Jövőre jön, de nem Giulia néven – az új Alfa Romeo
A rég várt Alfa Romeo szedán bemutatóját jövőre ígérik
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legfrissebb hírek szerint már jövőre bemutatkozhat az Alfa Romeo új csodafegyvere, a hátsókerékhajtású középkategóriás.
A 159-es utódja annyi halogatás és találgatás után - az aktuálisan friss és hiteles híradás szerint - 2015 júniusára elérhet végre odáig, hogy bemutatják. Az Alfa Romeo beszűkült modellkínálatában kardinális szerep jutna az új autónak. A Fiat konszern piaci pozícióinak megerősödéséhez és az Alfa hosszútávú megmaradásához végre egy ütőképes középkategóriás kéne, amit a tengerentúlon is el lehetne adni. Elvileg minden adottsága meglenne hozzá: a kisebb Maseratikkal rokon karosszéria, igazi olasz formaterv és Ferrari fejlesztésű V6-os benzinmotor is szerepelt az eddigi hírekben.
A Tipo 952 kódnév alatt fejlesztett kocsi bemutatásának dátumát a bennfentesek tudni vélik, a nevét viszont nem. Eddig Giulia néven emlegettük, de ha minden igaz, mégsem biztos, hogy ez a lesz a neve. Miként az elnevezés sem biztos, hogy Alfa 1962 és 1978 között gyártott sportszedánjáé lesz, mérete sem tisztázott még. Eddig úgy gondoltuk, hogy a 3-as BMW közvetlen ellenfele lehet, de a Automotive News riportjában az áll, hogy túl fog nőni a mai középkategóriásokon.
Amit írsz, az teljesen viléágos és nem mond ellent annak, amit én állította,. Te, vásárlóként egy nagy közösség részeként )piac) dönthetsz akárhogy. Akár még a piaci tendenciáktól eltérően is. Az is elképzelhető, hogy a saját preferenciáid alapján a döntésed amúgy teljesen megalapozott (miért ne lenne az). Ám ha ezzel a véleményeddel olyan kevesen vagy, hogy a többi társaddal együtt sem tudtok a piacon tartani egy terméket, akkor az a termék nem tudott valamit, amire a piacnak szüksége volt, s mint ilyen, nem jelenthető ki róla, hogy jobb volt, mint az, amelyik meg közben sikeres a piac körében.
Ennyi volt csak a megjegyzésem. Az Alfa 159 nem volt jobb autó sem a 3-asnál, sem az A4-nél, sem a C Mercinél….stb
Ettől persze még nem volt rossz autó, sőt, akadhattak, akiknek jobb volt, mi több előfordulhat, hogy bizonyos változatai abszolút értelemben is jobbak voltak a konkurenseknél, de maga a modell nem. Azért nem, mert végül nem tudott a piacon maradni. gyakorlatilag az értékesítés kezdete óta vergődött a többihez képest. Márpedig egy igazán jó termék, ami igazán jól van árazva, az azért az esetek többségében placcon marad.
Jómagam a mérlegelős lelkületűek közé tartozom (kockás papír és tervezés, nem csak az ynyagiak, de pl hogy mennyit hoz és visz egy RWD hajtás), de azért nagyon sok ismerősöm vett új autót az elmúlt évben és néha vicces dolgokon múlt a vásárlás.
Soksok éve lelkes amatőrként (a mai fotelhuszár megfelelőjeként) én is tájékozottnak gondoltam magam hisz elolvastam / megnéztem sok tesztet és felettébb tájékozottnak gondoltam magam. Aztán amikor eljött az első saját tesztutak ideje, szépen kidobhatam az egészet mert semmi köze nem volt a valósághoz.
Frászt! Azok a fotelhuszárok, kikről beszélsz.
A piac kizárólag tapasztalati alapon mond ítéletet. Ami jó, az nagy valószínűséggel fent marad. Ami nem jó az pedig valószínűleg elsüllyed. A piac ugyanakkor nagyon toleráns, nézd a Toyota fék botrányát. Még ezek után is szárnyal. Az Alfa meg semmi rosszat nem csinált, csak éppen abszolút értelemben jót sem.
Ha azt nézed, a Volvo és a Mazda egyes egyedül rágja át magát és növeli az eladásait évről évre. Meddig mögöttük senki. Még a Jag LR is araszolgat. A vicces az hogy a Jag LR és Volvo együtt közel milliós eladást jelent, erről mondott le a Ford némi aprópénzért (főleg a volvo esetében fura)…
Az Alfa semmit se csinált ezalatt, miközben azért a világ harmadik-negyedik autógyártójának a tagja/tulajdona.
Mintha Marchione módszeresen verette volna szét a márkát.
Úgy tűnik kb ugyanazt mondjátok, kivéve a német újságírók zsebébe képzelt nokiás dobozokat. Ami akár igaz is lehet, de ettől még az Alfa torpedózta meg saját magát.
Dolgozik a ” negatív spirál ” , és ebből szinte képtelenség kitörni akárkinek !
Nézd erre van két eltérő példa: a Volvo igaz sokkal stabilabb anyagi és műszaki alapokon 2009 óta kihozta a S60ast a V60ast, a V40est, és az XC90est, illetve megfaceliftelte a S80/V70est és az XC60ast. Kihozott két teljes motorgenerációt, de ami a legfontosabb, nem volt olyan hülye hogy kivezesse a régi motorjait ott ahol még veszik (sorhat T6osok). És közben minden újítását szépen terítette a modellek között.
Eközben az Alfánál kivezették a 3.2est (pedig itt inkább lett volna értelme megturbózni), a piac egyik legjobb öthengeres dízelét (speciel még kivezetésekor se volt jobb pl a Volvónak), és folyamatosan építették le a meglévő kínálatot, 159 Brera 8C kasza. Ezzel miként lehet eladásokat növelni?
2009 óta az Alfa kihozott egy 1.8as turbómotort, és egy Guiliettát. Még egy rendes Mito faceliftre sem volt erejük. Érdemes megnézni a statisztikát az általam linkelt posztban.
Egyelőre úgy néz ki az Alfa stratégiája a Lanciáét követi és az nem valami perspektív…
Nézd , lehet magyarázni , lehet összeesküvés elméletet gyártani . a tény tény marad . Az Alfákat nem veszi a nép , se itthon , se külföldön .A válság más autógyártónak is betett , nem csak a sportos vonalon ügyködőknek . A labda fel van dobva , a kérdés , ezt hogyan kezeli az Alfa a jövőben.
Csakhogy a gond az, hogy a piac részben a szakújságírók alapján mond ítéletet. És itt elég a németeknek pár fizetett teszttel kibekkelni a rossz éveket.
Magam követtem végig hogy mennyire sunyi módon állítják össze ezeket a teszteket, hogy alapáron számolnak fullos hazai modelleket és ha ez sem elég, fogják az import konkurens legmagasabb felszereltségi szintjét „alapárnak”. Hogy az extráknál úgy vesznek mindent számba hogy a hazainak feküdön a pálya (így lesz az erdetileg 3 NCAP csillagos BMWből biztonságosabb, mint az ötcsllagos aktív háttámlás Saab 95 vagy Volvo S80). Randa trükkök ezek, és sokszor az embernek nincs ideje tuatjávól autókat tesztelni, és ezzel vissza is élnek.
Néha néha beüt egy két botrány (http://totalcar.hu/magazin/kozelet/sclassecrash/), de ez inkább csak vihar a biliben….
Önmagában a darabszám persze, hogy nem elegendő alap egy ítélet kimondásához. Az ítéletet azonban mégis a piac hozza meg. Ami sem műszakilag, sem árával nem meggyőző, az elbukik. Ha legalább az egyik jellemzője alapján életképes lenne, akkor megállhatna az állításod. Így azonban nem.
Nézd meg a Rover 75-öt. Remek autó volt és akkor sem tudta lenyomni a közvetlen konkurenseit, amikor a gyár még termelt. Egyszerűen azért, mert nem volt jobb náluk. Szebb volt, vagy stílusosabb, jobb volt az ára esetleg, de összességében nem tudott olyat nyújtani, ami átrendezte volna az erőviszonyokat, s így az van, hogy ki kell jelenteni, hogy nem volt jobb a konkurenseinél. Akárcsak a 159.
Az, hogy az Alfa önmagához képest mekkorát alkotott, az egy másik kérdés. Nem arról beszélgetünk most.
nem hitvita ez Zöld, én nem vagyok már menőmanó féle szemellenzős, ha az lennék, nem figyelne otthon az Aero. :-DDD
Igen ez kezd egy kicsit hitvitává fajulni, szerintem a darabszám önmagában nem jó indikátor. Olyan kilúgozott vacakokból mint a a Honda CRV több-százezer fogy évente. A W204 C klasse nem volt jó, ezen kár vitatkozni. Azok a faclift előtti belső anyagok egy VWben is gázosak lennének, hát még a prémiumligában.
De akkor engedd meg hogy rákérdezzek, szerinted miben volt a 159 annyival rosszabb hogy kikompenzálja az 5-10e eurós árelőnyt.
Én azt mondom, hogy minden gyártó csinál (magához mérten) jó és rossz modelleket az idők során. (legjobb példa rá az erősen ingadozó Toyota). A W204 annyira rossz volt a Mercedesek között hogy a kategóriájában is az utolsó helyek egyikére tenném. Az Alfa mindig is érdekes és igényes autókat akart gyártani de ez 159esnél jött össze legjobban. A vevő pedig egy nagyon jó autót kapott jó áron. A BMW történetesen szintén minden idők legerősebb 3asval indult (ahogy a Lexus és az Audi is), de a Merci eladásaira nincs mentség.
Nem volt olyan jó autó. Ha lett volna olyan jó autó, akkor nem múlt volna ki szép csendben. Biztosan volt, amiben jobb volt, de az összkép nem volt jobb, kár ezt magyarázni neked folyton. Ami jó, az sikeres ebben a ligában. Ami meg nem sikeres, az rosszabb a többinél, és kész. Mondom, ebben a ligában.
Ennyi.
Volt olyan jó autó. Sok mindenben jobb volt, pár dologban rosszabb. Bemutatásokkor (2006 körül) elég sokat próbálgattam mind a kettőt, és minden vonatkozó tesztet megnéztem, de azok egy idő után egyre kevésbé tűntek hitelesnek, elég volt picit belemenni az adatokba, az autobild nem teszteket gyártott hanem fizetett reklámokat. De asszem ez egy messzebbre menő vita lenne…
Volt egy szint ahol a 3er már lényegesen jobb volt (individual, hathengeresek, nyilván M3), de ez nem indokolta az eladásokban jelentkező előnyét, mert nem hiszem hogy annyira meghatározó lettek volna a hathengeresek eladásai, legalábbis Európában… Még meredekebb volt a C klasse esete mert ott már tényleg érthetelen, hogy miért választották a fapados belsővel-
Ellenfélnek tökéletes volt a 159. Aztán ennyi. Megfogni nem tudta soha, mert nem volt olyan jó autó.
Amúgy nagyon elkelne már egy ütőképes Alfa. Tényleg nagyon hiányzik a placcról.
A 159 tökéletes ellenfele volt a 3ernek, nem lett volna szabad leépíteni. Ha a 159 nem fogta meg, akkor ez se fogja…
http://autossagok.blog.hu/2014/10/27/versenykepes_premiummodellek_eladasainak_osszeomlasa_a_lexus_is_es_az_alfa_159_esettanulmanya_i_resz
Mindazonáltal ha kijön, az elsők között fogok menni árajánlatért 🙂