Az arc ismerős, de a folytatás nem, a képek alapján jól sikerült a karosszériamunka, egy tető viszont nagyban növelné a Crown Victoria használhatóságát (Forrás: motor1.com)
Szinte nem is készülhetett amerikai film a Ford Crown Victoria szereplése nélkül, hiszen közel húsz éven át használták, és bár a típus leváltás évekkel ezelőtt elkezdődött, a mai napig használják rendőrautóként és taxiként, így kényszerből vagy saját elhatározásukból, de milliók ültek már a legendás szedán hátsó ülésén. A típus igazán a második generációjával robbant be a köztudatba, mely 1997-ben jelent meg és egészen 2011-ig maradt gyártásban. Az európai szemnek hatalmasnak tűnő, 538 centi hosszú négyajtós orrába egy 4,6 literes V8-as került, mely egy négyfokozatú automata váltón át hajtja a hátsó kerekeket. A Ford választása az alvázas felépítésre és merev hátsó hídra esett, ami a típus tartósságát nagyban növelte, ezért is lehetett sikeres a flottás beszerzéseken. A Crown Victoria a civil piacon is elérhető volt, ám beszédes a tény, hogy a lakosságnak szánt verziók gyártása már 2007-ben megszűnt, a további négy évben az állami, illetve taxis megrendelések is képesek voltak életben tartani a típust.
A B oszlop hátrébb költözött, az első ajtók pedig nagyobbak lettek, így hátra könnyebb a beszállás, a motor valószínűleg maradt a 4,6 literes V8-as (Forrás: motor1.com)
A típusból kizárólag négyajtós készült, ám valaki nem elégedett meg a szűkös választékkal, ugyanis a minap egy eladó kabrió bukkant fel a Crown Victoriából. Az ügyes kezű mester megnövelte az első ajtók hosszát, hogy könnyítse beszállást hátra, a hosszabb ajtók miatt pedig a B oszlop is hátrébb került, hátsó ajtók pedig megszűntek létezni. A hátsó ülés mögé egy takaró elem is került, ám zárt állapotban nem kerültek fel képek, így kérdéses, hogy lapul-e alatta tető vagy csak a hátsó ülés és a csomagtartó közötti részt hivatott áthidalni. Az 1999-es évjáratú Crown Victoria közel 300 ezer kilométerrel várja új gazdáját, aki akár a beltér felújításába is belefoghat, ugyanis az elmúlt 20 év és a nyitott használat meglátszik az egyedi Ford utasterén. A modellt nem sokáig élvezte jelenlegi gazdája, ugyanis 2017 nyarán is eladósorba került, akkor 1,6 millió forintot kértek érte, ami nem tűnik egy túlzó összegnek, vélhetően itthon sem heverne parlagon sokáig egy már leszerelt és átalakított Skoda Octavia kabrió.
Ilyen szögből kissé hasonlít a Ford Mustang negyedig generációjának 1999 és 2004 közötti verziójára, nyitott tetővel még menőbb rendőrautó lett volna (Forrás: motor1.com)