Kánikulával és kemény küzdelmekkel rajtolt a WTCC Argentínában
WTCC Argentína: Michelisz Norbi csodát tett, kétszeresen hatodik
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Michelisz Norbert két hatodik hellyel, a legjobb privát versenyzőként zárta az első versenyhétvégét, utóbbi miatt dobogóra is állhatott.
A szombati időmérőn a Citroën fölénye érvényesült, hiszen az első négy helyen az ezzel a márkával versenyzők végeztek és ötödik lett a portugál Tiago Monteiro. Így az első sorból az ottani kedvenc és a tavalyi világbajnok José-Maria López indulhatott csapattársai előtt. Érdekesség, hogy bár jogosult lett volna az egyes rajtszám viselésére, ragaszkodott a 37-eshez.
A vasárnap kánikulai hőségben elrajtoló mezőny startját talán legjobban Michelisz kapta el és ezzel az első kör végén már az első tízben volt. Ellenben a citroënes Ma Csing Hua teljesen beragadt, szerencsére nem történ baleset. De jól jött el a francia Yvan Muller is, aki lerajtolta az élmenőt, de López később visszavette az elsőséget, bár kétszer összekoccantak.
Míg az élen már az első kör felénél beállt a sorrend (López, Muller, Loeb, majd a két gyári hondás Monteiro, Tarquini), addig a hátsó traktusban komoly harc folyt a jobb pozíciók megszerzéséért. Az angol Thompson (LADA) és a francia Filippi koccantak, melynek eredménye az lett, hogy mind a két versenyzőnek ki kellett mennie a boxba. A ladásnak nagyon fontos volt, hogy az autóját rendbe hozzák, mivel a második futamon az élről indulhat.
A sorozatba visszatérő olasz D’Aste, a marokkói Bennani, az angol Rob Huff és Tom Chilton, a holland Tom Coronel valamint Michelisz hatalmas csatát vívott a jobb helyezésekért, aminek az egyik eredménye az lett, hogy a marokkói szabálytalanul ment bele a vele csatázó Rob Huffba, aki feladni kényszerült a versenyt. Ezért a megmozdulásáért később Bennanit box utca áthajtásra ítélték, így végül az utolsó helyen intették le.
A magyar versenyző ügyesen kihasználta az adódó lehetőségeket, precízen és keményen versenyzett, nem vállalt felesleges kockázatot és végül a hatodik helyen ért célba a két gyári Honda mögött. Ezzel az eredménnyel a legjobb független versenyző lett, így a szabályok értelmében ő is a dobogóra állhatott. A versenyt Pechito López nyerte meg francia csapattársai, Yvan Muller és Sébastian Loeb előtt. A futamot négy versenyző nem tudta befejezni.
WTCC 2015, Argentína - az 1. futam eredményei
Versenyző | Autó | Idő | |
1. | J.M. López | Citroën C-Elysée | 23:25.060 |
2. | Y. Muller | Citroën C-Elysée | +3.170 |
3. | S. Loeb | Citroën C-Elysée | +7.500 |
4. | T. Monteiro | Honda Civic | +14.168 |
5. | G. Tarquini | Honda Civic | +16.322 |
6. | N. Michelisz | Honda Civic | +18.470 |
7. | Q.H. Ma | Citroën C-Elysée | +20.164 |
8. | T. Chilton | Chevrolet RML Cruze | +23.499 |
9. | S. D'Aste | Chevrolet RML Cruze | +27.306 |
10. | R. Rydell | Honda Civic | +30.266 |
11. | D. Borkovic | Honda Civic | +34.387 |
12. | G. Demoustier | Chevrolet RML Cruze | +36.213 |
13. | M. Bennani | Citroën C-Elysée | +37.906 |
Kiesett | |||
14. | T. Coronel | Chevrolet RML Cruz | - |
15. | H. Valente | Chevrolet RML Cruz | - |
16. | R. Huff | Lada Vesta | - |
17. | J. Thompson | Lada Vesta | - |
18. | J. Filippi | Chevrolet RML Cruze | - |
A második futamra az orosz (ladás) csapatnak sikerült megjavítania James Thompson autóját, aki a pole pozícióból rajtolhatott ezen a futamon, mellőle indult a holland Tom Coronel. A fordított rajtsorrendnek köszönhetően a Citroënek a negyedik és az ötödik sorba szorultak vissza. Michelisz, ahogy korábban is, az utolsó helyről rajtolhatott.
Mivel Rob Huff autójának javításával nem készültek el időben a szerelők, ezért ő csak a box utcából vághatott neki a versenynek. Bár mindent megtett a csapata, de Valente autóját végül nem tudták versenyképessé tenni a második futamra. A rajtnál nagy volt a tülekedés ugyanis Thompson nagyon beragadt, Coronel ugyan el tudott menni mellette, de az üldözők elől nem tudott meglépni és az olasz Tarqiuni a lökdösődésben a fűre került, majd a honfitársának, D’Asténak akadtak gondjai. Michelisz ismét nagyot rajtolt, bár egy kis adok-kapokba keveredett, szerencsére versenyben tudott maradni.
A korábbi dobogósok közül a francia Loeb volt az, akinek először sikerült az élbolyba verekednie magát. Igaz egy ideig előtte autózott a kínai Ma Ching Hua, de viszonylag hamar megelőzte márkatársát és az élre került. Coronel kisodródott a fűre, szinte felszántotta a bukóteret, majd rengeteg szennyeződést vitt föl a pályára, ami miatt beküldték a biztonsági autót. A versenytávot megemelték 15 körre.
Közben López agresszívan rágta át magát a mezőnyön, és mikor a Safty car kiment, akkor már a harmadik helyen volt Tarquini mögött, de pár kanyarral később, már erőből megelőzte az olasz hondást. A további sorrend Bennani, Monteiro, Muller és végül Michelisz. Borkovic, aki 207 cm magassága miatt nehezen tudja vezetni versenyautóját – a homológizáció miatt nem engedik hátrébb tolni az ülését -, feladni kényszerült a versenyt, miután ütközött a svéd Rydellel. Ezzel egyidőben, bár Muller elfékezte magát, de sikerült megelőznie a portugál Monteirot. Hiába tett meg mindent, hogy beérje Loeböt és Lópezt, nem sikerült neki, mivel belement Bennani autójába, majd feladta a versenyt.
Az egyéni pontverseny állása (élcsoport)
- López (argentin, Citroën C-Elysée) 5 pont
- Müller (francia, Citroën C-Elysée) 4
- Loeb (francia, Citroën C-Elysée) 3
- MA Qing Hua (kínai, Citroën C-Elysée) 2
- Tiago Monteiro (portugál, Honda Civic WTCC) 1
A konstruktőri pontverseny állása
- Citroën 9 pont
- Honda 5
- Lada 1
Az első három helyezett: Loeb, López – akinek így nem sikerült dupláznia és Tiago Monteiro, aki megtörte a Citroën egyeduralmát. Ezt a futamot végül hat pilóta nem tudta befejezni.
WTCC 2015, Argentína - a 2. futam eredményei
Versenyző | Autó | Idő | |
1. | S. Loeb | Citroën C-Elysée | 29:33.508 |
2. | J.M. López | Citroën C-Elysée | +4.690 |
3. | T. Monteiro | Honda Civic | +10.149 |
4. | G. Tarquini | Honda Civic | +11.564 |
5. | M. Bennani | Citroën C-Elysée | +14.956 |
6. | N. Michelisz | Honda Civic | +17.948 |
7. | Q.H. Ma | Citroën C-Elysée | +19.697 |
8. | T. Chilton | Chevrolet RML Cruze | +21.338 |
9. | R. Rydell | Honda Civic | +30.607 |
10. | G. Demoustier | Chevrolet RML Cruze | +32.304 |
11. | J. Filippi | Chevrolet RML Cruze | +42.280 |
12. | Y. Muller | Citroën C-Elysée | +43.627 |
Kiesett | |||
13. | Honda Civic | Proteam | - |
14. | T. Coronel | Chevrolet RML Cruze | - |
15. | R. Huff | Lada | - |
16. | J. Thompson | Lada Vesta | - |
17. | S. D'Aste | Lada Vesta | - |
Nem indult | |||
18. | H. Valente | Chevrolet RML Cruze | - |
Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport versenyzője a következőket mondta el az évad első versenye után: "Izzasztó futam volt. Megpróbáltam okosan beosztani az erőmet és ez szerencsére sikerült. Ennél több nem volt benne. Ha őszinte vagyok, akkor álmodtam egy pontszerző helyről, de hogy ennyi pont lesz már az első futamon, azt nem gondoltam volna. Örülök nagyon! A második futam is küzdelmes volt, és nem azért, mert megint hátulról indultam, hanem leginkább a meleg miatt, kánikula va, majdnem 150 liter víz fogyott el ma, ha nem több. Itt egy kicsit túllőttünk a célon, nehezen volt vezethető az autó, de összességében fantasztikus hétvége volt. Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy itt legyünk, elsősorban a csapatomnak, és a MOL-csoportnak."
Folytatás egy hónap múlva Marokkóban, a Hungaroringre május első hétvégéjén ér a mezőny.