Júniusban már az utakon az új Sprinter
Bemutatták az új Mercedes-Benz Sprinter kishaszonjárművet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vérpezsdítő dizájnt ígértek a korábban megjelent skiccek, illetve a tanulmányautó. Szinte már sportos, AMG arc köszönt vissza a képekről. A valóság azonban egy picit más lett.
Személyautósabb dizájnt rajzoltak a Sprinternek
Azért panaszra nincs ok a formatervet tekintve
A Sprinter is megkapta az MBUX multimédiás rendszert egy 10,25 colos kijelzővel, illetve az előre beharangozott PRO Connect sem hiányzik. Utóbbi a flottakezelést könnyíti meg. Az autóról lényegében online lehívhatók olyan adatok, mint a pillanatnyi helyzete, az üzemanyagszint, de a karbantartásban is segít, jelezve az esedékes szervizlátogatás idejét. A hátsókerék-meghajtású, dízelmotoros változatoknál ez 60 000 kilométer vagy két év, míg az elsőkerék-hajtású modellek esetében 40 000 kilométer vagy két év. A vezetők örülhetnek még az új, testhezállóbb üléseknek, illetve az optimalizált légkondicionálónak.
Már kulcs nélküli indítás is jár a Sprinterhez
Szintén a mindennapi munkát teszik könnyebbé az új sofőrsegédek. A parkolásban a 360 fokos kamerarendszer és a tolatókamera visszapillantóba vetített képe is segít. Megjelent az esőszenzor is a kínálatban az új ablaktörlőlapátokkal, amelyek nyugdíjazták az ablaktörlő folyadék fúvókáit, ugyanis az új rendszer közvetlenül a lapátokból fecskendezi a vízpermetet a szélvédőre.
Többek között aktív sávtartó, radaros távolságtartó és aktív féksegéd is növeli a biztonságot a Sprinterben
Az újdonságnak számító elsőkerék-hajtás mellett hátsó-, illetve összkerékhajtással is megrendelhető a harmadik generációs Sprinter. A tengelytávolság 3250 és 4325 milliméter közötti lehet, miközben a felépítmények közül ötféle választható (néhány piacon egy hatodik, vontatóként használható kivitel is). Így összesen több, mint 1700 variáció konfigurálható az új Sprinterből! Az elsőkerék-meghajtás előnye egyébként a hátsókerekeshez képest a 80 milliméterrel alacsonyabb rakodóperem és az 50 kilogrammal nagyobb terhelhetőség. A legnagyobb raktér 17 köbméteres lehet, a megengedett össztömeg pedig modelltől függően 3 és 5,5 tonna közötti.
Hátul is nagyon hasonlít az elődre
A motorpalettán a 2,1 literes, négyhengeres benzines található három teljesítmény lépcsővel, illetve egy hathengeres, háromliteres dízel. A négyhengeres erőforrás a hátsókerék-meghajtású változatokhoz 114 , 143 vagy 163 lóerővel érhető el, míg az elsőkerék-meghajtásúakhoz ugyanezeket kínálják, kivéve a legerősebbet, amely ebben az esetben 177 lóerős. Viszont ez utóbbi csak a lakóautó változatokhoz kérhető. A hathengeres dízel pedig egyedülálló a szegmensében. A 190 lóerős teljesítménye mellé 440 newtonméternyi forgatónyomaték társul.
Mindegyik motor megfelel az Euro 6/VI követelményeknek
Két új sebességváltó is debütált, amelyek közül a kilencfokozatú automatikust először kínálja a Mercedes-Benz ebben a kategóriában. A másik új fejlesztés egy hatfokozatú manuális egység, ám választható a már ismert hétfokozatú automata is. Üzemanyag-fogyasztás terén ígéretesek a gyári számok. Változattól függően 6,9 és 9,7 literes átlagfogyasztást vetítenek előre 100 kilométeren.
Jövőre már az eSprinter is megjelenik az utakon
Németországban már előrendelhető az új típus 19 900 eurós alapáron, ami a jelenlegi árfolyammal számolva 6,3 millió forintot jelent.
Remélem a hírhedten gyatra korrózióvédelemre is fordítottak kellő figyelmet, fantasztikus módon tudnak rohadni a Sprinterek (is).