Káosz és dugó: ilyen volt a nyaralás a Balatonon az M7-es előtt

Bármilyen hihetetlen, voltak idők, amikor csak egy irányba lehetett az M7-esen közlekedni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az M7-es autópálya építése anno a vártnál lassabban haladt, ezért a félkész autópályán kénytelen volt a hatóság különleges intézkedéseket bevezetni.

A nyár kellős közepén a fővárosból sokan indulnak hétvégente a Balatonra autóval, hiszen vízközelben mindig elviselhetőbb a hőség. Evidens, hogy manapság a fővárosból mindenki az M7-es autópályán gurul le a magyar tengerhez. De voltak idők, amikor Budapestről csak a 7-es úton lehetett lejutni a Balatonra. Bő 60 éve ugyanis az M7-es autószráda nem létezett. Akkoriban még nem voltak az egész országot egyenesen átszelő utak - csupán az M1-es létezett - és az 1960-as évek végén kezdtek a Székesfehérvár felé kanyargó autópálya építésébe.
Hirdetés
Már ekkoriban is sokan töltötték a nyári hétvégéket a Balatonon, a sztráda építése nagyon lassan haladt, és egyre nagyobb dugók alakultak ki vasárnaponként Budapest irányába. 1972-ben aztán úgy döntöttek a hatóságok, hogy minden hétvégén egyirányúsítják a félkész autópályát a főváros felé, ezzel megakadályozva a hatalmas dugók kialakulását a nyári időszakban. Mindkét irányban csak három évvel később, 1975-ben épült meg az autópálya. Az alábbi videóban az út építési folyamatát nézve lehet nosztalgiázni. Az autópályán IFA, Trabant és Lada követi egymást végeláthatatlanul, ezzel 57 évvel visszatekerve az idő kerekét néhány perc erejéig.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Káosz és dugó: ilyen volt a nyaralás a Balatonon az M7-es előtt

  • 2023.07.09. at 01:31
    Permalink

    Huhh, mennyi rossz emlék van az M7-esen közlekedő úrvezetőkről. Hiába nyílegyenes autópálya, az emberek egy része így is megtalálja a módját a veszélyhelyzet okozásnak.
    A kamionstop előtti időkben gyakori Trabanttal Rábát előzni műveletekkel nem csak az volt a probléma, hogy ez egy csiga a lajhár ellen küzdelem, hanem hogy a Trabant sofőrök halált megvető bátorsággal bíztak gépük erejében, s igencsak meglepetésként érte őket, ha a kamion elé érve hirtelen megkapták az oldalszelet a nyílt szakaszokon. De a lerobbant, s út szélén szerelgető embereket is szörnyű nézni a régi felvételeken, ebből is mennyi haláleset lett anno…

Vélemény, hozzászólás?