Már megrendelhető a Toyota RAV4 plug-in hybrid
Valószínűleg az öntöltő hibrid modellekre nem lesz veszélyes a konnektoros RAV4, bár a zöld rendszám, illetve a vele járó adókedvezmények csábítók lehetnek (már amennyiben megmaradnak). Na, meg az is, hogy a hálózatról is tölthető változat ugyanazt a helykínálatot nyújtja, nagyobb teljesítménnyel, alacsonyabb tömegközépponttal, ebből adódóan talán még nagyobb vezetési élménnyel. Persze az árcéduláján nagyot változtak a számok, a PHEV modell alapára kétszer annyi, mint az öntöltő RAV4-esé.
27 milliméterrel alacsonyabbra került a súlypont
Habár első pillantásra nincs különbség a két modell karosszériája között, jobban megnézve azért feltűnik néhány részlet, amit megváltoztattak. Ezek ismeretében pedig nagyon könnyen megkülönböztethetők egymástól. Itthon persze a zöld rendszám azonnal árulkodik, és a plug-in hybrid felirat sem maradt le hátulról. Azonban a hűtőrács is megváltozott. Fekete méhsejtmintát kapott a PHEV, emellett az első lökhárító fekete díszbetétet is, valamint az alsó részén is fémesen csillogó dísz fut végig, ám ez kiemeli az új olajhűtő nyílásokat, amik a plug-in hibrid sajátjai. Hátul a feliraton kívül szintén a nagy, fekete díszbetét az árulkodó. Ami még feltűnhet az a nagyobb kerék, hiszen igény esetén 19 colos méretben is kérhetők az egyedi könnyűfém keréktárcsák.
A hangszigetelésen módosítottak az öntöltő változathoz képest
Új hűtőrács és díszbetétek, valamint 19 colos kerék különböztetheti meg a RAV4 PHEV-t
Az utastérben a középkonzol tetején trónoló, érintőképernyős kijelző nőtt egy hangyányit, hiszen 9 colos a mérete. Ezt leszámítva szinte minden ugyanaz, állítólag a csomagtér helykínálata sem csökkent jelentősen az akkupakk miatt. A PHEV modellben található még egy üzemmódválasztó a hibrid rendszerhez is. Négy különböző lehetőség adott: az alapértelmezett az EV (elektromos jármű) üzemmód, mellette van HV (hibrid jármű) üzemmód, az Automatikus HV/EV üzemmód és a Charge/Töltési üzemmód. Indulás után mindig elektromos járműként viselkedik az autó. Kizárólag villanyhajtást vesz igénybe, aztán amikor a jármű eléri elektromos hatótávolságának határát, automatikusan átkapcsol hibrid üzembe. A vezetőnek lehetősége van HV üzemben elindulnia, és később EV üzembe kapcsolni, hogy a körülményekhez igazodva – például belvárosokban – a lehető legjobb hatásfokkal közlekedjen. Automatikus EV/HV üzemmódban a hibrid üzem automatikusan aktiválódik, amennyiben extra motorteljesítményre van szükség, például intenzív gyorsítás esetén. Ezt követően azonban a rendszer haladéktalanul visszaáll tisztán elektromos üzembe. Az akkumulátor töltés üzemmód helyreállítja az akkumulátor töltöttségi szintjét, amennyiben az túl alacsony ahhoz, hogy lehetővé tegye az elektromos üzemet. A töltéshez a belsőégésű motor termel áramot.
Természetesen manuálisan állítható a motorféküzem is
Az autó szíve a 2487 köbcentis, soros négyhengeres, Atkinson-ciklusú benzinmotor, illetve a hozzá társuló két villanymotor. A benzinmotor 6000/perc fordulatszámon adja le 185 lóerős csúcsteljesítményét, míg az elülső villanymotor 134 kW, a hátsó pedig 40 kW teljesítményű. Így a rendszerteljesítmény 306 lóerő. Az energia tárolásáról pedig lítium-ion akkumulátor gondoskodik, amelynek kapacitását 18,1 kWh-ra emelték. A WLTP norma szerint 75 kilométer a RAV4 PHEV elektromos hatótávolsága, ám kizárólag városi ciklusban elérheti a 98 kilométert is. Igaz, 129 kilogrammal nehezebb lett a PHEV modell, ám a gyorsulása a fokozott teljesítménnyel így is sportautókat megszégyenítő, hiszen hat másodperc alatt eléri a 100 km/h tempót álló helyzetből. A Toyota mérnökei arra is figyeltek, hogy benzinmotor „ne hűljön ki”. A hibrid rendszer automatikus melegítési fázis alkalmazásával óvja a benzinmotort attól a szélsőséges mértékű kopástól, amely akkor várna rá, ha például autópálya-tempónál kellene hidegindításokat végrehajtania.
Az akkumulátor 96 cellából áll, névleges feszültsége 355,2 V
A két villanymotor említésekor már sejthetővé vált, hogy a konnektoros RAV4 összkerékhajtású. A Toyota intelligens AWD-i rendszerével szerelték fel. Ez mindegyik üzemmódban működik és a menetkörülmények függvényében automatikusan szabályozza az első és a hátsó tengelyre jutó hajtóerő arányát. Gombnyomásra Trail mód is aktiválható, ami zárja a részlegesen önzáró differenciálművet, így akár nehezebb terepen is lehet próbálkozni a RAV4-essel. Érdemes még megemlíteni, hogy választható még Normal, Eco és Sport állás is egy külön üzemmódválasztóval, amelyek a gázreakciót is módosítják, mind a négy hibrid üzemmódban.
Új gomb a hibrid üzemmódválasztó. 9 colos lett a középkonzol érintőképernyője
A konnektoros RAV4 jövő év elején érkezik a márkakereskedésekbe, de már rendelhető. Egyelőre kétféle felszereltségi szinttel. Ahogy korábban már
megírtuk, a Comfort változat alapára 18 190 000 forint, a Selection árcéduláján pedig 19 690 000 forint szerepel. Utóbbihoz rendelhető a másfél millió forintos VIP csomag többek között szellőztethető bőrülésekkel, a hátsó utasok számára is elektromos ülésállítással, illetve a vezető dolgát segítő HUD rendszerrel és JBL hifivel. Végszónak pedig egy számomra döbbenetes számot szeretnék közölni. Ez a szám a 7-es. A Toyota felmérése alapján ugyanis a PHEV felhasználók 7 százaléka tölti csak az autóját rendszeresen. 7 százalék! A flottás ügyfelek jellemzően nem törődnek ilyesmivel, szóval arra ösztönöznék minden PHEV tulajt, hogy használja ki a járművében rejlő lehetőségeket!
„Persze az árcéduláján nagyot változtak a számok, a PHEV modell alapára kétszer annyi, mint az öntöltő RAV4-esé.”
Aham… Melyik univerzumban?
Mondjuk az egész mondat önmagában is értelmezhetetlen, mert mind a kettő „öntöltős”…
Azt rajtad kívül mindenki képes értelmezni, a probléma ott van, hogy a 18 190 000 forint fele 9,095M pénz, azért pedig semmiféle RAV4 sincs, nemhogy hibrid. Arról nem is beszélve, hogy a plug-in RAV4 összkerekes, állófűtéses-hűtéses, hőszivattyús, bi-led fényszórós, elektromos ülésállítós, hátsó ülésfűtéses, Optitron műszeres, 300+ lóerős, de spongya rá. A szerző rendszeresen belezavarodik a számokba hibridek kapcsán.
8.47-től van jelen pillanatban Rav4 a kínálatban, ami azt jelenti, hogy valóban hibás a fenti idézet. Pontosan úgy szól, hogy több, mint kétszer annyi, mint az öltöltő Rav4. És szép, hogy sok minden van benne, de azért 8-9-10 millió forint nagy ugrás árban. Nem néztem, de lehet, hogy Suzukiként olcsóbb a Rav4, de amúgy is ez már egy BMW 340-es árszínvonala, a tulajok nagy részének meg felesleges lesz a plugin hybridség, csak azért veszi majd meg, mert a zöld rendszám komoly kiadásoktól kímélheti meg céges autóként.
Látogass el a toyota.hu oldalra és ugyanazt fogo látni, mint én : a jelenleg érvényes árlistában a legolcsóbb RAV4 a 2 literes benzines, kézi váltóval 9,29 millió pénz, a hibrid induló ára 10,89M. A plug-inhez hasonlóan felszerelt, összkerekes már inkább 14 millió.
Most akkor mi a duplája minek?
„ez már egy BMW 340-es árszínvonala”
Az 19,616 milliótól indul.
„a tulajok nagy részének meg felesleges lesz a plugin hybridség, csak azért veszi majd meg, mert a zöld rendszám komoly kiadásoktól kímélheti meg céges autóként.”
Szokásos ostobaság, számok nélkül. Milyen komoly kiadásokat lehet megspórolni egy nem sima RAV4 hibridhez képest?
– vagyonszerzési illeték : 109 650 Ft
– cégautó adó : évi 264 000 Ft
– gépjárműadó : az nincs, mivel levonható a cégautó adóból
5 év alatt ez 1,4 millió pénz. Ez komoly költség, a BMW felára meg nem? A sima hibrid RAV4 6 literrel jár, a 340i 9,6-tal, az se tétel? A plug-in RAV4 villannyal 2 literes benzinfogyasztás árán üzemeltethető, és mivel 50-100 kilométert is tud úgy, ne vessük el a lehetőségét annak a töltésnek.