Kanyarba lassan be, kanyarból gyorsan ki: AMG-tréning ingyen 5. rész
AMG Driving Academy: versenyvonal, kanyarvétel
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az eddig tanultakat most a versenypályás kanyarvétel alapjaival foglaljuk össze az AMG Driving Academy segítségével.
A sorozat kezdetén leírtuk, hogy a tananyag bizonyos részeit már az alap vezetőoktatásban kötelezővé tennénk. Ezzel szemben az ötödik fejezet már a versenypályára koncentrál: körüljárja, mi az a versenyvonal, milyen részekből áll egy kanyar, és tippeket kapunk arra, hogyan szaggathatunk végig a leggyorsabban a versenypályán az egymást követő fordulók helyes fűzésével.
Egy versenypályán rengetegféleképp lehet végigmenni, de csak egy leggyorsabb út van. A tökéletes kör megtételéhez nem a nagy sebességgel teljesített egyeneseken, hanem az optimális tempóval megtett kanyarokon át vezet az út. Minden kanyarnak van egy kezdete és egy vége, valamint egy csúcspontja. A kezdeti pontnál fordítjuk az autót az ívre, a csúcsponton vagyunk legközelebb a belső ívhez, innen már kifele tartunk, és ha jól találtuk el a vonalakat, ettől a ponttól kezdve már két lábbal állhatunk a gázpedálon.
Itt is nagyon fontosak a finom kormánymozdulatok, hiszen minél kisebb ráhatással fordulunk, annál gyorsabban haladhat előre az autó, és, ha emlékszünk még a gumik tapadási felületéről szóló részre, azt is felidézhetjük, hogy minél kevésbé tolódik el az ideálistól az autó súlypontja, annál könnyebb lesz megkezdeni a következő manővert és megőrizni a stabilitást.
Aki szeretné élőben is kipróbálni ezeket a mozdulatsorokat, de van annyira felelős sofőr – és mi nemcsak reméljük, de kifejezetten feltételezzük olvasóinkról, hogy tökéletesen tisztában vannak lehetőségeikkel és a közúti autózás korlátaival – hogy eszébe se jusson közúton belső ívet közelíteni, vagy megkockáztatni egy megpördülést, annak azt javasoljuk, hogy látogasson el valamelyik versenypályánk nyílt napjára, ahol védett, biztonságos körülmények között lehet megpróbálni Micheliszéket utánozni.
Egy versenypályán rengetegféleképp lehet végigmenni, de csak egy leggyorsabb út van. A tökéletes kör megtételéhez nem a nagy sebességgel teljesített egyeneseken, hanem az optimális tempóval megtett kanyarokon át vezet az út. Minden kanyarnak van egy kezdete és egy vége, valamint egy csúcspontja. A kezdeti pontnál fordítjuk az autót az ívre, a csúcsponton vagyunk legközelebb a belső ívhez, innen már kifele tartunk, és ha jól találtuk el a vonalakat, ettől a ponttól kezdve már két lábbal állhatunk a gázpedálon.
Itt is nagyon fontosak a finom kormánymozdulatok, hiszen minél kisebb ráhatással fordulunk, annál gyorsabban haladhat előre az autó, és, ha emlékszünk még a gumik tapadási felületéről szóló részre, azt is felidézhetjük, hogy minél kevésbé tolódik el az ideálistól az autó súlypontja, annál könnyebb lesz megkezdeni a következő manővert és megőrizni a stabilitást.
Aki szeretné élőben is kipróbálni ezeket a mozdulatsorokat, de van annyira felelős sofőr – és mi nemcsak reméljük, de kifejezetten feltételezzük olvasóinkról, hogy tökéletesen tisztában vannak lehetőségeikkel és a közúti autózás korlátaival – hogy eszébe se jusson közúton belső ívet közelíteni, vagy megkockáztatni egy megpördülést, annak azt javasoljuk, hogy látogasson el valamelyik versenypályánk nyílt napjára, ahol védett, biztonságos körülmények között lehet megpróbálni Micheliszéket utánozni.