Kabrióból is lehet raligépet építeni

Raligépet készített a Jaguar az F-Type kabrió alapjaira

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ismét a versenyautós múltja előtt tiszteleg a Jaguar egy különleges járgánnyal.


Mivel a finomságokból mindig jó a repeta, a Jaguar nem fukarkodott, és mindjárt két darabot is készített a különleges F-Type-ból, annak is a nemrég bemutatott Chequered Flag változatából. Mindezt egy megemlékezés részeként, hiszen pont hetven éve mutatkozott be a márka legendás sportautója, az XK120.
Hirdetés


Talán, mert az XK120 is boldogult tető nélkül, a két új raligép is az F-Type kabrió változatából készült. Erőhiányban természetesen nem szenvednek, hiszen a kétliteres, négyhengeres Ingenium motor 300 lóerőt képes leadni. Emellett az autók lényegében mindenben megfelelnek az FIA követelményeinek. Masszív bukócső gondoskodik a biztonságról a hatpontos biztonsági övek mellett, és persze a kagylóülések sem hiányoznak, ahogy a tűzoltókészülék sem.

A futóművet és a fékeket is a ralikon tapasztalt kihívásokhoz igazították. Elöl és hátul egyaránt négydugattyús nyergek harapnak a barázdált tárcsákba. A futóműben kézi összeszerelésű lengéscsillapítók és lágyabb rugók gondoskodnak arról, hogy a gyorsasági szakaszokon is otthon érezze magát az autó. A háromutas, állítható lengéscsillapítókkal ráadásul a különböző útfelületekhez igazítható a futómű. Emellett részlegesen önzáró differenciálmű, hidraulikus kézifék és a versenysporthoz fejlesztett könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé az összképet, illetve a ráadás fényszórókat sem hagyták le a motorház tetejéről. Az alábbi videóban mozgás közben is megnézheted az autót!

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?