Kamionstop – mikor van érvényben, ki mehet mégis?
Mikor érvényes a kamionstop?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Azt csaknem mindenki tudja, hogy hazánkban is létezik kamionstop, a pontos szabályzással azonban nagyon kevesen vannak tisztában. Segítünk eligazodni.
Kezdjük is el a 190/2008. (VII. 29.) Korm. rendelet által szabályozott kamionstop fogalmával kapcsolatos képzavarok tisztába tételét. Mi számít kamionnak, amit a rendelet korlátoz? Minden olyan magyar vagy külföldi hatósági jelzéssel ellátott tehergépkocsi, vontató, mezőgazdasági vontató, lassú jármű, valamint e járművekből és pótkocsiból álló járműszerelvény, amelynek megengedett legnagyobb össztömege a 7,5 tonnát meghaladja. Hol nem haladhat kamionstop idején az érintett, 7,5 tonnánál nehezebb jármű? Csak autópályán vagy a főútvonalakon sem? Sehol sem, hiszen a a kamionstop szerint annak érvényekor az ország közútjain sehol sem szabad az említett járművekkel közlekedni.
Fontos megjegyezni, hogy a munkaszüneti nap nem keverendő a pihenőnappal, például március 15-e minden évben munkaszüneti nap, de az idén a március 24-i munkavégzéssel kiváltott március 16-a csak pihenőnap. Ezért, hogy konkrét példát hozzunk, a mostani hosszú hétvégén március 14-én 22 órától 15-én 22 óráig nem közlekedhettek a kamionok, illetve március 17-én, szombat 22 órától március 18. vasárnap, 22 órájáig szintén érvénybe lépett a kamionstop.
Július 1. és augusztus 31. között hosszabb a kamionok korlátozási ideje, akkor ugyanis szombatonként (amennyiben munkanap) már 15 órától érvénybe lép a megállási idő.
Engedmények bőven vannak, november 4. és március 1. között például a nemzetközi fuvarozásban résztvevő, legalább Euro3-as környezetvédelmi normájú kamionokra nem vonatkozik a korlátozás. Az említett normát teljesítő kamionokra az egyéb időszakokra is kérhető felmentés, amennyiben azok a) termelési és kereskedelmi ellátó rendszerek folyamatos áruellátásában jelentkező zavarok elhárítását szolgálják; b) a folyamatos üzemű termelési technológiák alkalmazása során felmerülő zavar elhárítását szolgálják vagy egyedi jellegű, különleges szervezést igényelnek.
Nem vonatkozik továbbá a rendelet, azaz a kamionstop
- a Magyar Honvédség, a rendőrség, a nemzetbiztonsági szolgálatok, a büntetés-végrehajtás, a tűz-, polgári és katasztrófavédelem, a vámhatóság szervezete, valamint a közlekedési hatóság által üzemben tartott vagy igénybe vett,
- a katasztrófa- és vízkárelhárítást, -megelőzést, valamint segítségnyújtást végző,
- a műszaki, baleseti és rakománymentést végző,
- a kommunális feladatot ellátó, ideértve a településtisztasági szolgáltatásokhoz, települési hulladékok kezeléséhez, köztisztasági tevékenységhez, valamint közüzemi hibaelhárításhoz használt,
- a kizárólag friss virágrakományt vagy élő növényekből álló rakományt szállító,
- a terménybetakarításhoz kapcsolódó áruszállításhoz, takarmányszállításhoz, mezőgazdasági munkagép vagy lassú jármű áttelepítéséhez használt,
- az élő állatot, friss tejet, tejterméket, friss és fagyasztott húst és hústerméket, friss pékárut, gyorsan romló élelmiszert, tojást, friss zöldséget (árut) szállító és az ilyen szállítási célból üresen közlekedő tehergépkocsira.
További finomság, hogy egyes járművekkel csak egyes útvonalak nem vehetők igénybe a kamionstop idején. Ilyen (természetesen 7,5 tonna össztömeg feletti járművek) a
- az Európai Közösség és a Magyar Köztársaság közötti közúti árufuvarozás meghatározott feltételeinek kialakításáról és a kombinált fuvarozás elősegítéséről szóló Megállapodás kihirdetéséről rendelkező törvényben meghatározott kombinált áruszállítást az átrakó állomás (kombiterminál) és a le-, vagy felrakóhely között vagy a határátkelőhelyhez legközelebb lévő átrakó állomás és határátkelőhely között végző,
- a humanitárius szervezet kezdeményezése alapján humanitárius jellegűként kezelt küldemények szállítását végző,
- a postai levelek, csomagok és újságok szállítását végző,
- a forgalmazásra és fogyasztásra szánt folyékony vagy gáznemű üzemanyagok, tüzelőanyagok és gyógyászati célú gázok szállítását végző, legalább 7-es (EURO 3-as) környezetvédelmi osztály besorolású,
- az út-, vasút- vagy közműépítéshez, közérdekű beruházásokhoz, továbbá ezek fenntartásához, javításához vagy tisztításához használt,
- az államhatár és a közlekedési hatóság által erre a célra kijelölt legközelebbi parkoló között közlekedő,
- az államhatártól a magyarországi telephelyig vagy az első lerakóhelyig - a 2. § (1) bekezdés a) pontja szerinti időszakban - közlekedő,
- a kulturális, gazdasági és sportrendezvényekhez berendezések és állatok szállításához használt, ideértve a rádió, televízió és a külső filmfelvételekkel összefüggő szállításokat is,
- a lakossági költöztetéshez használt,
- a vasút-, hajóállomási és repülőtéri el- és felfuvarozást (a feladó vagy fogadó cég telephelyétől legközelebb eső állomás viszonylatában) végző, a korlátozás ideje alatt érkező, illetőleg továbbításra kerülő árut szállító,
- a vontatmány nélkül közlekedő, 7,5 tonnát meg nem haladó saját tömegű nyerges vontató kialakítású, legalább 7-es (EURO 3-as) környezetvédelmi osztály besorolású, valamint
- a közút kezelője által a meghatározott össztömeget vagy tengelyterhelést vagy méretet meghaladó járművek közlekedésére kiadott hozzájárulás alapján közlekedő tehergépkocsi.
- M7 autópálya teljes hosszában,
- 2. sz. főút Budapesttől Parassapusztáig,
- 2/A autóút teljes hosszában,
- 6. sz. főút Dunaújváros és Budapest között,
- 7. sz. főút,
- 10. sz. főút Dorog és Budapest között,
- 11. sz. főút Esztergom és Budapest között,
- 12. sz. főút teljes hosszában,
- 1201. j. út teljes hosszában,
- 51. sz. főút az 510. sz. főúttal alkotott csomópontja és Dömsöd között,
- 71. sz. főút teljes hosszában,
- 76. sz. főút 71. és 7. sz. főutakkal alkotott csomópontok között és Zalaapáti és a 71. sz. főút között,
- 55. sz. főút Alsónyék és Baja között,
- 82. sz. főút 8. sz. főúttól Veszprémvarsányig,
- 84. sz. főút Sümegtől a 71. sz. főútig,
- 33. sz. főút Dormándtól Debrecenig,
- 86. sz. főút Jánossomorja és Nemesbőd között, Körmend és Zalabaksa között,
- 37. sz. főút Miskolc és Sátoraljaújhely között,
- 38. sz. főút 37. sz. főúttal alkotott csomópontja és Rakamaz között.
Kivételek tehát igen bőségesen vannak, s ezeknek megfelelően sosincs olyan időszak, hogy kamionforgalomra ne kellene számítani, az említett időszakokban azonban valamelyest szerényebb mértékűvel lehet számolni, azaz a hétvégi autózásokat érdemes ezen időszakokra időzíteni. Hőbörögni azonban ilyenkor sem érdemes a forgalmat nem ritkán lassító nehéz-teherautók láttán - el kell fogadni, hogy bizonyos árufajták szállítása folyamatosságot igényel.
Semmi kötödésem a kamionokhoz, viszont az előzési tilalmukkal én sem értek egyet.
Nem zavar, ha néha előznek, legalább addig kifújom magam. Azzal van a probléma, h mennék 130-as tempóval, de nem tudok mert legalább percenként jön valaki mögöttem 150-170-el és nem akarjom feltartani ( pedig már ez a tempó sem szabályos), ezért kimegyek szélre, a kamion mögé. Így egy idő után fárasztó a 130-85-130-85-130. Köztes megoldás soha nem lesz, próbáljunk meg toleránsak lenni egymással, talán így javul a morál.
sanya23-nak szólt,elnéztem a kommentet!
Szerintem meg a te hozzászólásod volt iszonyatosan bunkó te kis majom!!!!Az iskolád hogyan épült fel?Hogyan kerültek oda a használati tárgyak?Honnan van kaja abba paraszt pofádba mi????????
Ez, egy iszonyatosan bunkó hozzászólás volt. Meggyőződésem, hogy sok kamionos, nem azért csinálja azt, amit csinál, mert nincs más, hanem, mert imádja a munkáját.
Ez a megjegyzés kedves sanya23 nagy butaság volt!
30 éves külkereskedelmi munkám során sok-sok kamionossal találkoztam, sokat megismertem. 99%-uk aboszút nem tanulatlan ember! Nagy tévedésben vagy, ha azt hiszed, hogy iskolázatlanok!
Azonkívül ezt a munkát is el kell végezni valakinek, mert ha nem tennék, nem kapnál semmit a boltokban, nem volna élelmiszer az asztalodon, meg nem volnának használati tárgyaid.
Inkább tanulni kellett volna az iskolában „kedves” kamionosok és rendes szakmátok lenne. Késő bánat.
olaszországban és szlovéniában mikor van kamionstop április 23
Valóban pénzt kaunk érte,nyilván te sem ingyen dolgozol a munkahelyeden. Csak mi még távol is vagyunk a szeretteinktől,és ezt nem fogja tudni átérezni egy kivülálló sem-már elnézést. Egyetlen kamionfülke sem képes felvenni a versenyt az otthoni hálószobával,ahol még jó esetben társaságunk is van.És nincs rosszabb érzés mint mikor csupán telefonon,vagy interneten tudsz beszélni a gyerekeddel,és mindennapos az a kérdés,hogy”apa mikor jössz haza?”És,ha tetszik,ha nem a mai világban nem lehet létezni a kamionok nélkül.Ezek ugye áruszállitásra lettek feltalállva,és nem létezhet termelés a megtermelt áru továbbitása nélkül.Európa nagyrészén szabályozva,és korlátozva is van a kamionok előzése,de mégis ésszerűen.Szlovákiában pl.teljes tilalom van,cserébe engednek 90-el menni,és ha egy lassabban haladó kamion magára húz két nála gyorsabban haladó,ám őt meg nem előzhető másik kamiont,köteles kihajtani a legközelebbi parkolóba,igy biztositva,segitve az önála gyorsabbanhaladókat.Németországban is sok helyen tiltva van,de vannak feloldott szakaszok,ami némi segitséget jelent. És érdekes módon ott nem villognak a személyautósok,mitöbb.Lasssitanak,és maguk elé engednek,hiszen amint mi befejeztük az előzést,kevesebb mint fél perc alatt képesek felvenni a korábbi sebességüket.Ausztriában pl. elég egyet villantani az indexel,abban a pillanatban húzódnak beljebb,vagy lassitanak.Vajon miért? Elképzelhetetlen,hogy a gyorsitósávban jobbról előzzenek,hiába mész lasabban.Nálunk Ausztriához hasonlóan ez a tilalom nem érvényes a három,vagy annál többsávos szakaszokra.Csakhogy tulajdonképpen az M7-es Pest felé vezető kb.40 km-es szakaszát kivéve szinte mindenhol ez az emelkedőket jelenti.Itt pedig szinte képtelenség az előzés,hiszen az emelkedőre való feljutás eleve sebességcsökkenéssel jár,a Diesel motor fizikai tulajdonságai miatt.
Az „un.”kamionstop a hétvégi forgalomkorlátozás,zajártalom,légszennyezési problémák miatt lett kitalálva.Ezzel nincs is gond.Valóban bosszantó a nyári hónapokban pl.az amúgy is teli M7-esen még a kamionokat is kerülgetni.Minket kamionsofőröket rendkivülszigorú vezetési,és pihenési idő betartására köteleznek.több tiz,de akár százezres nagyságú büntetési szankciók vannak ezen szabályok áthágói elllen.És,mikor húsz percen múlik ,hogy hazaérsz-e,megölelheted a feleséged,fiad,lányod,vagy egy koszos,büdös parkolóban töltöd a hétvégédet,akkor bizony lehet,hogy megkockáztatod az előzést is.
Kedves Marconi. Lehet h igazad van, te pedig pszihologus vagy. Otodik eve dolgozom kulfoldon jobbkormanyos kamionnal jarok. Sajna nem vagom a magyar billentyuzetett meg nem is akarom. Majd ha megtanulsz a sorok kozott olvasni talan eszre veszed a lenyeget. Az lehet h szakma szegyene vagyok a szemedben ,de ezt mi alapjan itelted meg. 98 ota van szakmasitott jogositvanyom,de csak 8 eve vezetek teherautott. Az elozni tilos gondolata is kb igy kezdodott ahogy pl ez a cikk is, aztan a kedves Kovacs Kazmer es a csapata kilobbizta es torveny lett belole. Sok orszag ugyanis eleg sajatosan iteli meg az AETR szabalyokat. De te evvel biztosan tisztaban vagy. Esetleg lehet h nyar elejen hoznak 1 torvenyt h nem lehet szombaton elmenni a telephelyig. Remelem nem igy lesz. Remelem te sokkal okosabb vagy mint en es a csucsokra emeled az inteligenciaddal kis hazankat. Good luck Wanker!!!!!!!!!!!!!
Üdv Mindenkinek!
Azt, hogy egy adott országban mikor van kamionstop, 99%-ban onnan tudja a külföldi sofőr, hogy 1.van neki egy vezénylője, és az képben van, 2. megkérdezi a többi kollégájától 3. van egy egyszerű kis határidőnaplója amiben benne vannak a nemzetközi munkaszüneti napok.
Azt meg, hogy 7.5T fölött nem lehet előzni olyan seggarcú szabályhozó találta ki, aki életében egy percet nem töltött tengelyen, és nem mellesleg a magyar fuvarozó érdekképviselet is magasról szarik a magyar fuvarozókra. Csak az néhány kivételes érdekli, akiknél „mindig süt a nap”.
Baleset hatóságmenteset MINDENKINEK!
Neked súlyos szövegértési problémáid vannak, tehát funkcionális analfabéta vagy!!!!
Katona Mátyás korrektül leírta a sokak által nem ismert kamionstop érvényességét és a számos kivételt. Te meg olyan dolgokért fikázod és küldöd börtönbe, amit más kommentelő írt. Te hogy tudtál jogosítványt szerezni ennyi ésszel, vagy vetted? Nagyon sötét vagy, ami kiderül a magyar nyelvtan „magas szintű” ismeretéről! Te a megnyilatkozásod alapján a szakmád szégyene vagy! El kéne küldeni téged egy alapos kivizsgálásra és ott megállapítanák, hogy alkalmatlan vagy a gépjármű vezetésre!
Igazad van, valóban sokat javult a közlekedési morál, de, még mindig sok kívánni valót hagy maga után.
Ma már a GPS követés és a satcom alapvető a nemzetköziben járóknál. A fleetmanagerek tudják és az alájuk beosztott járművek körlevélben kapják meg a szükséges infókat.
Jobban tudja egy külföldi (!) mint én aki itthon élek:)
Hali!
Teljessen jogos a felháborodás a kamionosok részéről,az aktuális ELŐZÉSI TILALOM miatt.
Sokáig nemzetköziztem,de 3éve itthon „kamionozok”,a hazai üzemanyag forgalmazónál.
Valaki nagyon okos kamionos magyarázza el nekem,hogy miért kell az autópályán le SZORÍTANI azt,akivel BE TARTATJÁK a KÖTELEZŐ 80km/h sebességet??????????
Mindenkinek ennyivel lehet haladni,nekem pedig súlyos forintok bánják,ha nem ennyivel megyek.(ADR)+GPS CONTROL
Nagyon sok történetett (és RENDSZÁMOT)tudnánk mesélni a kollegáinkal,az előzés utánni „RÁHÚZÁSOKRÓL”.
PL:pár tükör vagy csak amikor vészfékezés és kormány elrántással hárítható a baleset.
Ezek többségét(70-80%) MAGYAR sofőrök követik el.
Srácok! Értsétek meg!HA ÉN NEM RÁNTOM EL A KORMÁNYT,AKKOR TI IS MEGHALTOK.
Ezt a béna szabályt nem mi hozztuk.Hiába villogtok és dudáltok.
A kollágám 15-20 kamiont „húzott” maga utánn,megunta,le húzodott a leálló sávra.Persze a rend őre ki vette.
150-re akarta büntettni és azt monda a yard,hogy az előzés megszegése 30ezer,a leállósávon haladás 150ezer.
Megúszta.
ELŐZZÉL,DE NE HÚZD RÁM!!
Mindenkinek jó gurit.
Aha, láttam olyan 7.5 tonnánál nagyobb teherautót, aki a harmadik sávba is kiment előzni a két egymás mellett haladó kamiont.
szerintem csak 3 sávos autópálya kéne mindenhova a 2 külsőben a kamionosok kedvükre előzgethetnek a belsőbe meg mehetnek az autósok ennyi balatonról pest fele jövet egy ideig 3 sávos az m7 es ott nincs anyázás mindenki megoldja ennyi
Nem tudom ti merre jártok az országban, amerre én járok naponta kb 160km-t, jó ha heti rendszerességgel találkozok egy bunkó autóssal/kamionossal. Az utóbbi 10 évben rettentő sokat javult a morál szerintem. A lényeg sztem:
1. nem szabad többet elvárni a másiktól, mint amit te is megtennél.
2. ha a másik hülye, neked attól még nem kell szintén idiótaként viselkedni.
3. ha udvarias vagy, még a BMW-sek is tudnak vészvillogni
Amikor kamion előz kamiont, akkor, azért tart sokáig az előzés, mert az előzendő kamionos, nem képes annyira, hogy egy kicsit levegye a gázról a lábát és ezzel segítse kollégáját. Személyautós társaimnak pedig javaslom, hogy segítsük a kamionosokat!
Kedves Katona Matyas. koszonjunk ezt a nagyszeru cikket, ami megint csak feszultseget teremt a az autosok es a kamionosok kozott. Nagyszeru, igazabol sokkal jobb lenne ha wc-t pucolnal a bortonben vagy valami hasonlo kimagaslo munkat vegeznel. Igen ,penzert csinaljuk, de a csaladdal toltott ido megfizethetetlen. Teljesen mindegy milyen szabalyt hoznak, akkor is elozni fogom a lassabb autokat, de nem percekig elozok, ugyanis en sem szeretem ha fenntartanak. Minden haborgo autosnak kivanom h 1x-er az eleteben eljusson angliaba autoval. Max,sebbeseg autoval 112kmh, teherautoval 90. Mindenhol lehett elozni, nincs vonatozzas kamionnal, ami nagyon nagyon veszelyes. Nagyon jol halad a forgalom mindenhol es nemcsk udvarissak a kamionnal hanem felnek is tole. Nem nagyon van,kell balkani modra vezetni mint otthon. Ezt kellene megtanulni MINDENKINEK es nem lennenek problemak a kozlekedesben. Sajnos ez az egyetlen olyan szakma ,ahol azert buntetnek mert dolgozol. Nem reszletezem mert valoszinu titeket ez nem erdekel, de a soforok , a fuvaroztatok akkor keresnek penzt ha az auto gurul!!! Sot akkor keress allam bacsi is.Benelux allamokban peldaul nincs is kamionstop. Az en velemenyem h kulon szabalyok kellenenek a nemzetkozis es az orszagon belul dolgozo soforokre. szerintem ugy sokkal gazdasagosabban es gyorsabban lehetne kozlekedni egesz europaban. Ui: Matyas ,kerlek keresd meg Kovacs Kazmert az autoclubnal es valtsatok 1 brezsnyev csokot.
Most akkor milyen témában írják a többiek a hozzászólásokat?
1.) Kamionstop
2.) Egymás anyázása
3.) Munkaügyi vita
Én még nem döntöttem el, hogy melyiket válasszam.
Jajj, ez mekkora mártír duma: „Mi azért gürcölünk nap mint nap, kockáztatjuk az életünket, jégben, esőben, hogy az embereknek meglegyen mindenük és cserébe nem kapunk semmit”
Lóbrokit azért. Azért gürcöltök, mert pénzt kaptok érte, ha nem kapnátok nem csinálnátok.
Ebben az országban sosem fogunk kellő toleranciát kapni, mert annyi bunkó úrvezető van hogy az hihetetlen. Az a baj hogy ez már az autós iskolákkal kezdődik. Plusz hogy minden jött-ment figura jogosítványt szerezhet bármilyen kategóriára. Sajnos a kedves kollégák között is akad jócskán olyan sofőr akit nem engednék ki az útra de ma már mindenki kamionos akar lenni, leteszi egymilláért a jogsit, tapasztalat nélkül elindul egy útra és nem ritkán az a vége hogy vagy az árokban köt ki, vagy másokat tör össze, esetleg hazaér és azt mondja hogy soha többet be nem ül kamionba. Nyugaton a személyautósokat úgy tanítják vezetni, hogy ismertetik vele a kamion viselkedését, a holttereket, és nagyon sok olyan dolgot amit itthon még a leendő kamionvezetőnek sem tanítanak. Én például élőállatot szállítok. Nekem nincs hétvége vagy ünnepnap. Sokszor tapasztaltam hétvégén hogy a kisnyugdíjas, meg a családi kirándulók mutogatnak rám hogy én mit keresek az úton. Képzeljétek, viszem az állatokat a vágóhidakra hogy tudjatok mit zabálni! Az előzésről meg annyit hogy más országban is van természetesen előzési tilalom de nem így! Ez egy baromság. Ez csak baleset veszélyesebb. Gondoljunk el egy 2-3 kilométeres feltorlódott kamionsort. Ugye a főúton nincs tilalom. Hol próbáljuk behozni a lemaradást? Na ugye. A fényképet meg nyugodtan beküldheted barátom a rendőrségre, nagy ívben fognak szarni rád, maximum meg lesz a véleményük rólad, hogy mekkora tapló vagy. És ez a tipikus magyar virtus. Szabálytalankodik a kamion jelentsük fel! Arra nem gondolsz hogy lakott területen 60-70-el mész, becsúszik egy előzés záróvonalon meg hasonló kihágások, de biztos nem csinálsz ilyet mert valószínű mártír vagy. Minden nap otthon alszol a családoddal, meleg ételt zabálsz amit azok a csúnya nagy kamionok hordanak. Mi azért gürcölünk nap mint nap, kockáztatjuk az életünket, jégben, esőben, hogy az embereknek meglegyen mindenük és cserébe nem kapunk semmit csak köpködést meg kamionstopot. És kedves Arni a kavicsszállító kamion sem sétakocsikázott, nem azért volt úton hogy téged idegesítsen. Szerintem szívesebben lett volna otthon a családjánál. Csak egy kis megértést szeretnénk. Toleranciát, mint más országban. Jó utat!
Szeretnék egy pár szóban válaszolni! Horatius felvetéseire és kérdéseire!
„külföldiek honnan tájékozódhatnak, hogy éppen mikor mi van érvényben?”
A nemzetiségének megfelelő Fuvarozási szervezettől! Minden hónap utolsó hetében lekérhető a következő havi korlátozások Magyarországra és egész europa területére vagy bárhova ahova az adott kamionos tart! De a kamionos lapokban is megjelenik. Ugyan úgy külföldön is ahogy itthon is!
„hosszú percekig előzik egymást és ezzel jelentősen lassítják, akadályozzák, fenntartják a forgalmat, holott ez tilos”
30 -as sebesség korlátozótáblánál is tilos 40-el vagy 50-el menni mégis sokan megteszik!!!!!
Az előzésről annyit hogy sajnos ezeket a szabályokat nem hozzáértő emberek hozzák! Mert elég nagy baromság! Hisz én mehetek europa szerte Szinte mindenhol 90 -nel itthon csak 80 de veszélyes árut szállítók csak 70 és ugye mindenki sietne! Mivel ha valaki megy 70 akkor nem ritkán a 1-2 km-es kamion sor végén én már csak 55-60 -nal megyek mert mindenki egy picit lassabban megy! és elég dühítő mikor emiatt nem érsz haza! Mert hisz melyik a fontosabb a hétvégén a kisnyugdijas 20 perccel előbb érjen le balcsira áztatni magát (az idejéből kitelik) vagy az hogy az áru időben odaérjen a rendeltetési helyre és normálisan tudjon haladni az ember!
Még a személyautós annyit vezet amennyit akar addig a kamionosnak szigorú menetideje van amit komoly százezrekkel büntetnek ha túl lép! Ez kis távolságon nem is nagy probléma De amikor például valaki spanyolból érkezik 2500-3000 km útról és óránként 80-as átlagot jön akkor kb. 700 km megy egy nap de ha már csak 75 ös átlaggal az már 650 km és nagyon nem mindegy mert egy hetes vezetésnél az már 250 300 nagyobb távolságot jelent ami jelen esetben az hogy akár haza érhetne a szeretteihez a hosszú hetek után de emiatt valahol egy koszos kamionparkolóban vesztegel! Hát ezért siet és előz a kamionos, mert az autós simán mehet 140 el is ha késésben van de a kamionos max 90! És ez a személy autósok részéről csak egy kis toleranciát igényelne semmi mást!
Érdemes elmenni Olaszország vagy Spanyolország területére és már is látszik a különbség (Spanyolországban nincs sem kamionstop sem előzési tilalom legyen szó 5 sávos autópályáról vagy az MO -hoz hasonlító kis autóutakról!)
Spanyol korlátozás forgalomkorlátozás így hangzik: „Különböző időszakokban bizonyos útszakaszokon!” Ez gyakorlatban annyi hogy, mehetsz amerre akarsz ahol nem lehet bizonyos időtől közlekedni ott kiáll az illetékes hatóság és letereli a kamionost a legközelebbi parkolóba!
Nincsenek sem anyázó sem mutogatóak nagyon kevés számban és megérti és ha előzni szeretnél akkor is kienged ha sokkal gyorsabb a kamionnál mert ilyen a közlekedési kultúra! Ami MAGYARORSZÁGON NINCS! CSAK RAKÁS BUNKÓ AUTÓS!
A kérdésem az lenne, hogy honnan tudják/tudhatják a külföldről belépő kamionosok, hogy Magyarországon mikor van kamionstop? A magyarok nyilván megtanulják, mert itt élnek és a foglalkozásukkal szorosan összefügg, de a külföldiek honnan tájékozódhatnak, hogy éppen mikor mi van érvényben?
A mérgelődés most már nem a kamionok jelenléte miatt van, hanem hogy autópályákon gyakran továbbra is hosszú percekig előzik egymást és ezzel jelentősen lassítják, akadályozzák, fenntartják a forgalmat, holott ez tilos. Többen mégis megengedik maguknak. Ilyenkor érdemes lenne lefotózni őket és beküldeni a képeket a rendőrségnek. Ez a szabálytalan magatartás okoz gondot és fennakadást továbbra is.
Na, végre valaki vette a fáradságot, összefoglalva a tudnivalókat.
Sokra nem megyek vele, hiszen eddig sem állíthattam meg egy kamiont sem, DE LEGALÁBB NEM MÉRGELŐDÖK ANNYIRA !!!
Szép új világunkban már ez is eredmény.