Kamionnal a Pikes Peaken
Turbós Freightlinerrel a világ legnehezebb hegyi versenyén
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Pikes Peak’s Open Division egy olyan verseny – a neve is mutatja – amire szinte bármilyen járművel be lehet nevezni. Beleértve a kamionokat is.
Mike Ryant, aki egy felturbózott kamionnal indul a Pikes Peaken az sem érdekelte, hogy egy-egy kanyarban személyautóval is alig lehet elférni. Ryan veterán sofőr, a tavalyi versenyen kilencedik lett (12:39.960-as idővel), idén új járművével jobb eredményre számít.
Két injektoros blokkja 50:50 víz-metanol keverékkel üzemel, a rendszer nem csak a vízpára hőelvonását használja ki, hanem a gőzzé alakulás során kialakuló plusz nyomást is, ami teljesen hasonló a gőzgépek működésénél felszabaduló energiához. A keverékkel komoly cetánszámnövekedést érnek el, az akár 116-os cetánszám a motor kopogásos égését is meggátolja. A hathengeres, 14 literes Detroit Diesel 60 középre helyezett motorral szerelt Freightliner bizonyára izgalmassá fogja tenni az idei versenyzést a felhőkig, Loeb Peugeot-ja és az elektromos kocsik mellett ez lesz az egyik szenzáció.
A jármű teljesítményének értékeit még nem hozták nyilvánosságra, de szakértők 400 lóerőre becsülik a különleges keverék biztosította többletet és akkor még hol van a szuperturbó és az egyéb műszaki nyalánkságok hatása... A dízel monstrum tuning nélkül 575 lóerős, a tavalyi gép 1950 lóerős volt, így a kétezer lóerős teljesítmény sem kizárt. Egy biztos, hogy a motornak rengeteg erőre lesz szüksége, mert az autó körülbelül 5 tonnát nyom, annak ellenére, hogy karosszériája üveg- és szénszál erősítésű műanyagból készült. A 2013-as Pikes Peak legendás nemzetközi hegyi versenyt június 30-án rendezik meg Coloradóban.
Két injektoros blokkja 50:50 víz-metanol keverékkel üzemel, a rendszer nem csak a vízpára hőelvonását használja ki, hanem a gőzzé alakulás során kialakuló plusz nyomást is, ami teljesen hasonló a gőzgépek működésénél felszabaduló energiához. A keverékkel komoly cetánszámnövekedést érnek el, az akár 116-os cetánszám a motor kopogásos égését is meggátolja. A hathengeres, 14 literes Detroit Diesel 60 középre helyezett motorral szerelt Freightliner bizonyára izgalmassá fogja tenni az idei versenyzést a felhőkig, Loeb Peugeot-ja és az elektromos kocsik mellett ez lesz az egyik szenzáció.
A jármű teljesítményének értékeit még nem hozták nyilvánosságra, de szakértők 400 lóerőre becsülik a különleges keverék biztosította többletet és akkor még hol van a szuperturbó és az egyéb műszaki nyalánkságok hatása... A dízel monstrum tuning nélkül 575 lóerős, a tavalyi gép 1950 lóerős volt, így a kétezer lóerős teljesítmény sem kizárt. Egy biztos, hogy a motornak rengeteg erőre lesz szüksége, mert az autó körülbelül 5 tonnát nyom, annak ellenére, hogy karosszériája üveg- és szénszál erősítésű műanyagból készült. A 2013-as Pikes Peak legendás nemzetközi hegyi versenyt június 30-án rendezik meg Coloradóban.