Karbon test karbon test ellen – ilyen a DTM
DTM Hungaroring: izgalmas futam után folytatódik az egyik legjobb autós bajnokság
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Volt akció vasárnap Mogyoródon. Videókkal, képekkel és matekozással foglaljuk össze a sorozat hétvége utáni állását.
A hétvégi DTM futam után egy kicsit talán okosabb autósport-néző lettem. Korábban rajongtam a Forma-1-ért, de mára valahogy kiszerettem a sorozatból. Pár éve a WTCC kezdett érdekelni, mert a szériaközeli(nek tűnő) autók versenyét inkább a magaménak érzetem, mint a formaautókét. Mint írtam korábbi élménybeszámolómban, a DTM élőben sokkal durvább, mint elmondva vagy akár a felvételen. Ennyire hegyes célgépekkel ennyire gokartosan autózni tényleg nagyon látványos. Hogy mennyire, az a lenti HD minőségű fedélzeti kamerás felvételekből remélhetőleg látszik.
És a szívó V8-asok hangja, az tényleg zene a fülnek. A vasárnapot a Hungaroringen töltve olyan közel tudtam kerülni az autósporthoz, amennyire gyerekkoromban szerettem volna. Kis híján jutott rám is a Trofeo Maserati dobogósainak pezsgőjéből, pedig én már az autóiktól is majdnem hanyatt estem. Aztán pár percre rá ott lehettem alig méterekre a Német Porsche Carrera Kupa rajtjától. Imádom a Porschékat is, főleg a 911 GT3 hathengeres boxermotorjának a hangját. Persze ez is csak egy betétfutam úrvezetőkkel, na de ki ne szeretne a helyükben lenni?
Mogyoródon 33 ezer néző előtt nyerte Marco Wittmann a második futamát, ezzel 19 ponttal vezet a címvédő Rockenfeller előtt, aki most épp csak egy pontot vitt haza. A gumitaktika Wittmannak bejött, a verseny első felében fel tudott annyi előnyt halmozni, hogy a végén 6,615 másodperccel előbb intsék le, mint az audis Molinát. Wittmann a verseny után elárulta, hogy nagyon koncentrált a rajtra, mert tudta, azon is fog múlni a pozíciója megtartása. A kerékcseréje rendben ment, és hiba nélkül tudta végigautózni a 41 körös versenyt. A másodikként leintett spanyol Miguel Molina harmadikként rajtolt, és bár a verseny elején több pozíciót vesztett, az Audi RS 5 DTM-mel sikerült visszaverekednie magát a dobogóra. A harmadik Spengler lett a Schnitzer BMW-vel, de az Audikban rejlő potenciált mutatja a csapatverseny állása: a BMW Team RMG 5 ponttal vezet az 53 pontos Audi Sport Team Abt előtt. Harmadiknak meg feljött az Audi Sport Team Abt Sportsline 46 ponttal.
A DTM hungaroringi futamának végeredménye
Kiesett
[/keret]
- Marco Wittmann, BMW Team RMG, BMW M4 DTM; 1:08:35.291
- Miguel Molina, Audi Sport Team Abt Sportsline, Audi RS 5 DTM; +06.615
- Bruno Spengler, BMW Team Schnitzer, BMW M4 DTM; +21.842
- Edoardo Mortara, Audi Sport Team Abt, Audi RS 5 DTM; +29.960
- Adrien Tambay, Audi Sport Team Abt, Audi RS 5 DTM; +30.112
- Maxime Martin, BMW Team RMG, BMW M4 DTM; +30.357
- Jamie Green, Audi Sport Team Rosberg, Audi RS 5 DTM; +34.403
- António Félix da Costa, BMW Team MTEK, BMW M4 DTM; +34.560
- Mattias Ekström, Audi Sport Team Abt Sportsline, Audi RS 5 DTM; +34.826
- Mike Rockenfeller, Audi Sport Team Phoenix, Audi RS 5 DTM; +36.017
- Robert Wickens, FREE MAN´S WORLD Mercedes AMG, DTM Mercedes AMG C-Coupé; +38.732
- Nico Müller, Audi Sport Team Rosberg, Audi RS 5 DTM; +41.105
- Martin Tomczyk, BMW Team Schnitzer, BMW M4 DTM; +1:00.014
- Pascal Wehrlein, gooix Mercedes AMG, DTM Mercedes AMG C-Coupé; 1:00.170
- Joey Hand, BMW Team RBM, BMW M4 DTM; +1:04.407
- Daniel Juncadella, Petronas Mercedes AMG, DTM Mercedes AMG C-Coupé; +1:04.809
- Vitaly Petrov, Mercedes AMG, DTM Mercedes AMG C-Coupé; +1:19.739
- Paul Di Resta, Mercedes AMG, DTM Mercedes AMG C-Coupé; +1:25.635
- Timo Glock, BMW Team MTEK, BMW M4 DTM; +1:28.687
- Christian Vietoris, Original-Teile Mercedes AMG, DTM Mercedes AMG C-Coupé; 5 kör hátrány
- Augusto Farfus, BMW Team RBM, BMW M4 DTM; 10 kör hátrány
Kiesett
- Timo Scheider, Audi Sport Team Phoenix, Audi RS 5 DTM; (11.kör)
- Gary Paffett, EURONICS Mercedes AMG, DTM Mercedes AMG C-Coupé; (1.kör)
A lenti első videón a DTM idei harmadik, magyarországi futamának legjobb jelenetei, a másodikban a teljes verseny visszanézhető a verseny hivatalos YouTube-csatornáján. És itt egy igen szép válogatás Csőke Árpád (csaapi-visuals.hu[/url]) képeiből.
Valaki tudna 1-2 szót mondani, szabályt idézni a súlykompenzációról, hogyan működik, mikor ki kap, hogy veszít és mennyit? Mostani verseny után hogyan állnak kg-al?
Egyébként tényleg fergeteges volt, nem csak a verseny, hanem a körítés is.