A B csoport egyik időzített bombája épp a népszerűsége volt, a nézők a pályán szaladgáltak, több halálos áldozatot követelő baleset is történt
Nem árt néha felrázni magunkat, álmosító az irodai lét, a home office kényelme pedig még inkább elpuhíthat minket. Ilyenkor kell valami, ami kicsit felráz, visszazökkent, erre pedig nekünk nem is lehet jobb megoldás néhány üvöltő versenyautónál, azokból is a leghíresebbeket vettük most elő, a B csoportos raliautókat. Készült egy csodálatos, negyedórás összeállítás mindabból, amit adott a világnak, és abból is, amit elvett a raliversenyek aranykora. Az eredeti felvételeket bravúros vágással szerkesztették össze korabeli népszerű dalok felhasználásával. Beszippant, és negyed óra alatt megismertet a korszak lényegével, amiben sokkal több volt annál, mint a száguldó versenyautók előtt átszaladó nézők és a folyamatosan szomjas versenyzők.
Henri Toivonen hasonló Lancia S4-esével szakadékba zuhant 1986-ban, a baleset után pár órával az egész B csoportos versenysorozatot eltörölték, örökre
A B csoport rengeteget adott és nagyon sokat el is vett az autóversenyek világából. A gyártók többsége arra használta a sorozatot, hogy a legfrissebb és legdurvább fejlesztéseiket tesztelhessék. Az Audi quattro hajtása például itt ért össze, az S1-gyel végigverték a mezőnyt, az összkerékhajtás és a turbómotor lett az új sztenderd. A sorozat csúcspontján már 500 lóerős autókkal versenyeztek, melyek 3 másodpercen belül futották meg a 100 km/h-s tempót és kevesebb mint 10 alatt a 200-at, mindezt a '80-as évek közepén. Nem csak az autók, a versenyek kultusza is ekkor volt a csúcsponton, a szakaszok minden egyes kanyarjában emberek százai várták az elszáguldó, tűzokádó és üvöltő raliautókat. Az embertömegen vágtak át a versenyzők száguldva, Walter Röhrl is úgy nyilatkozott, hogy nincs helye hibának, mert egyetlen rossz mozdulattal nem csak a technikát nullázzák le, és nem csak egy-két ember fog meghalni. A tragédia be is következett, többször is, Portugáliában négy ember meghalt és 31-en sérültek meg, amikor egy Ford RS200 a nézők közé csapódott. A végső döfést Henri Toivonen végzetes balesete hozta meg. A Tour de Corsén szenvedett balesetében ő és navigátora, Sergo Cresto bennégtek a Lancia S4-ben, miután lezuhantak a szakadékba, az autó szinte azonnal kigyulladt. A B csoportot órákkal a tragikus baleset után végleg eltörölték, az autókat nem lehetett többet használni versenyeken, a csúcskategória az akkori A csoport lett.