Kalifornia több autógyártóval is megszakítja együttműködését

Kalifornia nem kér olyan gyártók termékeiből, akik támogatják Trump javaslatát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Egyesül Államok legnépesebb tagállamában jóval szigorúbb emissziós követelménynek vannak, mint az ország más részein, ám ennek hamarosan vége lehet. Trump javaslatának örülnek a gyártók, Kalifornia viszont bekeményít.

Kalifornia már régóta különös figyelmet fordít a környezetvédelemre, ide értve az autók károsanyag-kibocsátását is. Az ország legnépesebb és egyik leggazdagabb tagállama jóval szigorúbban szabályoz, mint az amúgy egységes amerikai rendelkezés, ami persze plusz költséget ró az autógyártókra. A nem elhanyagolható méretű piacon ezért a gyártók tisztább modellekkel vannak jelen, ám ez most változhat. A kormányzat ugyanis megvonja az engedélyt Kaliforniától, hogy saját hatáskörben szabályozza az útjain futó járművek kibocsátást, Trump szerint ez nem tagállami, hanem szövetségi kérdés, az elnök szerint az új szabályozás olcsóbb és biztonságosabb négykerekűeket eredményez.
Hirdetés
Az új törvény azt jelentené, hogy a globális trendekkel ellentétben a mostaninál szennyezőbb modelleket kínálhatnának a gyártók (a jelenlegi tervek szerint nem csak Kaliforniában), így az új autók káros kibocsátása magasabb lenne bizonyos használt modellekénél. A szabályozást lazító tervezetet többek között a Toyota, a General Motors és az FCA (Fiat Chrysler Automobiles) is támogatja, az új szabályok miatt az eddiginél jóval kevesebbet kellene költeni a típusok károsanyag-kibocsátásának csökkentésére. A Toyota részéről különösen érdekes Trump ezen javaslatának támogatás, mivel a japán gyártó a hibrid hajtás úttörőjeként elkötelezett a zöld autózás iránt, a törvény támogatása viszont ennek ellenkezőjére utal.
Kalifornia minden törvényes eszközzel harcol azért, hogy saját kezében tarthassa a szabályozást, a kormányzó szerint joguk van megóvni polgáraik egészségét. A legnépesebb tagállam ezentúl nem vásárol olyan gyártótól, aki támogatja a szabályok lazítását. A korábban Arnold Schwarzenegger által vezetett tagállam 2016 és 2018 között 58 millió dollár értékben vásárolt járműveket a GM-től, de a Toyota kasszájában is 55 milliót hagyott, az FCA bevételét pedig 10 millió dollárral növelte két év alatt, ám most úgy tűnik, hogy más gyártó szállíthat járműveket az államigazgatásnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?