Karbonszálas segédkeretet tesztel a Ford

A Ford teszteli a Magna által fejlesztett könnyített segédkeretet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A súlycsökkentés az egyik legjobb módja a fogyasztáscsökkentésnek. A Ford most a Magnával közösen dolgozik egy fő szerkezeti egységen, most kezdik a tesztelést valódi körülmények között.


Nagyszilárdságú acél, alumínium, karbon, csak néhány azokból az anyagokból, amiket a gyártók ma használnak a minél kisebb saját tömeg eléréséhez. Jó recept ez a fogyasztáscsökkentéshez, a Ford most a Magnával közösen fejleszt egy fő alkatrészt, méghozzá karbonszálas erősítésű műanyagból. A motort és az első futóművet tartó segédkeret súlycsökkentésében látnak nagy potenciált, a hatalmas alkatrészt könnyű anyagból készítenék el a jövő autóihoz, erre van is már prototípusuk.
Hirdetés
A Magna karbonszálas segédkerete 34 százalékkal könnyebb egy hagyományosan acélból készült alkatrésznél. A szokványosan több darabból épített segédkerethez képest a Magna-féle karbonszálas csupán néhány darabból áll, állításuk szerint 45 darab acélelemet váltottak le két darab öntött műanyagalkatrésszel és négy darab fémből sajtolt elemmel. Az összeállításhoz szükséges darabok számát ezzel 87 százalékkal csökkentették és van már kész alkatrészük is. A számítógépes tesztek mindegyikén jól vizsgázott az alkatrész, valós körülmények között derül ki csak igazán, hogy mennyire strapabíró és időtálló, erről a tesztelésről már a Ford gondoskodik. Ha minden jól megy, nem csak újrahasznosított anyagokkal, hanem karbonszál erősítésű alkatrészekkel is találkozhatunk majd az új Fordokban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?