A Volkswagen ID. GTI az első modell, mely nem belsőégésű motorral kapja meg az sportos kivitelt jelző emblémát
A villany GTI formavilága több szempontból is ismerős lehet, hiszen egyfelől a régi Volkswagen hot hatch-ek formavilágát viszi tovább, másfelől az idén márciusban bemutatott
ID.2all tanulmányautó sportosított változata. Ahogyan a tavasszal bemutatott koncepción, úgy az elektromos GTI-n is eltűnt a hűtőrács nyilvánvaló okokból, ugyanakkor a korábbi modellek emblematikus piros díszítése itt is megjelenik. Hátul ugyancsak találkozni ismerős elemekkel, mint például a szolid hátsó szárny, de a szögletes hátsó lámpák is az első GTI kiadást idézik.
A villany GTI 4,1 méter hosszú, 1,8 méter széles, 1,5 méter hosszú, a tengelytávja pedig kereken 2,6 méteres
Szinte megszólalásig hasonlít az ID.2all tanulmányra, ellenben sokkal sportosabb vonalakkal játszik a villany-GTI
Néhány dolgot azért közös a régi elődökkel is, például a "hűtőmaszkot" körbeölelő piros díszcsík
Az utastérben már jóval kevesebb hasonlóságot mutat a korábbi sportautókkal az újonnan leleplezett koncepció. A villany GTI belső tere inkább az ID.2all tanulmányra hajaz a két jól elkülöníthető kijelzővel, vagy a lemezjátszókról ismert piktogramokkal ellátott pedálokkal.
Az ID.GTI a videojátékokat megszégyenítő pályamóddal bírhat, mely nem csak a sebességet, de a pályahelyzetet, és a riválisok köridejét is jelzi a szélvédőn
Maga az utastér az ID.2all koncepcióban látottakat viszi tovább. A kormány mögött elhelyezett kijelző 10,9 colos, míg a multimédiás képernyő 12,9 colos átmérővel rendelkezik
A hajtásról egyelőre nem sokat árult el a Volkswagen, csupán annyit közölt a német márka, hogy az elektromos GTI modell egy villanymotorral rendelkezik majd, a teljesítményt pedig kizárólag az első kerekeken adja le. Bizonyos vezetési módokban az autó az 1976-os Mk1-es, vagy az 1986-os GTI hangját imitálja majd, többek között fel és leváltásokkal is - természetesen csak a hangszórókon keresztül. A sorozatgyártás a tervek szerint 2026-ban kezdődhet.
Az elektromos GTI 2026-ban kezdheti meg hódító útját