Katonai design Lamborghinihez
Ilyen, amikor a japánok Lambót tuningolnak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem kell ahhoz 1000 lóerő, hogy értelmet nyerjen a tuning kifejezés egy sportautóval kapcsolatban. Elegendő egy Lamborghinit terepszínű belsőtérrel kivitelezni.
Fura kis emberek a japánok: bár mindenki tudja róluk, hogy kitűnő autókat tudnak gyártani, ők ettől függetlenül imádják olasz sportkocsikat. A világ egyik leghíresebb - no és persze legszebb kollekcióval rendelkező - Ferrari-gyűjtője például japán, és a szigetországban hasonló módon kedveltek a Lamborghini modellek is.
A neten barangolva se szeri, se száma a különféle tuning-kreációknak, csak úgy repkednek a turbók, a több száz lóerők, azonban néha a leghatásosabb eszközöket is felül lehet múlni egy-egy jó ötlettel. A Liberty Walk egy japán tuningműhely, és a srácok nem mennek a szomszédba furfangos dolgokért. A múlt héten minden médium hírül adta, hogy a Magyar Honvédség cirka 2 milliárd forint értékben haditechnikai eszközöket kapott az Egyesült Államoktól, és a "csomagban" HMMWV csapatszállító járművek is vannak. És ennek mi köze a Lamborghinihez? Igazából semmi, csak elképzeltem, amint ezredeseink és tábornokaink a Liberty Walk munkájának láttán azonnal írják a honvédelmi miniszternek az igényléseket, hogy kaphassanak egy ilyen megfelelő álcázással ellátott, sofőrös parancsnoki járművet.
Hogy műszakilag mit tud a katonai stílushoz igazított Murciélago, azt nem sikerült kihámoznom a japán írásjelek tengeréből, gondolom, a matt zöld fényezésre felfestett 660-as jelzés a teljesítményre utal, de tudván, hogy gyárilag 640 paripás a ménes, ez igazából jelképes növekedés. A hangsúly a külsőn, a módosított karosszérián, a légterelőkön, a lecserélt felniken van, valamint a terepszínű üléseken és ajtóburkolatokon, amiket a Liberty Walk kárpitosai hoztak össze. Elmerülve az apró részletekben, finomságokból sincs hiány, elegendő a küszöbök belső burkolatát, vagy éppen a terepszínűre festett féknyergeket megnézni.
Számomra is érdekes dolog ez,de alapvetően a japán emberek tényleg szeretik az olasz autókat,nem csak a felső kategóriát,hanem az Alfát,Lanciát és régi Fiatokat.Itt Európában meg úgy gondolják az emberek,hogy a japán jó,az olasz meg kaki.Pedig valamiért csak szeretik a japánok az olasz vasakat…