Kegyes hazugság az Audi új csúcsdízelétől
Új biturbó TDI-vel bővült az Audi A6 és A7 kínálata
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Háromliteres, 650 Nm csúcsnyomatékú biturbó-dízelmotorral koronázta meg az A6 és A7 gázolajos választékát az Audi.
A 204 és 245 lóerős változatban kapható háromliteres TDI fölött elhelyezkedő új V6-ost kétszintű feltöltés teszi az Audi történetének legerősebb V6-os turbódízelévé: csúcsteljesítménye 313 LE 3900 és 4500 1/perc között, 650 Nm-es legnagyobb nyomatéka pedig 1450 és 2800 1/perc között áll a vezető rendelkezésére. Ezzel az erőforrással az Audi A6 limuzin álló helyzetből 5,1 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, maximális haladási sebességét elektronika korlátozza 250 km/h-ra, és még ilyen számok mellett is egészen kíméletes a környezettel, hiszen kilométerenként 169 g CO2-t juttat a légkörbe, ekkora motortól ez nem rossz érték. A 6,4 l/100 km-es gyári vegyes fogyasztáshoz a start-stop és ą fékenergia-visszanyerését garantáló berendezések, valamint a hűtőfolyadékot és motorolajat gyorsan üzemi hőfokra melegítő különleges hőcserélő rendszer is hozzájárulnak.
Az összes változatban nyolcfokozatú tiptronic automata váltó és önzáró központi differenciálművel ellátott quattro összkerék-hajtás viszi át a motor erejét az útra. A hátsó kerekekből még tökéletesebb tapadás csikarható ki a hátsó tengelyre kapható, opcionális, gyorsabb és élesebb reakciókat biztosító sport differenciálművel. Az új modellváltozatok alapfelszereltségének kiemelkedő tételei a 6,5 colos, behúzható színes képernyőhöz kapcsolt navigáció, a Milano bőrkárpitozás, a gázreakciót, váltási pontokat és kormányreakciókat befolyásoló Audi drive select, a fény- és esőszenzorok, a tempomat, valamint a kulcsnélküli, nyomógombos motorindítás.
Legyen bármennyire is gyors, takarékos és kíméletes a motor, azt azért az Audi is beismeri, ha nem is szóban, hogy ezeket a TDI motorokat nem a hangjukért szeretjük. Ugyanis párosítottak hozzá egy szintetizátor jellegű berendezést, mely a dízel motorhang rezgései alapján olyan frekvenciájú morgó hangot állít elő, mintha a motortérben valamilyen nagyobb lökettérfogatú benzinmotor dolgozna: ezt hívják kegyes hazugságnak?
Létezik egy magyar szabadalom, immáron 20 éve – azóta sem találtak ki jobb hűtőfolyadékot. A neve Motocool (Nyugati országokban Temper néven forgalomban van) Ez a Motocool nem azonos a hasonló néven hirdetett, versenymotorokhoz ajánlott hűtőfolyadékkal (azoknál is jobb).
Miért is a legjobb?
1. Abszolúte környezetbarát, miközben korróziója nulla (!)
2. Jobb viszkozitási és hőleadási mutatókkal rendelkezik a glikol-bázisú folyadékoknál
3. Nem dermed be, nem fagy meg, örök-életű, nem kell lecserélni
4. Nem drágább, mint az eddigi hűtőfolyadékok
5. A magyarországi gyártás megoldott
Miért nincs forgalomban?
1. A glikolmaffia nem engedi a magyar piacra jutni
2. Nem üzlet a szervizeknek, ha soha nem kell lecserélni
3. A glikolra kitalált refraktométereket át kellene kalibrálni hozzá.
Ha valaki, aki olvassa ezt a hozzászólást, úgy érzi, hogy tud tenni valami konkrétumot az előre lépés érdekében, kérem, írjon nekem az alábbi e-mail címre:
[email protected]
KÁLMÁN ANDRÁS
gé igaz is véletlen tüsszentesz egyet és a légnyomás különbség megváltozik az utastérben és abban a pillanatban 451 error üzenet jön elviszed szervízbe és 4.2 milióba kerül a javítás :D:D
Szerintem ez leginkább egy értelmetlen harc az M-performance dízel bmw és az audi között. szintetizátort én sem értem… ezek rohadtul nem olcsó autók és akinek fontos a jó hang az benzinből is tudna ilyet venni. Ráadásul tele van 3 betűs szarságokkal, mint minden új gép…
Én nem specialistához vinném, hanem eladni azonnal mielőtt beszarik rajta egy ötforintos méretű kütyü ami fél éves fizetésem.
ha van egy ijen jó koics akkor abba minek raknak szintetizátort? baromság. dieselnek is lehet hangja de inkább a dieselt a kormolásáért tisztelik. ha enyém lenne elvinném egy specialistához hogy írjon át pár dolgot a fedélzeti computerben és utánna elvinném kikódolva a kipufogóshoz és szép 90 mm rozsdamentes acélt ráhajítanék hátul kétoldalt dtm végekkel se dob nem lenne rajta se részecskeszűrő sem semmien baromság ugrana egy kicsit a teljesítmény is a hngja is megjavulna kicsit és lehetne kormolni és a korom felfelé menne hála a dtm es végeknek nem le mint a gyári aki mögöttemenne az nemlátna semmit ha a sofőr nyomna egy kövéret egy hátránya van a hátulját állandoan mosni kénemert tiszta krorm lenne