab a kínálatban, aztán egy darabig eltűnik. Igazi kuriózum tehát, ha valakinek sikerül becserkészni.
A Mazda nem csak a Zoom-Zoom és a Kodo-érában gyártott szép autókat
Mazda RX-8
Igazi különlegesség a Mazda RX-8 is a Wankel-motorral, illetve a hátsó ajtóival. Így a kettő, illetve háromajtós halmazból kiszorul, de szerintem mégis itt a helye a listán. Persze a bolygódugattyús erőforrásról felemás hírek érkeznek. Miközben a korábbi tulajdonosok nagyon szeretik az RX-8-asukat, az 1,3 literes motorról rengeteg problémát megosztanak a különböző fórumokon. Másfél millió forint alatt még 200 000 kilométernél kevesebbet futott autókat is lehet találni.
A Wankel-motor lehet a gyenge pontja az RX-8-nak
Mitsubishi Eclipse
Szintén ritka látvány az utakon az Eclipse, valószínűleg azért is, mert jól szolgálják tulajdonosaikat és nem akarnak megválni tőle. A kopó alkatrészeken kívül többnyire problémamentes az autó. Másfél millió forintból a második és a harmadik generációs modelleket is meg lehet vásárolni. Utóbbiak futásteljesítménye természetesen jóval kisebb. A motorkínálatban a kétliteres, illetve 2,4 literes erőforrások a jellemzőek.
Hollywoodi szerepet is kapott az Eclipse. Sajnos a negyedik generáció már nem fér bele a másfél millió forintos keretbe
Nissan 100 NX
A Nissan palettáján az X-végződésű modellek tartoznak a „keleti kupé” csoportba, ám árban csak a 100 NX fér bele a másfél milliós keretbe. A 200 SX és a 300 ZX már más ligában játszik a Z-modellekről nem is beszélve. Sajnos a 100 NX is olyan, mint a Mazda MX-6. Néha feltűnik egy-egy példány a hirdetések között, de olykor el is tűnik a színről egy darabig.
Kicsi a bors, de erős
Toyota Celica
Kedvelt kupé itthon a Toyota Celica. Található a kínálatban idősebb, ötödik generációs modell 1990-ből, de a modernebb, hetedik generációs példányokból is találni másfél millió forint alatt. A kettő között pedig ott a kereklámpás hatodik generáció, amely sokak nagy kedvence. A kínálat tehát szerteágazó, ez a futásteljesítményre is értendő. Kínálnak 200 000 km alatti, de 300 000 km felett futott autókat is. A kereklámpás és a hetedik generációs modellek hibalistája elég rövid. Szinte csak a kopó alkatrészek cseréjéről szükséges gondoskodni.
A hatodik generációt 1999-ig gyártották
Első lélegzetvételre tehát ezek a keleti kupék jutottak eszembe, ám a kommentek között szívesen olvasom az ötleteiteket, hogy milyen modelleket javasolnátok. Illetve akár azt is, hogy Ti melyiket választanátok a felsoroltak közül!
Modell | Motorok | Évjárat | Kilométeróra-állás | Vételár |
Honda Civic Coupe | 1,5, 1,6, 1,7, benzin, 100-125 LE | 1993-2004 | 145 000-320 000 km | 450 000-1 200 000 Ft |
Honda Prelude | 1,8 2,0, 2,3, benzin, 105-160 LE | 1985-2001 | 130 000-230 000 km | 250 000-1 300 000 Ft |
Honda CR-X | 1,4, 1,6 benzin, 90-125 LE | 1990-1997 | 170 000-280 000 km | 400 000-1 350 000 Ft |
Hyundai Coupe | 1,6, 2,0, 2,7, benzin, 114-167 LE | 1996-2006 | 115 000-280 000 km | 400 000-1 500 000 Ft |
Mazda MX-3 | 1,6, 1,8 benzin, 106-130 LE | 1992-1998 | 150 000-250 000 km | 350 000-750 000 Ft |
Mazda RX-8 | 1,3 benzin, 231 LE | 2004-2005 | 104 000-178 000 km | 900 000-1 400 000 Ft |
Mitsubishi Eclipse | 2,0, 2,4, benzin, 140-150 LE | 1995-2003 | 100 000-300 000 km | 650 000-1 350 000 Ft |
Nissan 100 NX | 1,6 benzin, 90-101 LE | 1993-1994 | 240 000-250 000 km | 245 000-250 000 Ft |
Toyota Celica | 1,8, 2,0 benzin, 143-192 LE | 1990-2004 | 115 000- 320 000 km | 385 000 - 1 500 000 Ft |
„Három vagy kétajtós japán csodákat kerestünk a használtautó-piacon, másfél millió forintig.”
Én ezt a mondatot kijavítanám „távol-keletire”, mivel egy Hyundai is helyet kapott a listában 🙂
A Coupéban a motor, és a váltó is Mitsubishi, ergo félig-meddig japán. 🙂
Ifjúkorom álomautói. KImaradt a Lexus SC és a Legend kupé, a prelude-ból pedig az előző (tortszeletlámpás) volt a kedvenc, ez konkrétan a földbe vitte a sikersorozatot..
„Keleti kupék MÁSFÉL MILLIÓ FORINTIG” Lexus SC? 🙂
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=218023678&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=15200&makeModelVariant1.modelId=13&pageNumber=1&scopeId=C&fnai=prev&searchId=33d09b45-e67b-9c50-f6c7-4ec26709916b
Ó, a „mobile.de”… de kis butus vagyok, hogy felejthettem el 🙂 Itt az a fő szempont, hogy itthon legyen belőle kézzelfogható kínálat – már az MX-6 és a 100 NX kapcsán is leírják, hogy ez sajnos nem igazán teljesül. A te logikád szerint akkor a Subaru SVX is kimaradt 🙂 Sőt, Mitsu FTO is van jobbkormányosként 🙂 Nekem amúgy az Integra ugrott be, de sebtiben felnéztem a hahura és el is vetettem az ötletet…
Ha igazi kevenc akkor Nissan 300ZX twin turbo, esetleg Mitsubishi 3000GT vagy Dodge Stealth, Supra Twin turbo, de ezek már a 30-40000 eurós árakat viszik. Kedvencem az a fótó amit 2 éve lőttem egy 300ZX-szel amin oldtimer feliratú rsztábla volt.
Az itt felsorolt autók jó része hétköznapi autók műszaki paltformján alapul (kivéve pl a Celica GT4-t), és ebben a korban már mind nyugdíjas piehenő éveit töltik, különben rég széthullottak volna.
Szüval ott kezdődik hogy ne valami lerohasztott vagy széttuningolt vacak legyen, a CRX esetében akkor pusztítást végeztek a rossz tulajok, hogy a pár maradék tényleg gyönyörű, gyári állapotú darab.
Valszeg az alkatrészbeszerzés sem egy leányálom, ez nem a Jaguar. Szerintem úgy néznek ránk a japánok az öreg kontinensen mint a Marslakókra. Úgy néz ki a Toyota az első amilyek lassan felébred, bár gyanítom, a német részlegnél aktiválták magukat: http://www.toyota-collection.de/de/home.php
Ezekhez, talán a civic kupé és a az rx8 kivételével alkatrészt találni fel ér egy kutatóexpedícióval, jobban jár az ember ha párosával veszi őket hogy legyen 1 donor.