A koncepciómodell ugyan tíz éves, de még mindig nem hat elavultnak
A 2010-es Párizsi Autószalonra nem kevesebb mint öt koncepciómodellel érkezett a Lotus, amelyek közül az egyik az Esprit utódját kívánta előrevetíteni. Az akkori tervek szerint 2013-ban debütált volna a sportmodell, ez azonban elmaradt. Az elmúlt évtizedben lezajlott tulajdonosváltás vélhetően közrejátszott a csúszásban, azonban úgy tűnik, hogy a kínai irányítás is tovább szeretné vinni az Esprit szellemét.
A turbómotoros Lotus Esprit 2004-ben tűnt el a kínálatból, jelenleg az Evora a csúcsmodell
A tíz évvel ezelőtti elképzelés szerint Toyota eredetű ötliteres V8-as hajtotta volna az új csúcsmodellt, de a legújabb információk szerint maradnak az Evorában már bevált, szintén Toyota-féle 3,5 literes V6-os, kompresszoros kivitelben is elérhető motornál. Lassan már szinte az összes négykerekű elérhető valamilyen hibridhajtással, így az új Lotus kapcsán is hallani ilyen pletykákat, az elektromos rendszer a szintén a Geely tulajdonában lévő Volvótól jöhet.
Manapság a sportkocsik terén sem extrém a hibrid hajtás, nagy valószínűséggel a Lotus Esprit utódja is kap kiegészítő elektromos hajtást
Az angol-kínai-svéd modell teljesítményét 500 lóerő fölé várják, ami logikus lenne, hiszen az Evora a 400 lóerősök ligájában játszik, így tőle tisztes távolságra kerülne az új Esprit (bár a név még nem biztos). Az új sportkocsi hátsó középmotoros és kétüléses lesz, a gyártó szerint sok hely jut majd a csomagoknak, így ez lesz a valaha készült legpraktikusabb Lotus, illetve az utolsó modell, ami a régebbi alapra épül. A kínai tulajdonos szélesebb körben szeretné értékesíteni az új modellt, így a kínai és az észak-amerikai előírásoknak is megfelelő sportkocsi érkezhet jövőre, ezzel pedig akár elkezdődhet a Lotus szárnyalása.