Kedvencünk a Dacia terepjárója

Dacia Duster: a legnépszerűbb SUV

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az első félévi forgalombahelyezési adatok alapján a Duster a magyar piac kedvenc szabadidőautója.

Eltelt az év fele, július elején pedig az összesített újautó eladási jelentés után megérkeztek szerkesztőségünkbe a szabadidő-terepjáró kategória első félévi forgalombahelyezési adatai is. A járműosztály hazai nyertese egyértelműen az Autobest díjjal is kitüntetett Dacia Duster, melyből hat hónap alatt 510 példány talált gazdára. A havi bontásból jól látszik, hogy már év elején is jól alakultak a Duster-eladások, de különösen a márciusban elkelt 149 darab dobta meg a márka mérlegét. Nagyjából ennyivel vezetnek a második legsikeresebbnek bizonyuló, első félévet 354 forgalomba helyezéssel záró Nissan Qashqai előtt, míg a harmadikként befutó Hyundai ix35-ből már csak 192 darab fogyott. Tavaly ilyenkor még a Nissan szerepelt első helyen 495 példánnyal, de éppen akkor indult a Duster forgalmazása, 2010 azonos időszakában még csak 12 darabot adtak el belőle. Így érhetett el a Dacia 4150%-os növekedést a tavalyi első félévhez viszonyítva. A dobogósok mögött a Kia Sportage, a Volvo XC60 és a Honda CR-V végeztek, és érdemes megemlíteni a kakukktojásnak számító (csakis elsőkerékhajtással kapható, de szabadidőautós megjelenésű) Chevrolet Orlandót, mely tavaly ilyenkor még nem volt kapható, idén viszont már 102 példánynál jár. Érdekesség, hogy a Kia Sorento már nem olyan népszerű, mint korábban, a kategória nagyágyúiból, mint az Audi Q7, a BMW X5 és a Toyota Land Cruiser, összesen kevesebb mint száz darab fogyott.
Hirdetés
2011 első félév - SUV forgalombahelyezési adatok
A Duster sikerének egyértelműen kiemelkedően kedvező ára az egyik kulcsa, de az átgondoltan összerakott csomagok, és nem utolsósorban a kiváló formaterv is erősen hozzájárultak a típus sikeréhez. Talán nem túlzás kijelenteni, hogy a márka ezzel a modellel ugrott szintet: eddigi csúnyácska modellejiben még bőven ott volt a nem egyértelműen pozitív Dacia-érzés, de a Duster szinte már bármilyen jelvénnyel az orrán megállná a helyét. Ahogy látjuk, akár Daciával is...
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 14:00
    Permalink

    Ahogy a személyautóknál is van kis-közép-nagy kategória (és a többi köztes) , úgy a SUV-ok között is kellene különbséget tenni. Pl a Toyota RAV4 és a Land Cruiser is SUV, de azért nem ugyanaz, mint ahogy a Duster és a Cayenne sem!

Vélemény, hozzászólás?