Kamionsofőrök helyett önvezető Scania? Már nem kell sokat várni!
A sofőrhiányra fejleszt megoldást a Scania a logisztikai csomópontok közötti áruszállításban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Scania pilot programot mutatott be az önvezető járművek kereskedelmi felhasználására vonatkozóan. Az együttműködés keretében a Plus-tól származó, piacvezető autonóm megoldásokat fogják felhasználni. De vajon biztosan elég ennyi a sofőrök pótlásához?
Mindez azért is fontos, mert rengeteg cégnek van szüksége megoldásra a világszerte növekvő sofőrhiányra is.
A várakozások szerint a Scania autonóm hub-to-hub megoldásai ezen felül segítenek majd növelni a vállalat ügyfeleinek működési hatékonyságát, emellett pedig csökkenthetik a szállítási kibocsátást és javíthatják a közúti biztonságot is. A scania egyébként már 2021 óta a svéd közutakon teszteli az autonóm áruszállítással kapcsolatos megoldásait, az üzemeltetőkkel végzett kísérleti működést 2024-ben terjesztik ki más európai országokra is.a kamionos munkája ugyanis több, mint szabályosan és hatékonyan elvezetni a járművét egyik pontból a másikba.
Jelenleg a legtöbb szállítmányozó cég, illetve az ügyfeleik hozzá vannak szokva a sofőrök problémamegoldó képességeihez, így napi szinten fordulnak elő olyan fennakadások a gépezetben, ami megbéníthat egy hibátlan önvezető kamiont is. Amíg ugyanis egy hús-vér sofőr utána tud járni a tévesen megadott címeknek, rossz koordinátáknak, vagy akár az elsőre megoldhatatlannak tűnő útvonalak alternatíváinak, addig egy önvezető rendszer esetében ehhez külső segítségre lesz szükség. Persze, a próbaprogramok során ezért használnak biztonsági vezetőket, akik nem csak veszélyes helyzetekben tudnak beavatkozni, de felhívhatják a figyelmet a fent említett emberi hibákra is, még mielőtt elkezdhetne valóban sofőrök nélkül működni a rendszer.