Kamionként is menő lenne egy Rolls-Royce
Variációk egy témára: Rolls-Royce kamion és más finomságok
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megint elszaladt valakinek a fantáziája, ami különleges Rolls-Royce modelleket eredményezett. Köztük egy kamiont! Ezzel a Rolls-Royce maszkkal simán beillene az amerikai nagyvasak közé, hiszen a csőrös vontatóknak amúgy is hasonló az ábrázata.
Ha már a Rolls-Royce is beállt a SUV-gyártók sorába, talán meg is érdemli ezeket a „karikatúrákat”. Amik igazából nem is gúnyrajzok, hiszen ötletesen illesztették a luxusautók extravagáns orrát különféle méretű és kategóriájú karosszériákra. Nézzük a többieket is!
Kezdjük akkor a valósághoz közel. A Cullinan bár hatalmas terepjáró, valószínűleg nem sokan fognak vele komolyan dagonyázni. pedig néhány kisebb változtatással kiváló offroad gép válhatna belőle. Picit át kell szabni a sárvédőket és a lökhárítókat, felszerelni a terepgumikat, lecserélni a rugókat és a lengéscsillapítókat, és már kész is a Rolls-Royce 4x4.
Viszont, ha valakinek nagy, nyitott raktérre van szüksége, arra is létezik megoldás. A C-oszloptól hátrafelé egy nagy plató és már kész is a brit Raptor. A fentebb látható rajz le sem tagadhatná, hogy a Ford F150 Raptor ihlette, de a Rolls-Royce arc is jól áll neki.
Egy kicsit finomítva a stíluson, kiváló crossovert is gyárthatna a brit márka. A terepjárók és az egyterűek keveréke kicsit bumszlinak tűnik, de mégsem lenne annyira kirívó a forgalomban, mint egy Cullinan. Ideális autó nagycsaládos hipergazdagoknak?
De miért kötnének kompromisszumot a tervezők, ha vérbeli egyterűt is lehet készíteni? Mivel a BMW fennhatósága alá tartozik a luxusmárka, simán foghatnák a 2-es Active Tourert és rajzolhatnának neki egy tipikus Rolls arcot. És akkor már két legyet ütnének egy csapásra, mert elkészülne egy jó kis elsőkerék-hajtású Rolls-Royce.
Ha pedig elsőkerék-meghajtás, akkor beléphetnének az alsóbb kategóriák piacára is egy kompakt ferdehátú modellel. Persze nem a 6,75 literes V12-es motorral, de az öngyilkos ajtók azért maradhatnának, ahogy a kétszínű fényezés is, hiszen az már nem olyan nagy kunszt manapság.
Fordítsuk meg a dolgot és vegyünk egy klasszikus Rolls-Royce arcot, amely ráilleszthető egy roadster elejére. Így a modern, duplaturbós V12-es erőforrás is elfér az autó orrábban. Habár őszintén szólva a sportosan elegáns jelzőt nem merném rá használni.
A Compare the Market végül elkészített egy jövőbeli Rollst is, amelynek már „nincs szüksége utakra”, hiszen valamiféle sugárhajtómű gondoskodik a mozgatásáról.