Kabriót iskolakezdésre? Simán!
Piaci körkép: kabriók szezon végi árakon, 1 millió forintig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Noha a nyár lassan véget ér, a valódi kabriószezon szinte csak most kezdődik, aki szemfüles, akár kedvező áron is elcsíphet egy-egy széllel bélelt modellt.
Nyáron, a tűző napon 5 percnél többet sem lehet bírni komolyabb égési sérülés - vagy naptej nélkül - a fedél nélküli autóban. Viszont most már nem olyan erősek a napsugarak, hogy ne lehetne akár egész nap élvezni a nyitott tetős autózást. Természetesen még most is szükség van némi óvatosságra déltájában, de aki például munkába jövet-menet az autóban barnul, még nem fog megégni, ellenben a szolárium-bérletet is megspórolhatja.
A valóban normál állapotú példányok közül legolcsóbban Ford Escort kabriót, amelynek vételárából regisztrációs adóval rögtön 400 ezer forint lesz, ám az autót amúgy 14 életéve alatt mindössze 155 ezer kilométert futottnak mondják, s állítólag rendszeresen karbantartott, ami akár igaz is lehet, ám a garázsban tartottság bemattult fényezése okán aligha. Az Escort egyértelműen az olcsó kabriók egyik megtestesítője, ráadásul klímával adják az említett példányt is, mely egyébként árától eltekintve is a kínálat legszimpatikusabbja. A félmilliós ársávba még az Opel Astra F egy szépnek tűnő vászontetőse fér bele, szintén légkondicionálóval. 600 ezerért Escortból legutolsó szériás Ghia csúcsfelszereltségű is kapható, egyenesen Németországból, de már a honosítás és a névre írás költségével, magyarán a kevésbé ragyogóaknál alig drágábban, és persze vannak szerencsevadászók is, akik az előbbinél 5 évvel idősebb, két frissítéssel korábbi Escorton 80 ezer forinttal drágábban próbálnak túladni.
1 millió forintos árig elérhető kabriók
Modell | Évjárat | Óraállás [km] |
Vételár [Ft] |
BMW 318i | 1996, 1998 | 200 000, n. a. | 990 000- 997 000 |
Chrysler Sebring 2.5 | 1997-2002 | 108 000- 160 000 |
590 000- 999 000 |
Chrysler Stratus 2.0, 2.5 | 1996, 2000 | 195 550- 245 000 |
849 000- 1 000 000 |
Fiat Barchetta 1.8 16V | 1997, 1998 | 137 000- 172 000 |
550 000- 799 000 |
Ford Escort 1.6 | 1992-1998 | 115 00- 155 000 |
400 000- 680 000 |
Fiat Punto 1.2 16V, 1.6 90 ELX | 1996, 2000 | 137 000, n. a. | 550 000- 599 000 |
Mazda MX-5 1.6, 1.8 | 1992-1995 | 185 000- 217 000 |
690 000- 900 000 |
Opel Astra F 1.8i | 1997, 1998 | 140 500, n. a. | 499 000- 999 000 |
Opel Asta G 1.6 16V (okmányok nélkül) | 2004 | 78 000 | 650 000 |
Peugeot 206 CC 1.6 16V, 2.0 16V | 2001, 2002 | 86 000- 184 000 |
990 000- 999 999 |
Renault Mégane | 2001, 2002 | 112 000- 116 000 |
799 000- 890 000 |
Saab 900 2.0i, 2.3i | 1995-1997 | 165 000- 214 863 |
550 000- 990 000 |
smart fortwo 0.6 | 2000-2002 | 32 300- 126 000 |
620 000- 980 000 |
Toyota MR2 1.8 | 2000 | 80 000 | 799 000 |
Volkswagen Golf III 1.9 TDI | 1994-1997 | 185 000- 217 000 |
679 000- 990 000 |
Volkswagen Golf IV 1.6, 2.0, 1.9 TDI | 1998-2002 | 165 000- 236 165 |
898 000- 1 350 000 |
Választásnál – miként minden használt autónál – a kabriónál is elsősorban az elérhető példányok állapota kell, hogy meghatározó legyen. Aki 1 milliót tud áldozni, az emiatt a talán legkevésbé vérpezsdítő, legkevésbé valódi kabrió, 2+2 üléses Peugeot 206 CC-vel járhat jól. Abból akár 10 éveset is kap, Citroën C3 Plurielből pedig 9 esztendőset is. Az 1 millió forintos vételárig húzódó kínálatban annál egyetlen fiatalabb kabrió szerepel, egy 2004-es, már Astra G alapú, Bertone karosszériás, tényleg szép állapotban, mindössze 78 ezer kilométerrel, csak épp okmányok nélkül, magyarán parkolóhelyi használaton túl semmire sem alkalmas állapotban. Azt nem tudjuk ajánlani, ám az F Astrából, akár fél millió forintért is kapható szép példány, ami már akár meg is felelhet az „Iskolakezdéshez ajánljuk” felirat kívánalmainak.
az Opelba az 1.5TD is Isuzu, de nem értem a régi Kadett 1.6-os szívódízelével soha semmi gond nem volt..kettő is volt a családban.Nyalják az olajat..és? a mai autók mind eszik az olajat, és az állítólagos régiek ( 1.5TD, 1.6 szívó dízel, 2.0 sor 4 benya, 1.9 sor 4 benya), az olajcsere perióduson belül nem evett meg egy litert, sőt volt olyan amelyik egy decit sem…a mai 16 szelepesek meg csak kapkodják 2-3 ezrenként a liter olajakat..ilyen a mai technológia.
Én alapból japán párrti vok….. Az opelek szerintem egy nagy semmik…. Opelnek igazából mindig az a szerencséje ,hogy vesznek más gyártótól motort és az jól muzsikál…. Most a fiattól van az 1.3 és 1.9-es dieselmotorjuk…. Régen ami legendává vált az a 1.7-es isuzu szívó diesel ami kimegy a világból….. De a benzinmotorjaik csapnivalóak ,mert kisebb ccm-ben erőlködnek…. Plussz nyalják az olajat…. A trabntban meg tényleg igazatok van ,mert csak most néztem utánna….
A családtagom is Magyarországon vette a Swiftet tavasszal, ráadásul éppen a hasznaltauto.hu-n találta. Én csak azt írtam, hogy itthon nem forgalmazták ezt a típust, de gondolom a felsorolt cabriók többségét sem. A legnagyobb részük korábban külföldről behozott, majd már itthon továbbadott autó. A Swift Cabrio-ból jelenleg is van 5 db a hasznaltauto-n. Ebből 3 a képek alapján nagyon szép esztétikai állapotban van, egyik közepes, egyikhez meg nincs kép. Évjáratok 91-95, árak: 299 – 840 ezerig.
http://www.hasznaltauto.hu/talalatilista/auto/DOSRAOGYPLQOQEQE147W2KUJ06U7WLRPWZJWSJYT15J876WPUFRC5CYCZ0T2R8IECOT07PMUITKMWGP5DSFHH0CZTQWWZ89QL9HHRLHF7PQ5K984P3MYIZ59R03S32Z9SJ0OCASTDFDR4TCL22109D37PMGPDJJY2T7CQPA28P4HOE2ERUMHQ/page1
Hazai anyagból főztünk, azaz a Használtautó.hu kínálatát néztük. Nyugatról még filléresebben, még több modell elérhető. Ilyen valóban a Swift is, ami üzemeltetési költségeivel is bajnok lehet.
Sascha Hehn (Udo Brinkmann) egyik beugrása:
http://www.youtube.com/watch?v=V8QcBcepkOI
És ez bizony egy I-es Golf Cabrio 🙂
És egy másik beugrás:
http://www.youtube.com/watch?v=jAGpv_4-Emc
Golf I Cabrio-ról mindig az jut eszembe, amikor a Schwarzwald Klinikben Udo a fiatal orvos mindig lazán beugrott az ő kabriójában. Akkor a 80-as évek végén az nagyon menőnek és Magyarországról elérhetetlen álomnak tűnt 🙂
Ha már a régi autóknál tartunk akkor én még a Renault 19 -en gondolkodnék.
A Trabant Tramp az inkább élményautó. Olyan, mint az angoloknál a Mini Moke. Bár eredetileg legjobb tudomásom szerint katonai – határrendészeti – feladatokra rendszeresítette az NDK nép hadserege.
Akkor már inkább egy Kübelwagen…
Kérlek ne vedd sértésnek, de mi a baj(od) az F Astra (Cabrio)-val? 🙂 OK nem egy stílusbajnok, egy Mercivel, bagy BMW-vel még az egy lapon említése is vétek, ez igaz: Viszont semmivel sem rosszabb, mint pl. a Golf III, vagy bármelyik másik kor és kategóriatársa.
Nagyon szívesen beleteném a hátsó felem egy szépen meggondozott Escort, Mégane, F-Astra Cabrio-ba, vagy egy szépen restaurált Golf I Cabrio-ba. Szerintem az az egyik legszebb kompakt cabrio. (Láttam már nem egy 1.8TD Escort-ot. Érdekes volt a sportos(nak látszó) Cabrio és a kerregő dízellel kontrasztja.)
Bár a vászontető – szerintem – nem a legpraktikusabb, egészéves használatra inkább valamilyen kupé-kabrióval szemeznék. (206, Mégane…)
Amúgy tényleg vigyázni kell a nyári cabriozással. A régi Punto I-emen volt tetőablak. (sajnos annál még a tető fölé ment hátrahúzáskor, így ku****a hangos volt menet közben, a mostani F-Astra sedan-omnál már a tetőBE csúszik, így bár van szélzaj, a Punto-hoz mérten minimális…) Egyszer a tűző napsütésben amatőr módon, teljesen elhúztam és lehúztam a napellenzőjét is. Sikerült Istenesen leégnem és majdnem napszúrást kaptam. Azóta tűző napsütésben, csak kibuktatom… 🙂
Valóban volt anno néhány Trabant Trump is az utcákon, bár nálunk azért ritka jószág volt. Megnéztem a hasznalktauto.hu-n, 1 db van fenn, azon is szakadt a vászontető, de 650 ezret szeretne érte az eladó. Az tényleg csak nagyon hobbi célra ajánlott, napi használatra nagyságrendekkel jobb a Swift, az Astra, vagy a Punto.
Ha az f astrát berakják meg a puntót akkor a swift is bennt lehetne…. De én még a trabi cabriót is beraktam volna 😀
A cikkből kimaradt a Suzuki Swift kabrio. Az 1-es Swiftnek volt kabrio változata, igaz csak Ausztriában és Németországban forgalmazták. A behozott 93-96 közötti példányok jellemzően 3-5 százezer Ft körüli összegért megvásárolhatóak, igaz csak 2 személyes autó. Sok gond nincs velük, olcsó a fenntartásuk. Egyik családtagom vett egyet tavasszal, azóta büszkén kabriózik. Többször előfordult, hogy piros lámpánál benzinkútnál Audi, BMW tulajdonosok „csodálták”, és informálódtak a kocsiról 🙂