Kamuzott a Hyundai és a Kia, dollármilliói bánják
Hamis fogyasztási adatokkal trükközött a Hyundai/Kia
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az elmúlt két évben 900 ezer Amerikában eladott Hyundai/Kia modellnél csapták be a vevőket - állítólag véletlenül.
Az USA-szabvány szerinti fogyasztási értékekért felelős EPA laboratóriuma még tavasszal fedezte fel, hogy komoly eltérés mutatkozik saját mérése és egy Elantránál megadott gyári adat között. Ezt követően ellenőrizték a Hyundai/Kia konszern összes, Amerikában forgalmazott típusát, s úgy találták, hogy a Hyundai Accent, Azera, Elantra, Genesis és Veloster, illetve a Kia Optima HEV, Rio, Sportage és Sorento esetén hamis fogyasztási értékeket tüntettek fel a dél-koreaiak.
A koreaiak komoly büntetésre számíthatnak, addig is kárpótolják a megvezetett ügyfeleket, méghozzá úgy, hogy a legközelebbi szervizlátogatáskor rögzítik az autó futásteljesítményét, majd a régiós benzinárral kalkulálva utánaszámolnak, mennyit bukhatott a tulaj a fogyasztási adatok közti differencia alapján. Az eredményt 15 százalékkal megtoldva a pénzt bankkártyán küldik a károsultaknak. Akik már eladták kocsijukat, az adásvételnél lejelentett óraállásból kimatekozva ugyancsak elégtételben részesülnek.
Itt csak arról van szó, hogy a Hyundai/Kia által kiadott laboratóriumi fogyasztásadatok nem egyeznek meg az EPA által mért [b]laboratóriumi fogyasztásadatokkal[/b]. Most komolyan azt hiszitek hogy az EPA nem úgy méri meg a fogyasztást mint a gyártók, laborkörülmények között? Nem valós fogyasztást adott meg a Hyundai/Kia, hanem labor-mérést, de az EPA sem valós fogyasztást közölt, hanem labor-mérést.
Erre érkeznek a kommentek hogy „bezzeg amikor kimegyek a lamboval sajóröcsögére meg vissza…..”.
Nem azt akarják lemérni, hogy mennyi a valós fogyasztás, hanem hogy a gyári adatokat tudja-e hozni a kocsi a laborban. Ennyi. Most ennél a gyártónál találtak eltérést. Nagy dolog. Egyébként az is hülye, aki az alapján választ autót magának, hogy mit mondott az EPA. Szóval nem hiszem, hogy egy ilyen kiértékelés miatt majd százezrével fogják visszamondani a rendeléseket.
Lejárató kampány, ez nem vitás. Ma olvastam pl., hogy az új 535-ös BMW 3000-es dízelmotorral, két turbóval 5,5-6,5-öt eszik. A kombiváltozat! A tesztátlag érdekes módon 11 liter volt! Mutassanak nekem egy olyan autógyárat, amelyik nem manipulál a fogyasztási adatokkal!!! Kamu az egész és a labor-méréseknek közük nincs a valósághoz. Cél a fogyasztók megtévesztése és az eladások növelése…
A cikk nem közli a teljes igazságot, kissé szenzációhajhász. Más oldalon lehetett olvasni, hogy:
„átlagfogyasztás vegyes ciklusban 2-3 decivel több 100 kilométeren, mint a megadott érték”
Azt hiszem, mi Európában örülnénk, ha a szabványos mérési ciklus ennyire közelítené a valóságot.
én is szeretnék 186 forintért 1 liter benyát kapni :)))
átszámolva annyiba kerül 1 liter Virginia államban 🙂
(221.65ft-os középárfolyammal számolva a dollárra, valamint 1 gallon 3.78 liter)
Kíváncsi lennék ha egy átlag amerikai, aki ott egy gyárban melózik 3 műszakban, eljönne Magyarországra, itt dolgozna gyárba 3 műszakba, megkapja a „fizetését” mit szólna a 408-450 forintos literenkénti benzinárra?
Elöször átszámolná dollár/gallonra, ami 6.95 dollár/gallon Magyarországon..Majd átszámolná a fizetését dollárra, és ezek után elindulna akár gyalog is Amerikába vissza :)))))
Unokabátyám itt volt Angliából szeptemberben, és mindent amit vásárolt átszámolt fontra, plusz az ottani havi nyugdíjával vetette össze…Nem volt olyan dolog ami az ő fizetéséhez képest drága lett volna…Aztán átszámoltam fontra a havi bérem, és elé tettem..tudjátok mit mondott: sípszó–sípszó, hogy a -sípszó– tudsz ebből élni? –sípszó–sípszó— stb… 🙁
Virginia államban ma 3,18 $/gallon áron tankoltam a benzint.
[i]„A nagy USA a bűnözők, orvosok, ügyvédek, katonák, titkosszolgák, bankárok, rendőrök és úgy unblock a szerencselovagok melegágya”[/i].
Igaz amit írsz, csak arról feledkezel meg, hogy ez más országokra is ugyanúgy elmondható, sőt kis hazánkra ez a megállapítás még inkább igaz.
Próbálj szerencsét te is, legyél szerencselovag az USA-ban, majd látod mivel jár.
Mióta már nem egy dolcsi egy gallon, (a valós lélektani azt hisztem valahol két dollár ötvennél volt) őket is érdekli, és bár nevetségesnek hat, talán még jobban is „fáj” nekik a bő négy dollár, mint nekünk a négyszáz. Nem a reálbért kell számolni, hanem azt hogy mihez voltak szokva. Ha pedig az a tendenciát is figyelembe veszed, hogy az üzemanyag áremelkedés mértéke ott kb kétszeres mint itt, rögtön érthetőbb a dolog. Amúgy meg nekünk is nagyon fájna az élet, ha annyiért kellen lakást venni, mint az USA-ban. Ettől persze az életszínvonal változatlanul magasabb, épp ezért tudnak úgy – új – autót választani, hogy kevesebbet egyen. „Futja a spórólásra.”
Nem csak Amerikában kellene megszorongatni a gyártók tökét! Itt az autós tesztek során bemondják a gyári adatokat,megszoktuk hogy bemondják,majd legyintenek és jópofán tovább megyünk.Valahogy természetesnek vessük hogy az arcunkba hazudnak a gyártók. Miért is?
Úgy látszik a Toyota és a Honda után a koreai autókat is le kell járatni, mert túl jól fogynak Amerikában…
ÁÁÁ, az átlag amerikai nem foglalkozik kocsija üzemanyag fogyasztásával. Azért nem, mert ott a családi költségvetésben ez egyszerűen nem tétel.