A GR86 tovább tökéletesítette a már eleve kiemelkedően jó GT86-ot
Igazán belépő szintű, valódi sportkupé gyakorlatilag csak egy van ma a piacon, és így van ez már több éve: a Toyota és a Subaru megmutatták, hogy 10 millió Ft körüli árral is lehet dinamikus, kétajtós kocsit a piacra dobni. Ez 10 éve volt, és bár tömegmodell nem lett a GT86/BRZ párosból, a rajongók mindig is értékelték a modell létezését, hiszen ez volt a legmegfizethetőbb sportkocsi. Ma is így van ez, bár már 13 millió körüli árcédulával értékesítik a legolcsóbb GR86-okat is újonnan, de ennyi pénzért hátsókerék-hajtású kupét más gyártó kínálatában nem találunk. Méltó utódja lett ez így a '80-as évek legendás Corolla Levin AE86-osának, ezért megérdemli azt is, hogy megemlékezzenek 10. születésnapjáról.
A jubileumi különkiadás valószínűleg optikai extrákat kap majd
Úgy tűnik, a Toyota is így gondolja, ugyanis komoly jelek utalnak arra, hogy a GR86-ból egy jubileumi különkiadás érkezik, ami elődje, a GT86 tizedik születésnapja előtt tiszteleg majd. Ezt arra alapozzák a rajongók, hogy a „New Nissan Z” fórum egyik aktív tagja felfedezett egy alvázszám-dekódoló dokumentumot, amelyet a Subaru, mint gyártó küldött el az Amerikai Közlekedési és Közlekedésbiztonsági Hivatalnak (NHTSA). Bár ezeket a hivatalos iratokat nem a Toyota adta ki, egyértelműen a 2023-as modellévű GR86-ra vonatkoznak, amely a megszerzett információk szerint két évfordulós modellt is kap hamarosan. Ezen belül a két variáns közti különbség feltehetően csak a vezetéssegítő rendszereket tartalmazó csomag lesz, és bizonyára az automata sebességváltó, az említett asszisztensek ugyanis csak ehhez érhetők el.
Azt még nem tudjuk, a Subaru BRZ is kap-e az egyedi szériából
Valószínűleg a különkiadás főként optikai kiegészítőket tartalmaz majd, például egyedi felniket, fényezést, talán matricákat, esetleg extra légterelőket. A boxermotor teljesítményéhez bizonyára nem nyúlnak majd, a Toyota már a GT86-tal kapcsolatban is híres volt arról, hogy - a sok rajongói és szakmabeli kívánságok ellenére - nem adott többlet erőt a modellnek. Persze sok szükség nincs is már rá, a 234 lóerő tökéletesen elég a szórakoztató autózáshoz a kanyargós hegyi utakon, a 6,3 másodperces 0-100 km/h sprint, illetve a 226 km/h végsebesség közúton minden észszerű igényt kielégít. Emellett persze a Supra babérjaira sem illene törnie, még akkor sem, ha egyébként azt a modellt is Tecuja Tada tervezte, aki a GR86-ért is felel. A pletykák szerint idén érkezik a jubileumi GR86, remélhetőleg Európába is jut majd a különlegességből.