Kapott még egy ajtót a Fiat 500e

3+1 néven érkezett egy olyan Fiat 500 kivitel, amire került még egy darab oldalajtó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Márciusban mutatkozott be az új Fiat 500, mégis most láthatjuk csak először a legérdekesebb kivitelt. A 3+1 összesen három oldalajtót kap.

Pont a globálisan alkalmazott kijárási korlátozások életbe léptetése közben debütált Olaszországban a Fiat 500 új generációja. A Fiatnál nem tudták már tovább húzni, ezért mindenképp bemutatták az újdonságot, mely változatlan stílussal, kisimultabb vonalakkal, új alapokon folytatja. Az új Fiat 500 már csak elektromos kivitelben fog készülni, így a neve is 500e, de csak most láthatjuk először azt a verziót, ami mindenképp a legérdekesebb. A fotókon az új Fiat 500e 3+1 látható. A képlet egyszerű, az újdonság 3+1 ajtóval rendelkezik, azaz összesen négyajtós, de megmaradt a forma. Ha bal oldalról nézzük, semmi különbséget nem találunk, ha jobbról, akkor egyetlen új panelvonal lehet feltűnő. Jobb oldali ajtaja mögött kialakítottak egy jóval kisebb ajtót, mely a Mazda RX-8, vagy épp az MX-30 mintájára hátrafelé nyílik. A felemás megoldás emlékeztethet a Hyundai Velosterre is, ám a Fiat 500e 3+1 hátsó ajtaja a Mazdákhoz hasonlóan csak akkor nyitható, ha az első ajtó is nyitva van. Erre biztonsági okokból van szükség, az ilyen szembe nyíló ajtók nem véletlenül kapták az öngyilkos ajtó becenevet.
Hirdetés
A karosszéria méretei egyáltalán nem változnak, az autó súlyán is csak plusz 30 kiló keletkezett, így a mérnökök azt állítják, semmiféle különbség nincs az 500e és az 500e 3+1 dinamikájában. Azt mondják, a harmadik oldalajtót azok számára fejlesztették, akik családi autóként is használnák az 500-ast, vagy épp barátokat is fuvaroznának, az ő beszállásukat könnyítik ezzel. A megoldás elegáns, miután az autó formáján nem jelentkezett változás, a jobb oldali plusz osztás pedig fel sem tűnik elsőre, még a jobb oldali ajtó is megegyezik a hagyományos kivitelekével. A 3+1 első körben egy tetőig felszerelt La Prima nevű szériában lesz elérhető - többek között adaptív tempomattal, teljesen ledes fényszórókkal, táblafelismerővel és 360 fokos kamerával.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.10.26. at 07:41
    Permalink

    Kíváncsi leszek az itthoni árazásra. A l’Ungheria verzióról már volt hír, hogy meg lehessen kapni érte az állami támogatást.
    Várható volt a “la Prima” a drágább kivitel lesz. A normál 500e-ből 320km-es helyett lesz 185 km-es hatótávú verzió. Olaszországban a hírek szerint elég nagy támogatást lehet igényelni. 6000€ a villanyautó támogatás és további 4000€, ha le is adod a korábbi autódat (roncsautó prémium). Így a 10000€-os támogatással már kicsit olcsóbb a rövid hatótávú verzió, mint normál belső égésű motorral felszerelt 500. Állítólag a 3+1-et csak a nagyobb hatótávval lehet rendelni.

Vélemény, hozzászólás?