Hatszemélyes egyterűt ilyen elegáns, kecsesen nyúlánk karosszériával talán még senki nem valósított meg. Úgy tűnik, a Peugeot 21. századi formanyelve kezd beérni, a HX1 Metamorphosis sokkal részletgazdagabb, mint az új korszakot nyitó SR1
Tanulmányoknál megszokott dolgok a különleges ajtómegoldások, a Peugeot sem hagyta ki a ziccert
Bő két hét múlva, a sajtónapokkal kezdve megnyitja kapuit a Frankfurti Autószalon, így éppen itt az ideje, hogy elkezdjenek szivárogni a legérdekesebb járművekkel kapcsolatos első információk.
A sort a Peugeot nyitja, amely többek között a HX1 Metamorphosis tanulmánnyal szeretné a standjára irányítani a figyelmet. Úgy tűnik, az SR1 koncepcióval elkezdett irányt határozottan tartják a franciák, mert a 4+2 üléses egyterű elképzelés is hasonlatos frontrésszel bír, csak az arányok változtak. A HX1 teljes hosszúsága 4 954 mm, szélessége egy centi híján 2 méter, viszont 1 373 milliméteres magassága inkább alacsonyságnak nevezhető. A valóságban ez annyit tesz, hogy az akár 7 személyes
5008 kompakt egyterűnél a Metamorphosis cirka 42 centivel hosszabb, miközben 15 centivel szélesebb és 26 centivel alacsonyabb. Az ollószerűen nyíló ajtók remekül mutatnak, persze, szériagyártásban ilyesmit nem szoktak alkalmazni, de ki tudja, mire ebből a modellből egyáltalán bármi lehet, talán ez a részlet is zöld lámpát kap.
Tölgyfa, csiszolt fém, bőr - a Peugeot HX1 Metamorphosis belseje nem csak látványával, de minőségével is hívogató. A tervezők maximális komfortra törekedtek, a fedélzeten minibár és kávéfőző is található
Villannyal, emisszió-mentesen 30 km a hatótávot bírnak egy feltöltéssel a lítium-ion akkumulátorok, hibrid üzemben az átlagfogyasztás 3,2 l/100 km, a szén-dioxid kibocsátás pedig 83 g/km
Hibrideket már régóta vásárolhatunk, de a dízel-elektromos egységek helyett a gyártók inkább benzines erőforrásokkal párosítják a villanymotorokat. Nem így a Peugeot, akinek
első hibridje dízel belső égésű motort alkalmaz! A HX1 lemezei alatt is HDi dízel ketyeg, konkrétan 2,2 literes, 204 lóerős, amely mellé 95 lóerős elektromotor társítottak, így a közel 300 lóerős összteljesítmény imponáló. A sebességváltó hatfokozatú automata, és különlegesség, hogy tengelyenként eltérő erőforrásokkal valósul meg a HYbrid4 összkerékhajtás - a HDi egység az első, a villanymotoros a hátsó kerekeket hajtja -, és a plug-in módszerrel rendkívül egyszerű a töltés, csak be kell dugni a konnektorba.