Sziluettje alapján is logikus a bZ4x rokonság, de a hátsó ajtó mintha valamivel hosszabb lenne
Európában a Lexus minden modellje elérhető a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid hajtásával, sőt, több olyan modell szerepel a portfólióban amely csak benzinesként már nem is rendelhető. Idén mutatták be első plug-in hibridjüket Lexus NX450 h+ néven, illetve az első akkumulátoros elektromos autójukat, az UX 300e crossovert is. Ezt viszi jövőre eggyel tovább a gyártó a Toyota e-TNGA platformjával és az elektronikus (steer-by-wire) kormányművel, az új modell tehát a
Toyota bZ4x és annak Subaru testvére, a
Solterra alapjaira épül.
Az RZ elejét a Lexus tipikus LED fényszórói és homokóra formájú hűtőrács imitációja teszi felismerhetővé
Néhány részletfotót és egy rövid videót már közzétettek róla. A prémium SUV nevében szereplő R betű valószínűleg a méretére utal, az RZ szinte biztosan az RX-hez áll majd közel ezen a téren. Műszaki adatok tekintetében csak annyi biztos, hogy összkerékhajtású lesz, a Direct4 rendszer ráadásul tengelyenként vezérli majd a villanymotorokat a legoptimálisabb tapadás és teljesítmény érdekében.
Hátul prémiumautós, letisztult éleket és összeérő fényszórókat várhatunk
A teljesítményadatokról és a hatótávról csak tippjeink lehetnek, az LF-Z tanulmányautó 90 kWh kapacitású akkupakkja és közel 600 kilométeres hatótávolsága technológiailag megvalósítható, de igen költséges lenne sorozatban gyártni. Ennek ellenére elképzelhető, hogy a 2022 végére időzített bevezetéskor egy ilyen komoly teljesítményű, mégis nagy hatótávolságú csúcsmodell is érkezik. Szinte biztos viszont, hogy a Lexus RZ alapváltozata az e-TNGA padlólemezen már bemutatott 71,4 kWh-s akkumulátorcsomagot, 215 lóerőt és körülbelül 500 kilométeres hatótávolságot kínál majd.