Kapósabb, mint hinnéd – Opel Corsa B
Opel Corsa B 1.2 City, 1997 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elavult, régi és csupa rozsda, de sosem volt vele nagyobb gond, továbbá kinevelt négy tanulóvezetőt. Valódi családtag, fájó szívvel, de mennie kell. Mégis kinek kellene így? Már el is vitték!
Borzalmasan gyorsan repül az idő, hiába az örökzöld formaterv, ha az undorító barna szörnyeteg, a rozsda már csócsálja a karosszériát. Nem kíméli a régi Opeleket, F Astrák, B Corsák, Vectrák, mindnek ez a vége, pedig a legtöbbre igaz, hogy a technika még bírná. A legtöbb hasonló korú Corsát támadja a rozsda és pár éven belül felemészti, hiszik vagy sem, akkor is, ha garázsban lakik. Ez a Corsa kilenc éve került jelenlegi tulajdonosához, én több mint nyolc éve követem az életét és tudom, hogy nagyon keveset éjszakázott a szabad ég alatt, mégis a rozsda lett a veszte. Már kilenc éve sem ért túl sokat, ma pedig annak is csak a töredékét lehet érte elkérni, pedig megy, mindig, minden körülmények között. Gazdaságilag már nem érné meg a lakatolás, hiszen többe kerülne, mint amit az autó ér, ám vannak olyan ütőkártyái, amik jelentősen emelhetnek az értékén.
Vannak ezek a tipikus jelzők, mint a hölgy tulajdonos, nem dohányzó, garázsban tartott, második autóként használt. Nagyon durva, de ezek mind igazak erre a Corsára, de lássuk csak, mik vannak ezek mögött, ami minden egyes így hirdetett autóra tökéletesen igaz. A tulajdonos valóban hölgy, még jogosítványa is van, ám sosem vezette az autót.
Ebben az esetben a család felnövő tagjai tanultak meg vezetni a Corsán, összesen négyen.
Pontosan ezért teljesen lényegtelen, ha ezt látjuk a hirdetésben, a többi jelző mondjuk itt nem takar semmi tragikusan különböző valóságot. Na jó, második autó volt, de nem ment jelentően kevesebbet az elsőszámúnál. Szóval van egy tanulóautónk, ami apró sérülésekből gazdag, ám komolyabb sérülése csak az előző tulajánál volt, akkor a hátulját kellett erősebben javítani. Csoda, ha egy idős autó kibírja nagyobb bajok nélkül, hogy egynél több tanulóvezető megy át rajta, itt meg egyből négy sofőrt nevelt ki úgy, hogy közben még kuplungcsere sem volt szükséges.Ezzel vált valódi családtaggá a Corsa, hiszen mindenkin csak segített és sosem okozott bosszúságot. Szervizben mindig időben volt része, olajat, szűrőket, fékeket folyamatosan kapott, ha éppen kellett. Motorja az ősrégi négyhengeres, nyolcszelepes, csupán 45 lóerős 1,2-es, ám ennél jobbat nem is lehetne hozzá kívánni. A frissítés küszöbén készült, ebben az évben már 16 szelepes 1,2-es is volt hozzá, ám ez még a kifutó szériából való. Az utóbbi hónapokban gyengélkedett indításnál, majd nem akart beindulni, de nem is tekerte, így első gyanúnk, miszerint az önindító adta fel, beigazolódott, pár ezer forintból kicserélték, ennél nagyobb behatás nem érte a technikát. Pöccre indul, nincs keserves tekerés, hidegen már elég csattogós a hangja, de bemelegedés után kisimul.
Mind a 45 lóerő érződik benne és annak ellenére, hogy csak ennyit teljesít, lendületesen lehet vele haladni. Nem marad le a forgalom tempójától, nem fogjuk rosszul érezni magunkat vele.
Az Opel csoda kormányművet tudott gyártani a szervótlan autókhoz. Emlékszem, már az E Kadettet is egyszerű volt terelgetni, miután picit megmozdítottuk. A Corsa ugyanez, olyan, mintha valami korai hidraulikus rásegítés dolgozna, annyi különbséggel, hogy álló helyzetben közel lehetetlen elforgatni a kormányt, parkolni viszont rendkívül egyszerű vele. Nagy a volán és nem is légzsákos, nagyokat kell tekerni a kormányon de hamar rá lehet érezni. Egyedül a kilátással van gond, méghozzá az apró, teljesen síklapú tükrök miatt, így aki ezzel megtanul tükörből tolatni, annak semmi mással nem lesz gondja. A váltó már fáradt, a kulisszában érezni kell a fokozatok helyét, de nem lehetetlen eltalálni, ez is az első métereken megszokható. Futóműve szinte hibátlan, így arra nem is pazarolnék karaktert, beszéljünk inkább erről a rozsda dologról.
Hogy hol rozsdásodik, azt nem nehéz kitalálni: mindenhol.
A géptető élétől a csomagtérig, de a legtöbb csupán esztétikai és jellemző helyek. Hogy az ajtó kellős közepén miért indul el a rozsdafolt, arra még nem találtam választ, de mivel több B Corsán is láttam már, így gyártás közbeni hanyagságra gyanakszom. Van baj a hátsó ablakok alsó élénél, a hátsó sárvédőknél, na meg az elsőknél is. Alatta nem jártam, de elvileg semmi komoly, ami viszont látszik a hátsó tornyoknál, az sokakat elrémiszthet. Na igen, a csomagtér fedelét felnyitva a jobb oldali tornyon szinte át lehet látni, itt már nem lehet halogatni a beavatkozást, ahogy a bal oldali ajtó keretéből kiszakadt határólót is megérné kijavítani. Ez a rész már nem az az otthon megfoltozgatom hozzáállást igényli, rendesen ki kell javítani.Korábban a bal első ülés hátsó bekötési pontjai eltörtek, vélhetően a sok visszacsapással járó hajtogatástól. Meg aztán ki is voltak már ülve, javítás helyett egyszerűen kicserélték őket egy fiatalabb autóból származó, ráadásul állítható magasságú darabokra, így mondható, hogy kényelmesek. Korábban öten is mentünk vele nyaralni, nem mondom, hogy tágas, de azért elférni benne, a motor pedig bírja a terhelést.
Hogy mennyi kilométert futott, arra nehéz választ adni, mert még a kilenc évvel ezelőtti vásárlás előtt kiakadt a számláló öt darab kilencesnél. Azóta meg évente durván ötezer ment bele.
Mindegy is, hogy mennyi van benne, mert a technika működik, de a karosszériával foglalkozni kell, amit hiába az erős családi kötelék, itt már nem fog megkapni, jön helyette egy újabb autó. Ha létezik olyan, hogy szükségautó – márpedig létezik - akkor ez a Corsa az, és ezt az is megerősíti, hogy töretlenül működik, legyen bármilyen körülmények között tartva. 120 ezerért még több mint egy év műszaki vizsga és két szett (téli, nyári) lemezfelnire szerelt gumi is járt hozzá. Ha kétlik, hogy egy ilyen csupaszív rozsdaboglya kéne valakinek, arra most rácáfolnék.
Elkelt. Egy nap alatt, és folyamatosan csörgött a telefon.
Az első, aki megnézte, el is vitte. Hogy lejárja-e még azt az egy év műszakit, vagy felújítja, nem tudom, de remélem az utóbbit, hisz remek kisautó.
„Emlékszem, már az E Kadettet is egyszerű volt terelgetni, miután picit megmozdítottuk.”
Ezt én is tanúsíthatom, van a családban egy ötajtós, én is vezetem néha, vezethetőség terén a ’92-es Ford Escortomhoz képest nem érzek visszalépést. Állítólag a Skoda 105-120 kormányzása is ilyen, a könnyű orr miatt. A váltó elég gatya, lötyögős, könnyű melléváltani – én ilyennek képzelek el egy korabeli francia váltót(bár a mostaniak is ilyenek :D). A múlt héten egy bevásárlóközpont parkolójában sikerült egy Daewoo Racer mellé beállnom(szintén ötajtós), és szemrevételeztem a külső és belső eltéréseket a német és a koreai kolléga között 😀
„A váltó elég gatya, lötyögős, könnyű melléváltani – én ilyennek képzelek el egy korabeli francia váltót(bár a mostaniak is ilyenek :D)”
Ülj be egybe baszod, olyan unalmas az okoskodásod már…
„Mind a 45 lóerő érződik benne és annak ellenére, hogy csak ennyit teljesít, lendületesen lehet vele haladni. Nem marad le a forgalom tempójától, nem fogjuk rosszul érezni magunkat vele.”
Remélem ez csak vicc akart lenni.
Van egy közmondás:
Öreg Astra nem rakéta,
maradt neki 40 lova.
Az utakon csúszik-mászik,
ha le nem robban, mindjárt-máris.
Ez főleg az 1.4 8V kombi, legázosított szutykokra jellemző.
Nem megy, ki kell nyomni a szemét, hogy megmoccanjon, kóválygós lötyögős plötty a váltója, kasztnitól tetanuszmérgezést kapok, ha ránézek! Gyakorlatilag bármely kisautó kenterbe vágja, a kopel a leghurutosabb, a leglassabb, amit valaha kitaláltak. Absz. nem értem, mi keresnivalója van a földön! Keveset eszik? persze így: 1-esbe 10km/h, kettesbe 20km/h, 3-asba 30km/h, 4esbe 40km/h… szánalmas puritán okádék förtelmes fostalicska.
Jelen eseti korzika 1.2 8V 44ló!!! VOLT, 25 évvel ezelőtt! És az is a főtengelyre leadott és nem a kerekekre jutó! Mára maradt belőle, jobb esetbe 35ló! Top Speed: 130Km/h
Ültem 1.4-es 8v korzikába az papíron 58 ló VOLT anno! na az 15 évvel ezelőtt vitte a 150-et. 0-100 az 30mp körülre tehető, erőtlen kulagép, rakás sz@r fostalicska! de az astra is!!!
Kopel modellek közül 1, azaz egy modell ami valamire való: a cascada!
Ui.: A totalcar vezetői megmérettetik, akár az erőpadon, de nagy szégyenfoltot hagyna, ez a szar taliga.
Köszönöm, hogy vagy nekünk! Jól leírtad azt amit másnak nem volt bátorsága, főleg a gagyi becézgetéseid ütnek. Konkrétan sz@r a dumád és fostalicska a véleményed. Azért nézz körül mennyi van még körülötted a vágyaid tárgyából és még akár jó állapotban is futnak. Bár egyre több van lomisoknál és olcsó kőműveseknél, de ezt mind mi termeltük ki.
Na ide figyelj tomika!!
Nem téged fikáztalak, hanem ezt az autó számba vett szar darabot! (ami csak kocsi)
De így másként tekintek a helyzetre, személyesen neked megyek!
Tehát trabant is tudja ezt a teljesitményt 2 ütemben, fele akkora motor köbcentivel!
Kopel tulaj vagy? Téged is megfertőzött a fillérbaszóság? Nagy köbcenti-minden gyártónál kisebb teljesítmény kategóriájában?
gyakorlatilag egy ezres swift odabassza az 1.2-es 8 szelepes korzát! Ez az igazság, nem fikázás!
De hogy engem fikázni mertél, nemhogy visszaadom, de legyalázom a hirneved a picsába. Tehát totalcar.hu ami valamire értelmes magyar oldal, nem ez a szar! Minden kocsi jó neked, nem beszélsz a negativumokról, minden tökéletes, a lófaszt! Butitod a népet! Mennyi jó állapotú fut körülöttem? és az mennyibe is került tomika???? Hogy így nézzenek ki, h épp átpattinthatók legyenek vizsgán két évre? hm? „Vágyaim tárháza”? ezt honnan a faszbol szülted? Akármelyik kisautó erősebb ettől a szar tragacstól. Ui.: Kesztyűtartóajtóra nem volt pénz, vagy mi a retek van? Bár úgy se esik ki onnan semmi, mert padlógázon is olyan tohonya lomha szartaliga h iihajj!
kormány és a pedálkiosztás jobbra van eltolva az egyenes nézethez képest, így olyan „majom a köszörűkövön” érzés vezetni korzikát, fasztrát…
Hát lehet hogy még sok van belőlük, lehet hogy nagyon jók,de sajnos nekem csak rossz tapasztalataim voltak velük(kettő is volt a cégnél)
Nem agyonhajtott autókra kel gondolni, de egyfolytában volt valami, legsűrűbben az EGR szelep tisztítás volt, majd később csere, valamint a légtömegmérő meghibásodások sokasága.
Gyakorlatilag az első EGR tisztítás után soha nem volt jó az autó, ingadozó alapjárat, volt hogy 8-9-litert betekerte..stb.
Légtömegmérő-lambda szonda kombó csere után még rosszabb lett, hidegben leállt lámpánal, nem akart beindulni, rengeteget evett.
Elég sűrűn volt takarítva-mosva de 3-évesen már jelentkeztek az ajtópántokon és néhány helyen a rozsda jelei, szóval nem tudom, lehet csak én fogtam ki rosszat, vagy mind ilyen.