Kaotikus, de hasznos nap Jerezben
Kiss Pál Tamás befejezte a GP3-as tesztet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sikeresen fejezte be idei ötödik és egyben utolsó GP3-as tesztnapját Kiss Pál Tamás, aki egész jól ráérzett az autóra.
Na de ott tartottunk, hogy sok volt a piros zászló. „Délelőtt még szerencsésebb voltam, mert az első szett új gumival tudtam egy jó időt menni, és a hetedik helyen álltam. Felraktuk a második szett új gumit, bemelegítettem, de az első gyors köröm előtt piros zászlóval megszakították az edzést. Bementem a boxba, kihűlt a gumi, ami utána már soha nem tapad úgy, mint amikor először bemelegítetted, úgyhogy nem tudtam javítani az időmön.”
Délután persze mindenki ki akarta használni az utolsó lehetőségét és egy komoly köridővel akarta bizonyítani csapatának és támogatójának, hogy helye van a sorozatban. Ennek megfelelően sok volt a kicsúszás is, ami miatt lépten-nyomon meg kellett szakítani az edzést.
„A délután egy katasztrófa volt. Felraktuk az új gumikat, mentem egy gyors kört, piros zászló. Aztán folytatódott az edzés, bemelegítettem a gumikat, piros zászló. Majdhogynem ötpercenként szakították meg az edzést, így délután nem tudtam igazán mérvadó időt teljesíteni.”
Ennek ellenére azért ez a tesztnap sem múlt el eredmény nélkül. Tomi a múlt héten Estorilban és most Jerezben is folyamatosan az első öt-tízben szerepelt, csak éppen az újgumis körök nem jöttek össze neki. De másoknak sem, hiszen ha csak a jerezi időeredményeket nézzük, hatalmas volt a szórás.
„Nagyon erős a mezőny, és nagyon szorosak az idők. Mind a két tesztre igaz volt, hogy nem olyanok jöttek ide, akik ki akarják próbálni, fekszik-e nekik ez a széria, hanem már a jövő évre készülnek, tanulják az autót, a beállításokat. Én is ezt tettem.”
„Nagyon sokat tudtam tanulni a két teszt alatt. Ma már egy kicsit jobban ráéreztem az autóra. A GP3 valóban egy lépcsővel komolyabb, mint a Formula Renault volt. Ezzel az autóval például nem lehet gurulni, ha lelépsz a fékről, azonnal gázt kell adni, mert különben leesel a pályáról. Nagyobb a leszorítóerő is, ami miatt el kell hinni, hogy ha gyorsabban mész be a kanyarokba, akkor jobban tapad az autó. Összességében nagyon tetszik a kategória és szerintem nagyon erős volt a mezőny mindegyik teszten. Az első 25 versenyző itt olyan kemény, mint a Formula Renault-ban az első tíz volt, gyakorlatilag közülük bárki végezhetne dobogón.”
Tomira a csomagolás után még egy könnyed vacsora vár ma, a szombati nap teljes egészében az utazással telik, vasárnap pihen egy kicsit, aztán hétfőn jöhet az egyetem.
Ja és aki a tegnapi cikk után aggódott volna, a pincér végül megértette, hogy Tomi mit szeretne és tényleg csirkét kapott vacsorára.
GP3 teszt október 22. (péntek) délelőtti végeredménye:
- Nigel Melker RSC Mücke Motorsport 1:34,747
- Michael Christensen MW Arden 1:34,958
- Roberto Merhi Addax Team 1:34,980
- Simon Trummer MW Arden 1:35,020
- Nico Muller Jenzer Motorsport 1:35,036
- James Calado ART Grand Prix 1:35,073
- Carlos Sainz Jr Addax Team 1:35,073
- Carlos Muñoz RSC Mücke Motorsport 1:35,131
- Alexander Sims Status Grand Prix 1:35,161
- Kiss Pál Tamás Atech CRS GP 1:35,188
- Robin Frijns Manor Racing 1:35,283
- Willi Steindl RSC Mücke Motorsport 1:35,285
- Antonio F. da Costa Carlin 1:35,326
- Adrien Tambay Manor Racing 1:35,395
- Callum Macleod Carlin 1:35,475
- Marlon Stockinger Jenzer Motorsport 1:35,508
- Thomas Hylkema Manor Racing 1:35,545
- Matias Laine Mw Arden 1:35,562
- Arthur Pic Tech 1 Racing 1:35,611
- Leonardo Cordeiro Status Grand Prix 1:35,644
- Aaro Vainio Tech 1 Racing 1:35,690
- Nick Yelloly Atech CRS GP 1:35,715
- Juan C. Sistos Jenzer Motorsport 1:35,733
- Albert Costa Atech CRS GP 1:35,829
- Miki Monras Tech 1 Racing 1:35,846
- Rio Haryanto ART Grand Prix 1:35,865
- Pedro Nunes ART Grand Prix 1:35,904
- Facu Regalia Status Grand Prix 1:36,066
- Conor Daly Carlin 1:36,160
- Vittorio Ghirelli Addax Team 1:36,576
- Michael Christensen MW Arden 1:35,509
- Rio Haryanto ART Grand Prix 1:36,255
- Alexander Sims Status Grand Prix 1:36,337
- Simon Trummer MW Arden 1:36,343
- Matias Laine MW Arden 1:36,394
- Adrien Tambay Manor Racing 1:36,402
- Nico Muller Jenzer Motorsport 1:36,441
- Arthur Pic Tech 1 Racing 1:36,537
- Carlos Muñoz RSC Mücke Motorsport 1:36,537
- Facu Regalia Status Grand Prix 1:36,593
- Antonio F. da Costa Carlin 1:36,609
- Roberto Merhi Addax Team 1:36,699
- James Calado ART Grand Prix 1:36,700
- Robin Frijns Manor Racing 1:36,722
- Willi Steindl RSC Mücke Motorsport 1:36,827
- Carlos Sainz Jr Addax Team 1:36,838
- Kiss Pál Tamás Atech CRS GP 1:36,857
- Callum Macleod Carlin 1:36,866
- Albert Costa Atech CRS GP 1:37,001
- Conor Daly Carlin 1:37,023
- Nigel Melker RSC Mücke Motorsport 1:37,024
- Pedro Nunes ART Grand Prix 1:37,079
- Thomas Hylkema Manor Racing 1:37,108
- Juan C. Sistos Jenzer Motorsport 1:37,157
- Miki Monras Tech 1 Racing 1:37,194
- Aaro Vainio Tech 1 Racing 1:37,212
- Nick Yelloly Atech CRS GP 1:37,229
- Marlon Stockinger Jenzer Motorsport 1:37,460
- Leonardo Cordeiro Status Grand Prix 1:37,489
- Vittorio Ghirelli Addax Team 1:37,589