A lágy hibrid Hiluxban is a 2,8 literes dízelmotor dolgozik, ám olyan 48 voltos rendszerrel erősítették meg, amelyet kimondottan a platóshoz optimalizáltak. A motor egy kompakt méretű indítógenerátort hajt szíjrendszer segítségével, amely feltölti az lítium-ion akkumulátort, ami pedig elég kicsi ahhoz, hogy a hátsó ülések alá építsék be, így minimális teret rabol csak az utastérből. Ráadásul csak 7,6 kilót nyom.
Ez a 48 V-os akkumulátor egy új DC/DC átalakítón keresztül a jármű 12 V-os rendszerét is ellátja energiával. A Toyota full hibrid rendszereihez hasonlóan az új akkumulátor is lassítás közben töltődik, hatékonyan visszatáplálva az egyébként elvesző fékenergiát, miközben a fékteljesítményt is növeli. Feltöltés után az akkumulátor akár 16 lóerős (12 kW) teljesítményt és 65 Nm nyomatékot ad hozzá az indítógenerátoron keresztül a motor képességeihez a gyorsulás és a hatékonyság növelése érdekében. Természetesen úgy tervezték, hogy ellenálljon a haszongépjárművek által támasztott keményebb felhasználási módnak.
A dízelmotor továbbra is 204 lóerőt (150 kW) termel 3400 fordulat/perc fordulatszámon és 500 Nm nyomatékot 1600 és 2800 fordulat/perc között. A károsanyag-kibocsátást csökkentő intézkedések közé tartozik a dízeloxidációs katalizátor, a dízelrészecskeszűrő, a szelektív katalitikus redukció (SCR) és a karbamid kiegészítő befecskendezés.
A lágy hibrid hajtáslánc nem kíván kompromisszumot a vontatási kapacitás és a hasznos teherbírás terén, amelyek továbbra is kivételes
é 3500 kg, illetve 1000 kg. Azonban az autóra még várni kell, hiszen 2024 nyár közepén érkezik meg a márkakereskedésekbe.
Tapipad ….Elképzelem a vadászokat,a gazdalkodókat munka közben.Kezmosó víz-szappan tartót mikor tesznek bele????