Jövőre már itthon vehetünk Bentley-t
Hivatalos: hazánkba érkezik a Bentley
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem szokványos helyen, a Hungaroringen jelentette be a Porsche Inter Auto Hungaria Kft., hogy jövőre a Bentley márka bővíti a portfoliót.
A lehető legegyedibb alkalmat választotta a Porsche Inter Auto Hungaria Kft., hogy bejelentse: jövőre hivatalosan is elkezdik a Bentley modellek forgalmazását hazánkban. Múlt héten ugyanis épp a Hungaroringen járt a Kamion EB, aminek betétfutama volt az a Blancpain GT Series, ahol félgyári csapattal versenyzik a Bentley is. A szintén brit és az autósport világában méltán elismert M-Sport által fejlesztett és üzemeltetett Bentley Continental GT3 versenyautók idő előtt leleplezték a Porsche terveit: már a csütörtöki belvárosi felvonulás alatt oldalukon viselték a Bentley Budapest feliratokat.
2018-ban, tehát fennállásának épp 25. évfordulóján egészíti ki márkaportfolióját a Porsche Inter Auto Hungaria Kft. a Bentley-vel. A csúcskategóriás luxusautókat gyártó brit márka hozzá méltó körítést kap majd a Porsche Centrum Budapest Szerémi úti telephelyén, ahol a 650 ezer eurós beruházás keretében két autó kiállítására alkalmas bemutatótermet alakítanak ki, mintegy 160 négyzetméteren. Neve, ahogy a versenyautók is elárulták, Bentley Budapest lesz. Bár a Bentayga SUV miatt 50%-kal nőttek Európában a Bentley eladásai és világszinten is rekordot értek el (11 023 db értékesített modell) 2016-ban, rétegmodellként mindössze 5 modell eladását tervezik a nyitási évben, míg 2019-ben a dupláját.
Megkönnyebbülhetünk, végre nem kell külföldre sem utazzunk, hogy rendeljünk a W12-vel vagy dízel V8-cal is rendelhető Bentaygából, a négyajtós luxuslimuzin Flying Spurból, a többek között kupéként és vászontetősként is elérhető Continentalból vagy épp a legnagyobb Mulsanne-ból. Persze egy Bentley is minden apró részletében személyre szabható, így már a megrendelés leadásáig vezető út is hosszú, majd 3-4 hónap egy modell legyártása. Leginkább a gyártási kapacitás számít majd szűk keresztmetszetnek a hazai forgalmazás alatt, de állítólag a régiós központ készletére is rálátnak majd.
Az esemény fénypontjaként elhoztak néhány balkormányos Bentley-t a gyári sajtóflottából, amikben magunk is megtapasztalhattuk a hamisítatlan, kimért brit igényességet, némi Volkswagen-csoporttal fűszerezve. Különösen szerencsés és persze korosabb kollégáim a volán mögé is eljutottak, nekem viszont maradt a TSZ-elnöki pozíció, mivel még nem töltöttem be a 25. életévem. Valamiért ezt nagyon komolyan vették a németajkú instruktorok. Mindegy is, az elképesztő Bentley-s finomság hátul is az arcunkba ordít, jómagam egy 220 000 eurós, azaz kb. 67 milliós Bentaygában élhettem át a kiválasztottak életét, de volt még a flottában Flying Spur és Continental GT Speed is. Utóbbinak azért csak megnyomkodtam a gázpedálját, hogy halljam a kipufogó süvítését. Masszív bőrillat, igényes illesztések, finom részletek a SUV-ban, az ülések háttámláján természetesen két nagy képernyő, jelen esetben Android alapú rendszerrel, valamint mágneses tablet a középkonzol hátuljában, hogy a mindent is kezelni tudjuk hátulról.
Bővül egyébként a Porsche szalon és szerviz is, előbbi 382 négyzetméterrel, utóbbi 400 négyzetméterrel. A másfél millió eurós nagyságrendű fejlesztésnek köszönhetően még nagyobb tér áll majd rendelkezésre az új és klasszikus Porsche modelleknek. Mellettük pedig ott lesznek a Bentley luxusautói is. Nagyszerű kombinációnak hangzik. A Bentley Team M-Sport végül nem volt túl szerencsés a hungaroringi hétvégén, az összetett tabellán viszont a harmadikok, amiből még bármi lehet az év maradék két futamán. Hosszabb szünet után a Nürburgringen folytatódik a leginkább gazdag fizetős pilótákból álló, így hivatalos gyári csapattal nem is rendelkező Sprint bajnokság.