Kegyes hazugság az Audi új csúcsdízelétől

Új biturbó TDI-vel bővült az Audi A6 és A7 kínálata

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Háromliteres, 650 Nm csúcsnyomatékú biturbó-dízelmotorral koronázta meg az A6 és A7 gázolajos választékát az Audi.

Az A6 Saloon, Avant, Allroad quattro és A7 Sportback típus kínálatát bővítette új csúcsdízellel az Audi.
A 204 és 245 lóerős változatban kapható háromliteres TDI fölött elhelyezkedő új V6-ost kétszintű feltöltés teszi az Audi történetének legerősebb V6-os turbódízelévé: csúcsteljesítménye 313 LE 3900 és 4500 1/perc között, 650 Nm-es legnagyobb nyomatéka pedig 1450 és 2800 1/perc között áll a vezető rendelkezésére. Ezzel az erőforrással az Audi A6 limuzin álló helyzetből 5,1 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, maximális haladási sebességét elektronika korlátozza 250 km/h-ra, és még ilyen számok mellett is egészen kíméletes a környezettel, hiszen kilométerenként 169 g CO2-t juttat a légkörbe, ekkora motortól ez nem rossz érték. A 6,4 l/100 km-es gyári vegyes fogyasztáshoz a start-stop és ą fékenergia-visszanyerését garantáló berendezések, valamint a hűtőfolyadékot és motorolajat gyorsan üzemi hőfokra melegítő különleges hőcserélő rendszer is hozzájárulnak.
Hirdetés

Az összes változatban nyolcfokozatú tiptronic automata váltó és önzáró központi differenciálművel ellátott quattro összkerék-hajtás viszi át a motor erejét az útra. A hátsó kerekekből még tökéletesebb tapadás csikarható ki a hátsó tengelyre kapható, opcionális, gyorsabb és élesebb reakciókat biztosító sport differenciálművel. Az új modellváltozatok alapfelszereltségének kiemelkedő tételei a 6,5 colos, behúzható színes képernyőhöz kapcsolt navigáció, a Milano bőrkárpitozás, a gázreakciót, váltási pontokat és kormányreakciókat befolyásoló Audi drive select, a fény- és esőszenzorok, a tempomat, valamint a kulcsnélküli, nyomógombos motorindítás.

Legyen bármennyire is gyors, takarékos és kíméletes a motor, azt azért az Audi is beismeri, ha nem is szóban, hogy ezeket a TDI motorokat nem a hangjukért szeretjük. Ugyanis párosítottak hozzá egy szintetizátor jellegű berendezést, mely a dízel motorhang rezgései alapján olyan frekvenciájú morgó hangot állít elő, mintha a motortérben valamilyen nagyobb lökettérfogatú benzinmotor dolgozna: ezt hívják kegyes hazugságnak?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

4 thoughts on “Kegyes hazugság az Audi új csúcsdízelétől

  • 2017.10.31. at 04:36
    Permalink

    Létezik egy magyar szabadalom, immáron 20 éve – azóta sem találtak ki jobb hűtőfolyadékot. A neve Motocool (Nyugati országokban Temper néven forgalomban van) Ez a Motocool nem azonos a hasonló néven hirdetett, versenymotorokhoz ajánlott hűtőfolyadékkal (azoknál is jobb).

    Miért is a legjobb?
    1. Abszolúte környezetbarát, miközben korróziója nulla (!)
    2. Jobb viszkozitási és hőleadási mutatókkal rendelkezik a glikol-bázisú folyadékoknál
    3. Nem dermed be, nem fagy meg, örök-életű, nem kell lecserélni
    4. Nem drágább, mint az eddigi hűtőfolyadékok
    5. A magyarországi gyártás megoldott

    Miért nincs forgalomban?

    1. A glikolmaffia nem engedi a magyar piacra jutni
    2. Nem üzlet a szervizeknek, ha soha nem kell lecserélni
    3. A glikolra kitalált refraktométereket át kellene kalibrálni hozzá.

    Ha valaki, aki olvassa ezt a hozzászólást, úgy érzi, hogy tud tenni valami konkrétumot az előre lépés érdekében, kérem, írjon nekem az alábbi e-mail címre:

    [email protected]
    KÁLMÁN ANDRÁS

  • 2017.10.31. at 04:36
    Permalink

    gé igaz is véletlen tüsszentesz egyet és a légnyomás különbség megváltozik az utastérben és abban a pillanatban 451 error üzenet jön elviszed szervízbe és 4.2 milióba kerül a javítás :D:D

  • 2017.10.31. at 04:36
    Permalink

    Szerintem ez leginkább egy értelmetlen harc az M-performance dízel bmw és az audi között. szintetizátort én sem értem… ezek rohadtul nem olcsó autók és akinek fontos a jó hang az benzinből is tudna ilyet venni. Ráadásul tele van 3 betűs szarságokkal, mint minden új gép…
    Én nem specialistához vinném, hanem eladni azonnal mielőtt beszarik rajta egy ötforintos méretű kütyü ami fél éves fizetésem.

  • 2017.10.31. at 04:36
    Permalink

    ha van egy ijen jó koics akkor abba minek raknak szintetizátort? baromság. dieselnek is lehet hangja de inkább a dieselt a kormolásáért tisztelik. ha enyém lenne elvinném egy specialistához hogy írjon át pár dolgot a fedélzeti computerben és utánna elvinném kikódolva a kipufogóshoz és szép 90 mm rozsdamentes acélt ráhajítanék hátul kétoldalt dtm végekkel se dob nem lenne rajta se részecskeszűrő sem semmien baromság ugrana egy kicsit a teljesítmény is a hngja is megjavulna kicsit és lehetne kormolni és a korom felfelé menne hála a dtm es végeknek nem le mint a gyári aki mögöttemenne az nemlátna semmit ha a sofőr nyomna egy kövéret egy hátránya van a hátulját állandoan mosni kénemert tiszta krorm lenne

Vélemény, hozzászólás?