Kánikulában kell autót honosítani!
Magyar rendszám 3 óra alatt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Pénteken vettük át, tegnap pedig már magyar rendszámát is megkapta az Olaszországban vásárolt Mazda MX-5. Van, hogy gördülékenyen megy az ügyintézés.
A bejelentkezés mondjuk nem volt egyszerű, telefonos érdeklődésünkre kaptuk a választ, hogy hétfőn akár este 7-ig is mehetünk. Mentünk is munka után, ott aztán kiderült, hogy külföldről származó autóval csak akkor tudnak fogadni, ha a "főnök" is ott van, mert ő tudja eldönteni, hogy milyen vizsgára kell küldeni. Mehettünk tehát vissza másnap délelőtt is, a főnöktől megtudtuk, hogy az amúgy érvényes külföldi vizsga csak akkor lenne honosítható, ha az eredeti rendszám lenne az autón. Azzal pedig csak akkor hozhattuk volna haza az autót, ha a másik országban állandó lakcímmel rendelkezve lett volna nevünkön a kocsi. Ez nem lehet túl gyakori eset, ezért aztán csaknem általánosnak tekinthető, hogy a külföldről származó autókat itthon mindenképp le kell vizsgáztatni. Nem olcsón, hiszen az M1-es kategóriájú jármű vizsgálati díja 16 290 forint, s ehhez jön még a 22 800 forintos egyedi forgalomba helyezési engedély, összesen tehát 39 090 forintot kellett a Vas Gereben utcában hagyni. Ellenben kedden délelőtt kedden délután 14 órára kaptunk időpontot, a vizsgasoron egy percet sem kellett várni, a teljes etap az összes papírral 1 óra alatt teljesíthető volt, a soron pedig mindenki elalélt az autótól, hogy mennyire egyben van, hogy minden értéke gyári - ezek szerint ilyen egy 53 ezer kilométert Olaszországban futott MX-5. Persze ne általánosítsunk, maradjunk annyiban, hogy kollégánknak piszok nagy mázlija volt.
A Közlekedési Felügyelet után pedig útba is esett számára a NAV Száva utcai kirendeltsége, ami - a megszokottól jelentősen eltérően - kongott az ürességtől, ott tehát fél óra alatt végzett a szükséges VPID szám igénylésével és az 1,8 literes motor, a 7 éves kor és az Euro4-es emissziós norma miatt kellően alacsony, 160 200 forintos regisztrációs díj befizetésével, valamint az igazolások leadásával, átvételével. Következhetett tehát az okmányiroda, melyből a központi szinte irodánk mellett van, s este 8-ig nyitva. Ott is mindössze egyetlen ember volt előtte, miként az összes többi helyen, a korrekt hozzáállást korrekttel viszonozta az ügyintéző, s 16:30-ra, 3 órával azután, hogy kollégánk az irodából elindult a vizsgára, már megvolt a magyar rendszám, amelyhez már csak keretet kellett venni, s szerelhettük is fel. A pénteken kissé keservesen, de végül elhozott MX-5 tehát kedd estére már magyar rendszámmal futhatott, közben persze kapott egy alapos hazai takarítást, karosszéria- és lámpapolírozást is, így már tényleg egészen jól mutat. Következő hónapban jöhetnek majd rá az új gumik, ugyanis hiába nincsenek elkopva a gyáriak, a kor azért már picit érződik rajtuk, nem úgy mint az MX-5-ön, ami 7 évesen is tényleg egészen újszerű autónak tűnik.
Elnézést a késői válaszért. A biztosítás megkötése egyszerűbb és olcsóbb is volt itthonról. Interneten keresztül egyébként akár kintről is intézhető lett volna. A rendszám pedig nem csak az olasz határig érvényes, nemzetközi.
Példát vehetnének róla az ország többi részén.
Szombathelyen a KPM-nél MÁSFÉL HÓNAPRA KAPSZ IDŐPONTOT első forgalomba helyezéshez….
Utánna a szombathelyi Okmányirodában (Kormányablakban) újabb másfél hónapra kapsz időpontot.
Ez a vicc kategóriája nem? Mindenkit ki kellene mindkét helyről rúgni, főnöktől ügyintézőn át a takarítónőig, akkor talán rend lenne….
Sziasztok!
Azt írtátok, hogy a kinti papír rendszámhoz nem járt biztosítás, azt előzőleg itthon kellet kötnötök. Kint drágább lenne, vagy idő- és nyelismeret hiánya miatt döntöttetek így? Másik kérdésem: ismerősöktöl azt az információt kaptam; ez a papírrendszám csak az olasz határig érvényes. Bár ez furcs lenne, de mint tudjuk az olaszoknál minden előfordulhat, ezért kérném segítségeteket. Köszönöm
Sziasztok !
Kérnék egy kis segítséget. Szeretnék én is lábon behozni autót Olaszországból. Az olasz ideiglenes rendszám és a hozzá tartozó biztosítás megkötése érdekelne. Hogy és hol történik ? Mi szükséges hozzá és kb. mennyibe kerül ? Köszi.
Volt időszak, amikor hobbiként, meg státuszként tekintettem az autóra. Nem egyszer volt 3 is egyszerre. Ma már nem hódolok az ilyennek, minden csoda 3 napig tart, és utána végeszakad az álomnak. A megváltozott közlekedési körülmények is kiábrándítóak. Ettől függetlenül műszaki és gazdasági szempontból érdekelnek.
Nem a ruhat eszi az embert, ezt mind tudjuk. 🙂 Én például az autómra igényesebb vagyok, mint az öltözködésemre. Nem járok szakadt cuccokban, de nem igazán szokott meghatni, hogy a zoknim színe nem megy a nacimhoz.
Vidi500: Meglepően aktív tag vagy, ahhoz képest, hogy csupán használati tárgyként tekintesz az autókra. Nálam lassan odáig fajul a dolog, hogy elsősorban hobbi, másodsorban eszköz. Emiatt meg kell fontolnom, hogy a mostani autóm hobbiautó státuszba taszítsam, és vegyek mellé egy eszközt. Ki is szúrtam magammal, egész nyáron bringával járok, mert az autó mindig éppen készül. 🙂 Ebből látszik, hogy valójában számomra nem is létszükséglet, hiszen lassan 3 hónapja boldogulok nélküle, ez alatt kb. két hetet tudtam használni, akkor is csak egy találkozóra mentem el vele.
kérdés: előre nem lehetett volna „matrica” rendszám?
Így az összkép elég „súlyos” 😀
Számomra az autó egy használati tárgy és nem álom.
Megjegyzem, hogy nem az autó tulajdonosa látható a képen, hanem én. Amúgy napközben egy – a többihez passzoló – hosszú nadrág volt rajtam, majd a parkolóban szereléshez lecseréltem azt egy táskába gyűrt rövidnadrágra.
Akkor te ezek szerinte egy Z4essel vagy egy Boxterrel valósítottad meg álmaidat? 😛
Csibi, kb. 5-600 000Ft-tal lett így olcsóbb, de kevés ilyen szép állapotú Mx-5 van Mo-n.
Most akkor mennyivel lett olcsóbb, mint ha itt mo-n veszi meg?
Az ízlés szubjektív dolog. Én pl. nem vennék MX 5-öt, mert nem szeretek az „aszfalton” ülni, a ki és beszállási kényelmetlenségről nem is beszélve.
MX 5 jó Ízlésre vall, balesetmentes kilométereket kívánok. De….. Mindenféleképpen meg kell jegyezzem az új tulaj öltözködési stílusát. Barna cipő, barna zokni ( nem boka) kék kockás halásznadrág, és zárásként csíkos ing. Zseniális. Legalább autók terén jó az ízlése !!!!!!