Kapcsold a tizedik sebességet: fogyasztást csökkent a Hyundai

Három év múlva érkezik a Hyundai tízfokozatú automata váltója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A nagy autóknál a motor leméretezése mellett a több fokozat is segít leszorítani a fogyasztást.


Maga a Hyundai Motor elnöke, Park Seong Hyon nyilatkozta, hogy cége 2014-ben tízfokozatú automata váltóval fogja piacra dobni luxusmodelljeit, feltehetően az Equus és Genesis modellekre utalva.
Az utóbbi időben nagyon megindult a fokozatok számának növelés, mind automata, mind manuális fronton, amit a technológiai fejlettség ékes bizonyítása mellett elsősorban a CAFE, Corporate Average Fuel Economy, azaz a cégek modellkínálatának átlagos fogyasztását korlátozó, folyamatosan szigorodó rendelkezések indokolnak. Nem is olyan régen a hatfokozatú automata váltó még a legkülönlegesebb modellek kiváltsága volt, de gyorsan jött a hetedik és a nyolcadik fokozat, amit a nagy luxusgyártók gyorsan átvettek, a hat- és hétfokozatúak pedig már a kisautókhoz is elérhetők. A motorok leméretezése mellett a fokozatok számának növelése, és a hosszú végáttételek alkalmazása is segíti a fogyasztás és a CO2-kibocsátás visszaszorítását.
Ugyanakkor nemcsak az automata váltóknál szaporodnak a fogaskerekek, az új 911-esben a Porsche bevezette a duplakuplungos PDK váltóból kifejlesztett, világelső hétfokozatú kézi váltót. Most a Hyundai bejelentése sokkolhatja a többieket, de ez is csak addig lesz különlegesség, amíg valaki elő nem áll tizenegy fokozattal...
Mármint a kerékpárváltó-gyártókon kívül, hiszen náluk már évek óta tizenegy fokozatú agyváltó a követelmény a legfelső kategóriában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?